دانلود و خرید کتاب رهبری و مدیریت آموزشی ماریان کلمن ترجمه حاتم فرجی‌ده‌سرخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رهبری و مدیریت آموزشی

رهبری و مدیریت آموزشی کتابی نوشته ماریان کلمن و درک گلوور است که با ترجمه حاتم فرجی ده‌سرخی، دکتر نیلوفر محمدطاهری و حجت غلام‌زاده در انتشارات آوای نور منتشر شده است. حاتم فرجی ده‌سرخی کار ویرایش کتاب را نیز انجام داده است.

درباره کتاب رهبری و مدیریت آموزشی

این کتاب ریشه در طرح یا برنامه‌ای دارد که بخشی از دوره کارشناسی ارشد رهبری و مدیریت آموزشی انستیتو آموزش و پرورش دانشگاه لندن است. این برنامه در ابتدا توسط آن گلد برای تدریس رو در رو ایجاد شد، و فصل مهمی از کتاب حاضر درباره ارزش‌ها در رهبری آموزشی نیز توسط گلد به رشته تحریر درآمد. سپس این برنامه رو در رو توسط ماریان کلمن و درک گلوور در یادگیری از راه دور در دوره کارشناسی ارشد مدیریت و رهبری آموزشی کاربردی در انستیتو آموزش و پرورش دانشگاه لندن مورد استفاده قرار گرفت. مگان کرافورد ، که براساس پژوهش اخیرش درباره رهبری و هیجان فصلی از این کتاب را تدوین کرد، به تدریس واحدهای رو در رو و یادگیری از راه دور مبادرت ورزیده است. ماریان و درک، بعنوان نویسندگان اصلی کتاب حاضر، تجربه و دانش فنی گلد و کرافورد را ارج می‌نهند.

این کتاب پا را فراتر از تعاملات رو در رو یا یادگیری از راه دور می‌نهد. همچنین کتاب حاضر به دلیل تاکید بر تنوع و برابری از سایر کتاب‌های حوزه مدیریت و رهبری آموزشی متفاوت است و شامل دانش و مهارت‌های است که رهبران آموزشی برای رهبری و مدیریت موفقیت آمیز افراد در جامعه‌ای با تنوع فرهنگی نیاز دارند.

ویژگی‌های منحصربفرد کتاب

ویژگی‌های منحصربفرد این کتاب عبارتست از:

• هدف کتاب حاضر گردآوری تئوری و عمل درباره ابعاد مدیریت و رهبری آموزشی است.

• هر بخش شامل سناریویی است که برگرفته از زندگی واقعی است.

• اندیشیدن را ترغیب می‌کند.

• در کل رهبری به عنوان پدیده‌ای توزیع شده و نه جمع شده در یک رهبر در نظر گرفته می‌شود.

• یک حالت اخلاقی مبتنی بر ارزش‌های عدالت اجتماعی و برابری را ترویج می‌کند.

• تمرکز بر تنوع فرهنگی است.

• نویسندگان از پژوهش‌های خود در تدوین کتاب بهره جسته‌اند. 

به طور کلی تمرکز کتاب پیش رو بر مهارت‌های بین فردی مرتبط با رهبری و مدیریت آموزشی است و طیفی از مهارت‌های مورد نیاز رهبران و مدیران را با هدف ارائه دانشی نو در خصوص نحوه انجام کارهای روزانه در دنیای پویای آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب رهبری و مدیریت آموزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افراد علاقه‌مند و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت و رهبری آموزشی، دوره‌های دکتری یا دوره‌های حرفه‌ای و همچنین افرادی که به ارتقاء عدالت اجتماعی علاقمندند، تدوین شده است. 

 بخشی از کتاب رهبری مدیریت آموزشی

مربی گری نه تنها به عنوان بخشی از برنامه معارفه برای افراد تازه استخدام شده برای شغل تدریس یا هر حرفه دیگری، بلکه همچنین به عنوان بخشی از برنامه معارفه برای پست‌های ارتقاء یافته، شکل مفیدی از رشد حرفه‌ای است. این در فصل ۱۱ به گونه مفصل تری بحث شده است. مربی گری می‌تواند برای حمایت از افرادی که با دشواری‌های مضاعف غلبه بر کلیشه‌ها و تعصبات روبرو هستند، استفاده شود.

مربی گری کارکردهای زیادی دارد. قبل از هر چیز مرشدی گوش شنوای مطمئنی را فراهم آورده و و در برابر مشکلات حمایت گر است. وقتی شخص کم تجربه یا مرید مستقر شد، مرشد می‌تواند با فراهم سازی نوع چالش برانگیزتر حمایت، همچنان که مرید با شغل در می آمیزد، و همچنین با آشنا کردن وی با فردی که به هم اعتماد کنند، نقش مربی را ایفا کند. گرچه به مرشدی بهاء و ارزش زیادی داده می‌شود، مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد. این مشکلات عمدتا با جفت و جور کردن مرید و مرشد مرتبط است که تضمین می‌کند که مرشد آموزش مناسب را دیده است و زمان کافی را برای یک رابطه مفید اختصاص می‌دهد. جایی که مردمی با پیشینه‌های خیلی متفاوت دارد، همتا کردن نیاز به توجه خاص دارد. برخی افراد زمانی خشنودترند که توسط افراد مشابه مرشدی شوند، اما این مسئله همیشه قابل حل و فصل نیست چرا که افراد ارشد از "درون گروه " هستند. در حقیقت مرشدی فرد "برون گروهی " توسط شخصی از درون گروه می‌تواند مزایایی داشته باشد. برخی از زنان پشتیبانی و حمایت شدن توسط مردان را طرفداری کرده‌اند، چون این مردان احتمالا تماس بیشتر، نفوذ بالاتر و قدرت افزون تری نسبت به زنان دارند. با این حال، مرشدی "افراد خارج از گروه" توسط عضوی از "داخل گروه" ممکن است مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورد. راجینز (۲۰۰۲) چالش‌های مربوط به متفاوت بودن قومیت یا جنسیت مرشد و مرید را شناسایی می‌کند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان