دانلود و خرید کتاب سبک صحیح تغذیه در فرهنگ ایرانی محمدرسول دریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سبک صحیح تغذیه در فرهنگ ایرانی اثر محمدرسول دریایی

کتاب سبک صحیح تغذیه در فرهنگ ایرانی

معرفی کتاب سبک صحیح تغذیه در فرهنگ ایرانی

کتاب سبک صحیح تغذیه در فرهنگ ایرانی اثری از محمدرسول دریایی است. دریایی در این کتاب به اصول و فرهنگ تغذیه صحیح در میان ایرانیان می‌پردازد.

 درباره کتاب سبک صحیح تغذیه در فرهنگ ایرانی

امروزه تأثیر سبک صحیح و متعادل تغذیه بر اساس مزاج و با توجه به گروه های خونی و مصلحات غذایی در سلامت و طول عمر انسان اثبات شده است و با پیشگیری از بیماری ها انسان را از مصرف داروهای شیمیایی که عوارض جانبی شدیدی به دنبال دارد بی نیاز می سازد. مواد غذایی سالم و ارگانیک (طبیعی)، سلامت و توانمندی بدن ما را تأمین نموده و موجب می‌شود که سیستم دفاعی طبیعی بدن قدرتمندانه با ناراحتی‌ها مبارزه کند. کوتاهی در انتخاب غذای سالم و عدم تعادل در غذا خوردن، پرخوری و یا رژیم غذایی نامناسب موجب بروز بیماری و ناتوانی در بدن انسان می‌شود. بی تردید همواره در فرهنگ غذایی ایرانیان این تعادل و اعتدال وجود داشته که نتیجه آن سلامت و طول عمر منهای استفاده از داروهای شیمیایی بوده است.

در این کتاب به سراغ فرهنگ  ایرانی می‌رویم تا ریشه‌ها و اصول تغذیه صحیح این فرهنگ را بخوانیم و با آن آشنا شویم و اندکی سبک زندگی امروزی خود را بر اساس ان تغییر دهیم و بهبود ببخشیم.

 خواندن کتاب سبک صحیح تغذیه در فرهنگ ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه فرهنگ و سلامت مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب سبک صحیح تغذیه در فرهنگ ایرانی

خورراکی‌های مناسب هر فصل

در بهار سرخ كردنى (با روغن‌هایی مانند كنجد و زيتون) يا گوشت تازه گوسفند و غذاهاى جامد، تخم‌مرغ (يك روز در ميان) و شربت معجون مقوى كه به دستور امام رضا (درود خدا بر او) توصيه شده بعد از غذا مناسب است.

در تابستان به تدريج از سبزی‌ها و میوه‌جات فصل مانند خيار و طالبی، مرغ و گوشت بره و گاهی ماهى تازه، شير گاو کم‌چرب و ماست و بوييدن عطر و شکوفه‌های ملايم و تازه مى‌توان استفاده كرد.

در پاييز گوشت‌های معتدل و شیرینی‌ها طبيعى و در صبح، آب گرم و غذاهاى نسبتاً چرب (‌روغن گاو)، انار و سالاد به همراه آن و نعناع و کرفس و ترتیزک (تره تيزك يا شاهى را شب مصرف نکنيد.) مفيد است.

در زمستان خوراک‌های گرم، سير و پیاز و گوشت پرندگان مفيد است. بهتر است از غذاهاى سرد و ترشی‌ها پرهيز گردد و از ماساژ و ماليدن روغن در روز يا قبل از حمام استفاده شود.

بهترین غذا‌ها برای تندرستی

۱- گوشت به ویژه ماهی و مرغ (ارگانیک)، گوشت بزغاله، گوشت گوساله و گوشت بره بی‌چربی.

۲- گندم که خوب پاک و تمیز شده باشد هیچ‌گونه تخم علف و غیره در آن نباشد تا نان خوب دهد و نیز میوه‌ها و سبزی‌ها که منبع ویتامین‌های مورد نیاز بدن هستند.

۳- شیرینی‌هایی که با مزاج هر فرد سازش داشته باشد، یعنی متناسب با مزاج کنونی او باشد. (شیرینی‌های طبیعی: عسل، خرما، کشمش، توت، انجیر و...)

۴- نوشابه‌های طبیعی که باید خوش‌بو، خوش‌طعم و تازه باشند. در غذای روزانه نبایستی غذای دیگری غیر از چهار نوع بالا قرار گیرد، مگر برای رژیم بیماری یا در دست نبودن یکی از آن‌ها.

انجیر و انگور، مشروط بر این‌که این میوه‌ها کاملاً رسیده و شیرین بوده و از هرگونه کرم‌زدگی، قارچ‌ها و سایر عوامل انگلی در امان باشند و نیز خرما در سرزمین‌هایی که به خوردن آن عادت دارند.

نظرات کاربران

کاربر ۴۲۳۱۳۳۱
۱۴۰۰/۱۲/۱۹

من نمونه کتاب روخوندم و دقیقا همون اصولی رو که میخوام داره این کا چه زمانی از چه ماده غذایی استفاده کنیم برم کل کتاب رو بخونم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۳۵۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان