دانلود و خرید کتاب مباحثی در مدیریت مالی نوین تعاونی علی راه‌نشین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مباحثی در مدیریت مالی نوین تعاونی اثر علی راه‌نشین

کتاب مباحثی در مدیریت مالی نوین تعاونی

معرفی کتاب مباحثی در مدیریت مالی نوین تعاونی

کتاب مباحثی در مدیریت مالی نوین تعاونی نوشته علی راه‌نشین و حامد تاجمیر ریاحی است. این کتاب به اقتصاد تعاوتی، تعریف آن و اهمیتش در جهان می‌پردازد. سعی دارد با تعریفی جامع این نوع اقتصاد و اهمیت آن را بررسی کند.

درباره کتاب مباحثی در مدیریت مالی نوین تعاونی

اقتصاد تعاونی در دنیا به عنوان جایگزینی برای نظام‌ای سرمایه‌داری و سوسیالیستی نگریسته می‌شود. این مسئله در کنار توجه خاص احکام اسلامی به همکاری و تعاون باعث توجه خاص قانون‌گذار در قانون اساسی به این بخش اقتصاد شده و در کنار مالکیت دولتی و خصوصی از بخش تعاونی نام برده شده است. امروزه علم مالی توجه خاصی به تأثیرات نظام‌ها، بازارها و نهادهای مالی بر اقتصاد و جوامع نشان می‌دهد و مباحثی همچون حاکمیت شرکتی، مسئولیت اجتماعی و نظریات نمایندگی مورد بررسی و کنکاش محققان قرار می‌گیرند. طبعاً نگاه به عملکرد اقتصاد تعاونی و بنگاه‌های تعاونی و مقایسه عملکرد آنها با نمونه‌های متناظر سرمایه‌داری و سوسیالیستی نیز از نظر دانشمندان علم مالی مغفول نمانده است.

کتاب مباحثی در مدیریت مالی نوین تعاونی نیز بر اساس آخرین تحقیقات و نظریات حوزه مالی تعاونی تدوین و گردآوری شده است. در فصل اول به معرفی تعاونی در دنیا پرداخته شده، در فصل دوم نظر اسلام در مورد تعاونی به اختصار بررسی شده و

فصل سوم به جایگاه تعاونی‌ها در ایران اختصاص پیدا کرده است. فصول چهارم به بعد به بررسی مباحث نوین مدیریت مالی تعاونی اختصاص دارد. در فصل چهارم حاکمیت شرکتی در تعاونی‌ها، فصل پنجم هزینه‌های قرارداد در تعاونی‌ها، فصل ششم مشارکت در تعاونی‌ها، فصل هفتم انگیزش در تعاونی‌ها و نهایتاً در فصل هشتم به مبحث تبدیل و تجدید ساختار در تعاونی‌ها پرداخته شده است. این کتاب می‌تواند سرآغازی باشد بر مباحث نوین مالی در بخش تعاونی در ایران که امید است مورد توجه محققین و علاقه‌مندان این حوزه قرار گیرد.

خواندن کتاب مباحثی در مدیریت مالی نوین تعاونی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مباحثی در مدیریت مالی نوین تعاونی

 به وجود آمدن تعاونی‌های رسمی یا اقتصاد بخش تعاون ناشی از وضعیت پیش آمده در حوزه اقتصاد و منابع انسانی بعد از انقلاب صنعتی بود. در اوایل انقلاب صنعتی در اروپا، تعاونی‌های مصرف  به‌عنوان راه حلی بود که از طریق تأمین نیازمندی‌ها از منابع اصلی تولید، امکان بهبود اثربخش در سبد هزینه‌های خانوار کارگران را واقعیت می‌بخشید. تعاونی‌های مصرف سپس گسترش و وارد حوزه‌های تولیدی، اعتباری، مسکن و خدمات شدند، آنگونه که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه چون هند، مصر و ... اقتصاد بخش تعاون به عنوان هدف توسعه و در بخشی دیگر از کشورهای در حال توسعه از جمله ایران به مثابه اصلی‌ترین ابزار و وسایل و الزامات توسعه به کار گرفته شدند. اقتصاد بخش تعاون ضمن تأثیرپذیری از پدیده جهانی شدن و فرایند تکمیل چرخه سازمان تجارت جهانی WTO بر روندها و فرایندهای آن نیز اثرگذار بوده است و به نوعی کنش متقابل و تعامل با آن داشته است. گسترش تعاونی‌ها در حوزه‌ها و شاخه‌های مختلف و گوناگون مصرف، تولدی، اعتبار، مسکن و خدمات و  یا درطبقه‌بندی دیگر برحسب گرایش‌های بخش کشاورزی، صنعت و خدمات - با اجرایی و عملیاتی شدن این نوع از فعالیت‌های اقتصاد در کشورها به ویژه در کشورهای در حال توسعه موقعیت نظام تعاونی را در میان نظامهای اقتصادی به عنوان راه سوم، راه وسط و یا موج سوم مطرح کرد، به‌طوری که بسیار ی از اندیشمندان و محققان حوزه‌های توسعه و اقتصاد با مطالعات و تحقیقاتی که در فرایند توسعه و روند اقتصادی کشورها انجام داده‌اند به این نتیجه دست یافته‌اند که اگر در آلمان، آمریکا، سوئد، فرانسه، انگلیس، سنگاپور، هند و غیره بخش تعاونی وجود نداشت چرخ اقتصاد این کشورها از حرکت باز می‌ایستاد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان