دانلود و خرید کتاب آری آنا ندو ترجمه نازنین علیپور جدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آری اثر آنا ندو

کتاب آری

معرفی کتاب آری

کتاب آری نوشته آنداندو است. این کتاب با ترجمه نازنین علیپور جدی منتشر شده است. کتاب آری یادآوری آنچه همۀ ما انسان‌ها، در جهان متمدن و عقلگرا به‌دست فراموشی سپرده‌ایم است یعنی: چگونه با تمام وجود زندگی کنیم و به زندگی عشق بورزیم.

درباره کتاب آری

زندگی به‌هیچ عنوان یک معضل بزرگ نیست؛ بلکه معمای پررمز و رازی است که باید از آن لذت برد. تمام مشکلات را خود شما به‌وجود می‌آورید؛ چراکه شما از زندگی و لذت بردن از آن می‌ترسید. درواقع انگار مشکلات، از شما در برابر زندگی کردن، لذت بردن و عشق ورزیدن حمایت می‌کنند.

می‌توانید همواره به خود بگویید: «وقتی این همه مشکل دارم، چطور می‌توانم از زندگی لذت ببرم؟ چطور می‌توانم به زن یا مردی عشق بورزم؟ با این همه مشکلات چطور می‌توانم شاد باشم و آواز بخوانم؟ غیرممکن است.» همیشه می‌توانید هزار دلیل بی‌ربط برای خود بتراشید تا آواز نخوانید، نرقصید و لذت نبرید. مشکلات بهترین فرصت را به شما می‌دهند تا از زندگی خود لذت نبرید.

اگر خوب به مشکلاتتان نگاه کنید، می‌بینید که بیشتر آنها موهوم و بی‌اساس هستند. حتی اگر مشکلی داشته باشید و احساس کنید این مشکل واقعی است، من به شما می‌گویم؛ اصلاً مهم نیست. چرا به نظر من مهم نیست؟ چون دقیقاً از زمانی که احساس کنید مشکلات مهم نیستند؛ خودبه‌خود از بین می‌روند. وقتی احساس می‌کنید مشکلات مهم نیستند، برای آنها انرژی نمی‌فرستید و آنها را می‌پذیرید و زمانی که مشکلات را پذیرفتید، دیگر آنها مشکل نیستند. آنها تا زمانی حایز اهمیت‌اند که شما آنها را نپذیرفته‌اید. وقتی مسایل آن جوری که دوست دارید باشند، نیستند؛ با نپذیرفتن مشکلات، آنها فقط تقویت شده و بزرگ می‌شوند. این کتاب به شما کمک می‌کند زندگی را بهتر و شیرین‌تر ببینید.

«آری گفتن»، می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد، چرا که زیستن با «آری» و هر آنچه «آری» برای‌تان به ارمغان می‌آورد، شما را در مسیر زندگی قرار می‌دهد. حال آن که زیستن با «نه» و خواستن چیزی متفاوت از آنچه واقعیت به ما تحمیل می‌کند، به‌معنای جنگیدن و تقلا کردن است و می‌تواند زندگی را به جهنم تبدیل کند.

خواندن کتاب آری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی شاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آری

اکثر ما با باورهای ذهنی خود زندگی می‌کنیم. ذهن ما انباشته از دانشی است که در زندگی کسب کرده‌ایم؛ بخشی از ماست که برای محاسبه، مقایسه و تجزیه و تحلیل، به کارمان می‌آید و کمک می‌کند تا بتوانیم منطقی، خردمندانه و کارآمد بیندیشیم.

افکار خودآگاه و ناخودآگاه، همه در ذهن ما -بخشی از مغز ما- جای دارند. به همین دلیل، ذهن در زندگی ما نقش بسیار مهمی دارد، آنقدر مهم که تمام آموزه‌های ما برای توسعهٔ آن به‌کار رفته است. اهمیت ذهن تا به آن‌جاست که نمی‌توانیم بین خودمان و افکارمان فاصله‌ای در نظر بگیریم. ما، افکارمان هستیم. این‌طور نیست؟

ذهن ما از اطلاعاتی تشکیل شده که آن‌ها را ناخودآگاه از دیگران کسب کرده‌ایم، مانند ذهنیت‌هایی که از زمان کودکی در مورد «درست بودن یا نبودن و چگونه بودن یا چگونه نبودن» اندوخته‌ایم.

تمام اعتقادات، باورها، ارزش‌ها و تعصباتی که به‌جای تجربیات شخصی، ناخودآگاه از دیگران کسب می‌کنیم، در این کتاب «شرطی شدن» نامیده شده‌اند. این شرطی شدن که در ناخودآگاه ذهن‌مان عمل می‌کند، بی‌آن که متوجه باشیم، زندگی ما را از بسیاری جهات تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و مسئول تمام رفتارها و روش‌هایی است که در زندگی اتخاذ می‌کنیم، آن طور که زندگی را می‌بینیم و درک می‌کنیم، طوری که به مردم و شرایط مختلف عکس‌العمل نشان می‌دهیم، حتی احساسات ما را نیز تحت کنترل خود دارد. دانشمندان معتقدند نود درصد رفتارهای ما از ذهن ناخودآگاه‌مان نشأت می‌گیرند.

ما معمولاً به بازی ذهن اهمیت چندانی نمی‌دهیم؛ درواقع بیشتر اجازه می‌دهیم ذهن‌مان تصمیم بگیرد و به راه خود برود، با این تصور که تمام قضاوت‌های غیرارادی و واکنش‌هایی که از ما سرمی‌زنند و احساساتی که در ما شکل می‌گیرند، به ما تعلق دارند و بخشی از عقاید و تجربیات ما هستند. به‌ندرت پیش می‌آید از خودمان بپرسیم که آیا این‌ها تجربیات حقیقی ما هستند یا نه!

ذهن ما جایی است که نفس ما نیز در آن قرار دارد. نفس، مجموعه عقایدی است که در مورد خودمان داریم: هویت ما و افکار ما، جوری که دوست داریم دیگران ما را آن طور ببینند؛ تصویری که از خود به دنیا نشان می‌دهیم.

از آن‌جا که ما کاملاً با ذهن شناخته می‌شویم و ذهن ماست که زندگی‌مان را در اختیار خود دارد، پس بهتر است با عملکرد ذهن بیشتر آشنا شویم.

ذهن ابزار زیرکی است که اطلاعات مهم را به اجزاء کوچک‌تر تقسیم می‌کند و دائماً در حال مقایسهٔ بخشی با بخش دیگر است. خوب/ بد، بالا/ پایین، روز/ شب و چیزهایی از این دست، همه نبوغ مغز در ارزیابی و مقایسه هستند. تخصص اصلی مغز، ارزیابی دنیای قابل مشاهده است.

نظرات کاربران

vahid
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

در ظاهر کتاب خوبی است اما در بعضی جاهای متن بین عملکرد ذهن و مغز اشتباهاتی وجود دارد جایی که نوع فعالیت برای ذهن است نوشته شده مغز و برعکس آن، کتاب انگلیسی را پیدا نکردم تا چک کنم ببینم

- بیشتر
شهرزاد
۱۳۹۹/۱۱/۲۹

این کتاب چون حجم کمی داره خیلی راحت می تونید با فرصت کم بخونید و می تونه کمک کنه تا مشکلات و سختی های زندگی رو با عشق ورزیدن اول به خود و بعد به دیگران حل کنید..

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اگر از آنچه هستیم، راضی باشیم، دیگر حاضر نخواهیم شد برای اهداف سیاستمداران به جنگ برویم، این‌طور نیست؟ اگر نسبت به آنچه هستیم، خشنود باشیم، دیگر حاضر نخواهیم شد زندگی‌مان را براساس توقعات دیگران تغییر دهیم، این‌طور نیست؟ اگر خودمان را آن طور که آفریده شده‌ایم، از ریشه و بن بپذیریم، دیگر حاضر نمی‌شویم برای غرق شدن در طبیعی‌ترین احساس‌مان به کشیش کفاره بدهیم تا روح‌مان را آزاد کنیم. دیگر ضوابط و قواعد غیرمنطقی را نمی‌پذیریم. دیگر برای آن که مورد تأیید دیگران قرار بگیریم و به رسمیت شناخته شویم، گدایی نمی‌کنیم. دیگر تحقیر و بی‌عدالتی را تحمل نخواهیم کرد. این ترس است که ما را وادار می‌کند براساس دستورالعمل‌های آنان عمل کنیم تا به این وسیله، در جامعه به رسمیت شناخته شویم؛ دستورالعمل‌هایی که پیام اصلی‌شان این است: آن گونه که هستید، به اندازهٔ کافی کامل نیست.
Ali Heidari

حجم

۱۶۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۶۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان