دانلود و خرید کتاب آزمون های روانی کریم بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آزمون های روانی

کتاب آزمون های روانی اثر توحید اشرف‌زاده، دکتر کریم بابایی و دکتر فرزانه میکائيلی منیع است که در انتشارات آوای نور به چاپ رسیده است.

یکی از اهداف مهم روان‌شناسی اندازه‌گیری رفتار و شخصیت است. آزمون‌های روانی ازجمله ابزارهایی است که برای اندازه‌گیری رفتار و شخصیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از آزمون‌ها و ابزارهای معتبر و پایا همواره مورد تأکید روان‌شناسان بوده است. این اهمیت در مقالات متعدد علمی پژوهشی با موضوعات هنجاریابی، تعیین اعتبار و پایایی و ملاک‌های روان‌سنجی خود را نشان داده است.

ابزارهای روان‌شناسی در بیش از نیم‌ قرن گذشته توسعه چشمگیری یافته است. در طول جنگ جهانی دوم تعداد زیادی از آزمون‌ها شکل گرفتند و بعدها اساسی برای تحول ابزارهای روانی شدند. کمی‌سازی شاخص‌های روان‌سنجی ازجمله تحولات مهم در این حوزه بود. چنین تحولی توانایی کمی‌سازی عبارت‌های ذهنی در مورد درد، اضطراب و غیره را به وجود آورد و زمینه را برای انجام تجزیه و تحلیل آماری فراهم کرد.

استفاده از آزمون‌های روانی به مرور جایگاه و اهمیت خود را به ویژه در حوزه تحصیلی پیدا کرده است. در کاربردهای آزمون‌های روانی (در تشخیص آسیب‌ها، رغبت‌ها، توانایی‌ها، تحقیق و پژوهش و غیره) شکی نیست، به شرطی که مقیاس‌ها و آزمایش‌هایی که ایجاد می‌شود ملاک‌های معتبر روان‌سنجی را داشته باشند.

 درباره کتاب آزمون های روانی

این کتاب آزمون‌های متعدد روانی را در اختیار پژوهشگران و متخصصان قرار می‌دهد. در این کتاب تلاش شده است تا حد امکان آزمون‌های جدیدتر روان‌شناسی در حوزه‌های تحصیلی، شغلی و شخصیتی آورده شود.

این کتاب در سه فصل تدوین شده است. در فصل اول که مربوط به آزمون‌های تشخیصی است ۱۶ آزمون مرتبط با این حوزه ارائه شده است. در فصل دوم که مربوط به آزمون‌های تحصیلی و رفتارهای مدرسه‌ای است ۱۶ آزمون مرتبط با این حوزه ارائه شده است. در فصل سوم که مربوط به آزمون‌های رغبت‌سنجی و توانایی است ۱۶ آزمون مرتبط با این حوزه ارائه شده است.

 خواندن کتاب آزمون های روانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 روان‌درمان‌گران و پژوهشگران و دانشجویان رشته روان‌شناسی.

 بخشی از کتاب آزمون های روانی

اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان در همه جوامع، به عنوان یک پاسخ مناسب و سازگار تلقی می‌شود. فقدان اضطراب ممکن است ما را با مشکلات و خطرات زیادی مواجه سازد. اضطراب در حد متعادل و سازنده ما را وادار می‌کند که برای انجام امور خود، به موقع و مناسب تلاش کرده، بدین ترتیب زندگی خود را بادوام‌تر و بارورتر بسازیم (لشکری‌پور، بخشانی و سلیمانی، ۱۳۸۶). اضطراب امتحان نوعی شایع از اضطراب عملکرد می‌باشد که در بررسی‌های مختلف ۱۰ تا ۳۰ درصد دانش‌آموزان را درگیر می‌کند (سرگلزایی، ثمری و کی‌خوانی، ۱۳۸۲). اضطراب امتحان، سلامت روان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و بر کارآمدی، شکوفایی استعداد، شکل‌گیری شخصیت و هویت اجتماعی آن‌ها تأثیر سوء می‌گذارد (ارجن ، ۲۰۰۳). اضطراب امتحان با افکار نگران کننده، افزایش ضربان قلب، طغیان هیجانات در طی یا بعد از امتحان مشخص می‌شود و گاه چنان شدتی دارد که زندگی روزمره و تحصیلی دانش‌آموزان را دشوار می‌کند (سپهریان‌آذر و رضایی، ۱۳۸۹). این حالت در دانش‌آموزان، به تدریج به صورت صفتی پایدار شده و اغلب با احساس ناکارآمدی در آن‌ها همراه است (وینر و کارتون ، ۲۰۱۲).

آزمون اضطراب امتحان ساراسون در سال ۱۹۷۷توسط ساراسون ساخته شد و دارای ۳۷ گویه است که باید در مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به صورت «بله» و «خیر» به آن پاسخ داده شود. با توجه به مشخصات روان‌سنجی مناسب و وجود نمرات برش استاندارد برای این آزمون، استفاده از آن در سنجش اضطراب امتحان بسیار مرسوم است. آزمون اضطراب امتحان ساراسون این امکان را فراهم می‌آورد که بتوان بر اساس یک شیوه خود گزارشی‌دهی به حالات روانی و تجربیات فیزیولوژیکی فرد در جریان امتحان، قبل و بعد از آن دست یافت.




نظرات کاربران

@shaparak
۱۴۰۰/۰۷/۰۵

فایل کتاب به صورت pdf و مشکل دارد و صفحات پرش دارند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان