دانلود و خرید کتاب ناسخ التواریخ حضرت سجاد (ع) لسان‌الملک سپهر ترجمه غلامحسین انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناسخ التواریخ حضرت سجاد (ع) اثر لسان‌الملک سپهر

کتاب ناسخ التواریخ حضرت سجاد (ع)

معرفی کتاب ناسخ التواریخ حضرت سجاد (ع)

کتاب ناسخ التواریخ حضرت سجاد (ع) نوشته لسان‌الملک سپهر است که با ترجمه غلامحسین انصاری منتشر شده است. 

 این کتاب پژوهشی دقیق و ارزشمند درباره ویژگی‌های روحی و اخلاقی عبادات، رفتارهای فردی و اجتماعی، دعاها و مناجات ها، توصیه‌ها و سخنان جاودانه و حکمت‌آمیز چهارمین پیشوای مطهر شیعه، حضرت سجاد(ع) و مروری بر برخی از وقایع مهم جوامع اسلامی در دوران حیات آن امام رئوف و پاک سیرت، به ویژه حماسه خونبار عاشورا و مقتل سید الشهدا(ع)، و رویدادهای دوران غمبار اسارت اهل بیت امام حسین(ع) است.

این کتاب یک منبع بسیار مناسب برای کسانی است که می‌خواهند تاریخ اسلام را بررسی کنند.

خواندن کتاب ناسخ التواریخ حضرت سجاد (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لسان‌الملک سپهر

محمد تقی لسان الملک سپهر فرزند میرزا محمد علی از بزرگ زادگان کاشان است. او در سال ۱۲۱۶ق در کاشان متولد شد و تحصیلات خود را در همان شهر به انجام رسانید. سپهر از مورخان، ادیبان و شاعران عصر قاجار است که عمده شهرت او به دلیل تألیف کتاب ناسخ التواریخ است. وی در سال۱۲۹۷ق درگذشت.

میرزا محمدتقی خان لسان الملک سپهر از مورخان شیعه‌ی مشهور است و در نگارش تاریخ پیامبر(ص) آرا و افکار علمای سنّی و شیعی را مد نظر گرفته و در تألیف، آنجا که آرا و عقاید علما یکی بوده، همان را نقل کرده و در صورت اختلاف آراء، نخست آرای علمای اهل سنّت و پس از آن آرای علمای شیعی، سپس به بیان اختلاف آرا و عقاید پرداخته است.

نثر سپهر در نگارش ناسخ التواریخ، نثر مرسل ساده، در بعضی موارد نقل عین نوشته‌های پیشینیان و یا متأثر از آن است، هر چند سبک نگارش وی برای دانش‌آموختگان امروز خالی از سختی نیست، اما باید دنست که نثر او نسبت به همگنان عصر خود ساده‌تر و بی‌تکلّف‌تر است، با وجود این اثر او مملو از کلمات و تعبیرات و اصطلاحات عربی است.

سپهر بر خلاف مورخان دیگر که شرح حال و حوادث ایام ائمه‌اطهار را ذیل حوادث ایام خلفای اموی و عباسی نگاشته‌اند، او اتفاقات ایام خلفای اموی و عباسی را ذیل شرح حال ائمه اطهار آورده است و در نگارش ناسخ التواریخ اکثر قریب به اتفاق کتاب‌های اهل سنّت و شیعه را بررسی کرده و در ضبط اسامی اشخاص و مکان‌ها دقت کافی داشته است.


نظرات کاربران

کاربر ۲۶۰۹۷۵۳
۱۴۰۰/۱۰/۲۴

در کارهای پژوهشی، می‌شه جزء آخرین کتاب‌هایی که باید در لیست پژوهش قرار بگیره، خوندش. اول اینکه زبان کتاب عاااالیه، برای دوران قاجاره و زبانش از سرآمدهاست. و در قسمت‌هایی که کلماتش سخته، معنی‌ش رو زیرنویس کردند. و دوم اینکه برخی روایاتش

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۳۰ صفحه

حجم

۲۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۳۰ صفحه

قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
تومان