دانلود و خرید کتاب چگونه گوجه فرنگی های سالم و خوشمزه پرورش دهیم ترجمه اعظم‌السادات ایزدی اونجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه گوجه فرنگی های سالم و خوشمزه پرورش دهیم اثر موسسه HTeBooks

کتاب چگونه گوجه فرنگی های سالم و خوشمزه پرورش دهیم

معرفی کتاب چگونه گوجه فرنگی های سالم و خوشمزه پرورش دهیم

کتاب چگونه گوجه فرنگی های سالم و خوشمزه پرورش دهیم از مجموعه کتاب‌های خودیاریِ شرکت HTeBooks ترجمه شده است. از جمله نکات بسیار قابل‌توجه این کتاب‌های خودآموز، کوتاه و کاربردی بودن آنهاست و اینکه با زبانی بسیار ساده مطالب را منتقل می‌کنند. نویسندگان این مجموعه هیچ‌گاه به حاشیه نمی‌روند و سعی می‌کنند در کمترین زمان بیشترین و مفیدترین مطالب را با خواننده به اشتراک بگذارند.

درباره کتاب چگونه گوجه فرنگی های سالم و خوشمزه پرورش دهیم

کتاب چگونه گوجه فرنگی های سالم و خوشمزه پرورش دهیم برای جزئی‌ترین مهارت‌ها یک چارچوب ساده و علمی‌کاربردی ارائه ‌می‌دهد. این کتاب مناسب علاقه‌مندان به گل و گیاه است و کسانی که از دیدن جوانه زدن گیاهان شگفت‌زده می‌شوند و انرژی می‌گیرند. چگونه گوجه‌فرنگی‌های سالم و خوشمزه پرورش دهیم شما را با جزئیات کاشت و برداشت گوجه‌فرنگی آشنا می‌کند. نکته مثبت این کتاب نکات تجربه شده و علمیِ قابل‌توجهی است که به اشتراک گذاشته شده است.

این مجموعه کتاب‌ها در آموزش مهارت‌های زندگی، حکم قدم اول و آشناییِ اولیه را دارند؛ بدیهی است که برای آموزش عمیق‌تر و جزئی‌تر، مراجعه به دیگر منابع و تحقیقِ بیشتر، اجتناب‌ناپذیر است.  

خواندن کتاب چگونه گوجه فرنگی های سالم و خوشمزه پرورش دهیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به دنبال راهی برای باغبانی کردن و کاشتن گوجه فرنگی هستید این کتاب را از دست ندهید.

بخشی از کتاب چگونه گوجه فرنگی های سالم و خوشمزه پرورش دهیم

گوجه‌فرنگی‌ها در دستهٔ سبزیجات قرار می‌گیرند (اما اگر دوست دارید می‌توانید آن‌ها را میوه بنامید) که در شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های گوناگون یافت می‌شوند. در مورد طعم، ما جوانه‌های چشایی متفاوتی در دهان خود داریم، یعنی ممکن است مزه‌ای که شما به آن شیرین می‌گویید برای شخص دیگر شیرین نباشد؛ اما در کل گوجه‌فرنگی‌ها در طعم‌های مختلف اسیدی، ترش، شیرین، یا ملایم وجود دارند و بیشتر افراد طعم آن را شیرین می‌دانند. عوامل گوناگونی مانند ژنتیک گیاه و شرایط باغچه شامل بارش، دما، نور خورشید، نوع خاک و محل قرارگیری باغچه می‌توانند بر طعم گیاه مؤثر باشند.

در واقع طعم توازنی است میان قند و اسیدیته به همراه تأثیر ترکیبات معطر نامعینی که در گیاه وجود دارند و به آن طعم و عطر دل‌پذیری می‌دهد و هر کشاورزی به دنبال رسیدن به این عطر و طعم طبیعی است. گوجه‌هایی که قند بیشتر و اسید کمتر دارند معمولاً طعم شیرینی دارند. آن‌هایی که اسید و قند تقریباً هم‌اندازه‌ای دارند طعم ملایمی دارند و آن دسته که قند و اسید کمتری دارند معمولاً بی‌مزه‌ترند. پس همیشه توضیحات مربوط به گیاه را بخوانید تا بتوانید طعم دلخواهتان را انتخاب کنید.

با هم به مرور راه‌هایی که می‌توانید گوجه‌ها را از روی طعمشان انتخاب کنید می‌پردازیم:

اندازهٔ میوه؛ احتمالاً این حرف که می‌گویند فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه به گوش شما خورده است، در مورد گوجه‌ها هم این گفته صدق می‌کند. گوجه گیلاسی‌های کوچک و گوجه‌های انگوری قند بیشتری نسبت به گوجه‌های بزرگتر دارند و بنابراین طعم آن‌ها نیز شیرین‌تر است. گوجه‌های گیلاسی مخصوصاً محبوب بچه‌ها هستند و بزرگ‌ترها نیز در میان وعده‌هایشان از طعم لذیذ آن لذت می‌برند. هرچند گونه‌های بزرگ‌تر مانند زرد بوته‌ای، قرمز بوته‌ای و بلک کریم۲ نیز طعم مطبوعی دارند و انواع متوسط مانند ارلی گرل به سالاد و ساندویچ طعم دل‌پذیری می‌دهند.

رنگ میوه؛ یکی دیگر از عواملی که میزان تناسب میان قند و اسید را نشان می‌دهد رنگ محصول است. برای مثال، گوجه‌های زرد یا نارنجی مزهٔ ملایم‌تری نسبت به گوجه‌های قرمز رنگ دارند و اسیدیتهٔ آن‌ها کمتر است. در مورد گوجه‌های سیاه، برخی از آن‌ها حاصل ترکیب رنگ‌دانه‌های قرمز و سبز هستند که این ترکیب طعم پیچیده‌ای را ایجاد می‌کند که برخی آن را می‌پسندند و برخی دیگر دوستش ندارند. این موضوع که گوجه‌های زردرنگ نسبت به گوجه‌های سیاه یا قرمز کمتر اسیدی هستند صحت ندارد و میزان اسیدیته به ترکیب و توازن قند-اسید و مواد موجود دیگر بستگی دارد که نهایتاً به آن طعم ملایم‌تری می‌دهند. شما می‌توانید رنگ‌های مختلف را برای یافتن طعم دلخواه خود امتحان کنید. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

حجم

۲۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان