دانلود و خرید کتاب ملاله و مداد جادویی ملاله یوسف‌زی ترجمه شبنم حیدری‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ملاله و مداد جادویی اثر ملاله یوسف‌زی

کتاب ملاله و مداد جادویی

معرفی کتاب ملاله و مداد جادویی

کتاب ملاله و مداد جادویی داستانی زیبا اثر نویسنده پاکستانی، ملاله یوسف زی، فعال حقوق زنان، به ویژه تحصیل دختران است که در سال ۲۰۱۲ مورد اصابت گلوله طالبان قرار گرفت. این داستان زیبا و نمادین از تلاش او برای بهتر ساختن دنیا صحبت می‌کند و کودکان به دنیای جادویی خیالات می‎برد.

کرا سکوئت برای این کتاب زیبا تصویرگری کرده است و آن را با ترجمه شبنم حیدری پور در اختیار دارید. 

انتشارات پرتقال با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

درباره کتاب ملاله و مداد جادویی

ملاله یوسف ‌زی، دختری اهل پاکستان است که مورد حمله‌ طالبان قرار گرفت. او در خانواده‌ای روشنفکر رشد کرد و پدرش از جمله کسانی بود که برای حق تحصیل زنان و دختران تلاش فراوانی کرد. او همچنین چندین مدرسه در پاکستان ساخته بود و تعدادی از کودکان بی‌بضاعت را به طور رایگان در مدرسه‌اش آموزش می‌داد. یک روز در اتوبوس مدرسه، طالبان به سر ملاله شلیک کردند و هدف آن‌ها یک چیز بود. خاموش کردن صدای ملاله. همان صدایی که برای به دست آوردن حق طبیعی تحصیل دختران بلند شده بود. 

ملاله ترجیح می‌دهد در عوض اینکه دختری باشد که طالبان به او شلیک کرد، دختری باشد که برای حق تحصیل می‌جنگد. او توانست با مرگ مبارزه کند و دوباره به زندگی برگردد. همین موضوع سبب شد تا فعالیت‌هایش را در زمینه حق تحصیل برای دختران و همچنین آموزش و پرورش همگانی گسترش دهد. 

او در کتاب ملاله و مداد جادویی با زبانی خیال انگیز کودکان را به دنیای جذاب و دوست داشتنی خیالاتی می‌برد که همه انسان‌ها در ذهنشان دارند. او در این فکر است که اگر یک مداد جادویی داشت، با آن چه کارهای بسیاری که انجام نمی‌داد. مثلا یک توپ برای برادرانش می‌کشد تا بتوانند بازی کنند. برای مادرش پیراهن‌های زیبا می‌کشد و برای پدرش ساختمان، تا بتواند مدرسه داشته باشد و به همه بچه‌ها رایگان درس دهد... او آرزوهای بسیاری دارد که می‌تواند با مداد جادویی‌اش به واقعیت تبدیل کند.

کتاب ملاله و مداد جادویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب ملاله و مداد جادویی یک کتاب عالی است که به کودکان کمک می‌کند تا ذهن و فکرشان را با خیالات پرواز دهند و همچنین نسبت به تمام آنچه که در پیرامون خود مشاهده می‌کنند، حساس باشند. این کتاب می‌تواند به کودکان احساس مسئولیت را بیاموزد و آنان را با زندگی ملاله یوسف زی، این دختر شجاع، آشنا کند. 

درباره ملاله یوسف زی 

ملاله یوسف زی در سال ۱۹۹۷ میلادی در سوات پاکستان متولد شد. او هم‌‌اکنون در بیرمینگهام انگلستان سکونت داشته و ملیت افتخاری کانادایی کسب نموده است. پدر او، ضیاءالدین یوسف ‌‌زی، فعال سیاسی پاکستانی است که در سازمان ملل مشغول به کار است. ملاله در سن ۱۲ سالگی و تحت تاثیر افکار و فعالیت‌‌های پدرش، شروع به نوشتن وبلاگی برای بی‌‌بی‌‌سی به زبان اردو کرد. ملاله در وبلاگش، جزئیات زندگی در دره‌‌ی سوات، که تحت کنترل طالبان بود را تشریح می‌‌کرد. در تابستان سال بعد خبرنگار آمریکایی آدام بی. اِلیک، مستندی درباره‌‌ زندگی ملاله برای روزنامه‌‌ نیویورک تایمز ساخت. این مستند، باعث شهرت ملاله شد. او به مصاحبه‌‌های تلویزیونی و روزنامه‌‌ای دعوت می‌‌شد و نامزد جایزه‌‌ی صلح بین‌‌المللی کودکان شده بود.

در اکتبر سال ۲۰۱۲، ملاله و دو دختر دیگر در راه برگشت از مدرسه توسط طالبان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. ملاله که گلوله به سرش اصابت کرده بود، در وضعیت بسیار وخیمی قرار داشت. او در بیمارستانی در پاکستان مورد مراقبت قرار گرفته و پس از مدتی، به بیمارستان ملکه الیزابت در انگستان انتقال یافت. ملاله درمان طولانی و سختی را پشت سر گذاشت، اما پس از بهبود، به فعالیت خود در راه کسب حق تحصیل ادامه داد. او بنیاد ملاله را تاسیس کرد و در سال ۲۰۱۳، کتاب من ملاله هستم را با همکاری کریستینا لمب، به رشته‌‌ تحریر درآورد. این کتاب زندگینامه او و همچنین شرحی بر فعالیت‌های او و خانواده‌اش در راه اعطای حق تحصیل به دختران و ایجاد فضای آموزشی برای تمام کودکان است.

فدراسیون مدارس خصوصی پاکستان، کتاب ملاله را توهین‌‌آمیز و دارای تاثیر منفی بر روی نسل جوان پاکستان دانسته و آن را ممنوع اعلام کرد. روزنامه‌‌نگار محافظه‌‌کار پاکستانی، انصار عباسی درباره‌‌ی کتاب ملاله چنین گفت: «کتاب ملاله، مدرکی محکم در اختیار منتقدانش قرار می‌‌دهد؛ آن‌‌ها می‌‌توانند ادعا کنند ملاله مدافع منافع غرب بوده و دشمن پاکستان و آیین مقدس آن است».

طالبان پاکستان نیز اعلامیه‌‌ای صادر کرد که در آن، ملاله را تهدید به مرگ و کتابفروشی‌‌های فروشنده‌‌ کتاب ملاله را تهدید به نابودی می‌‌نمود. اما این دشمنی‌‌ها و سنگ‌‌اندازی‌‌های پوچ، ملاله را از دنبال‌‌کردن اهداف خود، منصرف نکرد. ملاله در سال ۲۰۱۳، جایزه‌‌ ساخارف و در سال ۲۰۱۴، جایزه‌‌ی صلح نوبل را از آن خود کرد.

نظرات کاربران

𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
۱۴۰۰/۰۵/۱۳

خیلی عالی بود👏❤️ پیشنهاد می کنم حتما بخونید🥺🧸

Faezeh
۱۴۰۱/۰۱/۰۹

خیلی خیلی عالی بود یعنی میشه گفت معرکه🧸 حتما بخونید 🍀 من دو سال هست از زادگاه اصلی و خویشاوی ام تهران به زاهدان در سیستان و بلوچستان رفته ام و امیدوارم در اونجا هم ، همه دختران به مدرسه

- بیشتر
Zahra
۱۳۹۹/۱۲/۰۶

عالی بود😚😚 موضوعش خیلی زیبا بود خیلی دوست داشتم از متن اخرش بریده بزارم منظورم متنی بود که کتاب رو با اون تموم کرد ای کاش کتاب پی دی اف نبود ولی کتاب زیبایی بود خیلی خوبه که کتاب رو با

- بیشتر
🧡🍊𝑷𝒐𝒓𝒕𝒆𝒈𝒉𝒂𝒍
۱۴۰۱/۰۶/۱۱

کتاب قشنگی بود تا باور داشته باشیم به آرزوهامون برسیم🙃❤️‍🩹

Book worm
۱۴۰۰/۰۱/۲۱

عالی خیلی خوبه ما دخترا هم انسانیم باید بهمون احترام بذارن 👊👊👌👌( جو گرفت منو😅)

1motahare
۱۴۰۰/۰۱/۱۴

خیلی کتاب عالی بود متن روان داشت و نویسنده خیلی خوب تونسته بود برای بچه ها بنویسه. چون کتاب برای بزرگسالان هم داره. خلاصه اول ممنون از نویسنده. بعدم ممنون از طاقچه. و خیلی هم ممنونم از ملاله که با این کار

- بیشتر
کتابخون
۱۴۰۰/۰۵/۲۷

واقعا موضوع خوبی داشت و زیبا بود🙂👌🏻📚

Zahra Darvishi
۱۴۰۰/۰۴/۰۸

خوب بود اما می تونست بهتر هم باشه 🌺

چقدر قشنگ بود
۱۴۰۱/۰۵/۰۱

عالیه پیشنهاد میکنم بخونید

arefe
۱۴۰۱/۰۳/۲۲

به نظرم خیلی خسته کننده بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان