دانلود و خرید کتاب وارث حسین بهاءالدین قهرمانی‌نژاد شائق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وارث حسین اثر بهاءالدین قهرمانی‌نژاد شائق

کتاب وارث حسین

معرفی کتاب وارث حسین

کتاب وارث حسین نوشته بهاءالدین قهرمانی‌نژاد شائق است. این کتاب به نقش امام سجاد (ع) در پیام‌ها و پیامدهای کربلا می‌پردازد. ایشان شاهدی بزرگ در واقعه‌ی کربلا بودند و روایت‌های ایشان تاثیری بسیاری در تاریخ اسلام داشت. کتاب وارث حسین متنی منسجم و هوشمندانه است که با پژوهش و تحقیق بسیار گردآوری شده است تا اطلاعات علاقه‌مندان و پژوهشگران را بالا ببرد. این کتاب می‌تواند به خواننده کمک کند با نگاهی بازتر به نقش امام سجاد (ع) در واقعه کربلا بنگرد.

درباره کتاب وارث حسین

کتاب وارث حسین، برگرفته از تحلیل تاریخی از ماجراهای پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران شهیدش در صحرای کربلا است که اساس آن درباره پیام‌های عاشورایی است که به وسیله اهل بیت امام شهیدان، از همان آغاز دوران اسارت، تبلیغ و ترویج شد.

در این میان و در ایفای این مسئولیت سنگین وارثان خون حسین(ع)، نقش امام زین العابدین(ع)، آن اسوه ایثار، شکیبایی، الگوی ساجدان و زینت عابدان به همراه عمه بزرگوارشان، آن یگانه ای که کوه تحمل شدائد در مقابل عظمت او، سر تعظیم فرود آورد، یعنی حضرت زینب(س)، بی بدیل بود.

بنابراین، ضمن بررسی نقلی و تحلیلی با محوریت تاریخ زندگی امام سجاد(ع)، حوادث پس از کربلا بررسی شده و با قلمی مطابق با مقتضای مخاطب عام، این مسائل پردازش شده است. شایسته است که نکات ذیل تذکراً معروض گردد:

۱. هدف اصلی از این نوشتار، افزایش بصیرت مورد نظر پیشوایان هدایت، فضیلت و حقیقت بوده و ترویج و تبیین همان نکاتی است که اسوه حسینیان زمان و پرچمدار نهضت حسینی و جانشین شایسته خمینی بت‌شکن، امام خامنه‌ای درباره قیام امام حسین(ع)، علل و عوامل آن و تأکید بر نقش بی‌بصیرتی خواص و اثر آن روی توده ناآگاه جامعه بیان کرده‌اند. بنابراین، پژوهش حاضر، کاری کاربردی و نوشتاری راهبردی و بنیانی، بنیادین است.

۲. نظر به اینکه راقم سطور در عرصه تاریخ اسلام، به‌ویژه صدر اسلام، سیره ائمه و خاصه در مباحث مقتلی، در پژوهش، توفیق الهی نصیبش شده، این نوشتار را نیز در تداوم همان توفیق می‌داند.

۳. در ضمن این مباحث، برخی از نکات، پرسش‌ها و شبهات مطروحه نیز، به قدر مجال و مطابق مقتضای حال و مقال، پاسخ داده شده است.

۴. توجه به زبان حال و استفاده از اشعار نغز از ستایشگران و شاعران جان‌سوخته آل الله در ضمن بیان مباحث و با عنایت به حلقه‌های مفقوده در تاریخ که نگارنده در کتاب مقتل‌نامه، منتشرشده از سوی مرکز پژوهش آستان قدس، به طور کامل آن را شرح داده است، یکی از نکاتی بوده که در این نوشتار به آن عنایت شده است.

۵. در ارجاع و دریافت مطالب، علاوه بر استفاده از مجموعه آثار قبلی نویسنده، از دو اثر قیّم و مهم، یکی، مجموعه موسوعه شهادت معصومین اثر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و همچنین، اثر وزین و مهم تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا(ع)، اثر گروهی از تاریخ‌پژوهان، زیر نظر استاد ارجمند، حضرت حجت الاسلام والمسلمین، مهدی پیشوایی، استفاده‌ها، اقتباس‌ها و برداشت‌های مستقیم در آدرس‌های ارجاعی شده است. 

خواندن کتاب وارث حسین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ تشیع پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان