دانلود و خرید کتاب مواسات با مردم غلامرضا شیخعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مواسات با مردم اثر غلامرضا شیخعلی

کتاب مواسات با مردم

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مواسات با مردم

کتاب مواسات با مردم نوشته غلامرضا شیخعلی است. این کتاب شامل حکایاتی از پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) و امامان است که نحوه سیر و سلوک در زندگی را به ما نشان می‌دهد. 

درباره کتاب مواسات با مردم

غلامرضا شیخعلی در کتاب مواسات با مردم به مخاطبان کمک می‌کند تا یک جامعه دینی را که بر طبق اصول و احکام الهی زندگی می‌کند، بسازند. جامعه‌ای که در آن افراد بر طبق آیات و روایات زندگی می‌کنند و سیره پیامبر (ص) و امامان را الگوی خود قرار داده‌اند. سیره و سلوک مردم در چنین جامعه‌ای باید چنین باشد که هر گاه در هر کجا، کسی را نیازمند یافتند به او کمک کنند. هر گاه و در هر لحظه در این فکر باشند که به چه وسیله‌ای می‌توانند زندگی را برای مردم راحت‌تر کنند و به چه صورتی می‌توانند به نیاز نیازمندان رسیدگی کنند. 

کمک کردن، گره گشودن از کار درماندگان و رفع نیازهای افراد حاجتمند از جمله رفتارهایی است که یک جامعه دینی مسلمان باید از خود بروز دهد و کسی که خود را مسلمان می‌داند و به اسلام ایمان و اعتقاد دارد، باید در هر لحظه در پی انجامش باشد. 

در این کتاب حکایاتی را می‌خوانیم که روش و سلوک پیامبر و امامان را در برخورد با فقرا، نیازمندان و مساکین برای ما واضح و روشن می‌کند. 

کتاب مواسات با مردم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی مذهبی از خواندن کتاب مواسات با مردم لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب مواسات با مردم

مسلمان واقعی که دین را با جان و دل پذیرفته، به این باور رسیده است که اگر قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام فریاد اخوت اسلامی سر می دهند، تنها با لقلق زبان و شعار نمی‌توان به آن رسید.

جامعه دینی که مورد رضایت خدا قرار می‌گیرد، اجتماعی است که در آن روحیه کمک رسانی و تعاون- هرکس در حد توان خود- تمام ابعاد آن را فراگرفته باشد.

پس اگر در جامعه‌ای حاجتمند محرومی به سختی زندگی می‌گذراند و در همان اجتماع، ثروتمند یا ثروتمندانی به راحتی نفس می‌کشند که هرچه بخواهند با کمترین اشاره‌ای در اختیار می‌گیرند و ثروتمندانی که اگر بخواهند می‌توانند، باری از دوش آن افتاده بردارند و او را کمکی درخور توجه نمایند اما از این کار دریغ بورزند، اسلامی زیستن این اجتماع و مسلمان بودن این گروه توانا، از نگاه دین، زیر سوال می‌باشد.

احادیث نورانی اهل بیت علیه السلام کمک رسانی به یکدیگر را یکی از واجبات و حقوق دینی بر یکدیگر برشمردند. در احادیث، مصادیق قابل توجهی از کمک رسانی ذکر شده است که در سایه آن تمام شئونات زندگی را در برمیگیرد، مصادیقی همچون مال، خوراک، پوشاک، وسایل زندگی، اساس خانه، وسایل حمل و نقل، درمان، تعلیم و تربیت، استراحت، سفر زیارت و...

و توانگران مومن را به اندیشیدن و حرکت در جهت رفع این گونه نیازها دعوت نموده است. لحن احادیث در این مورد علاوه بر فزونی شماره آن ها،لحنی بسیار قاطع و تاکیدآمیز است.

در مکتب غنی اسلام، گره گشایی از مشکلات عدیده مردم-به ویژه افرادی که به فرموده قرآن کریم ((یحسبهم الجاهل اغنیاء من التعفف)) هستند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و آبروداری می‌کنند از اهمیت به سزایی برخوردار است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان