دانلود و خرید کتاب کتاب پی تک سوزان چیستی ترجمه سمیه کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب پی تک اثر سوزان چیستی

کتاب کتاب پی تک

معرفی کتاب کتاب پی تک

کتاب پی تک نوشته سوزان چیستی است. این کتاب که با ترجمه سمیه کرمی و شراره شبل‌الحکما منتشر شده است مرجع مناسبی برای سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و رویاپردازان در زمینه صنعت پرداخت است.

درباره کتاب پی تک

در حال حاضر فناوری‌های پرداخت به همه کمک می‌کنند با سرعت بیشتر و البته کارایی بالاتری فرایندهای پرداخت را مدیریت کنند؛ ولی این کافی نیست! اگر تا چند سال پیش از پرداخت الکترونیکی صحبت می‌کردیم یا پرداخت دیجیتال، حالا صحبت از صنعت جدیدی با عنوان «پی‌تک» به میان آمده است؛ صنعتی که در کشورهای توسعه‌یافته و حتی در کشورهای در حال توسعه توانایی تغییر جدی اقتصاد را دارد.

این کتابی است از دل صنعت برای فعالان صنعت؛ نویسنده‌های این کتاب در طیف وسیعی قرار می‌گیرند؛ از مشاورین گرفته تا کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارها و پژوهشگران دانشگاهی در این کتاب حضور دارند. موضوعاتی هم که در کتاب بررسی شده متنوع است؛ از امنیت سایبری گرفته تا رگولاتوری، از بررسی وضعیت فعلی صنعت پرداخت در جهان تا مسیر تغییر صنعت.

برخی از موضوعاتی که در این کتاب بررسی شده این موارد است:

- تعریف پی‌تک و معرفی بازیگران مهم آن

- بررسی این که پی‌تک چگونه می‌تواند به تحول در بازارهای توسعه‌یافته کمک کند و به رشد بازارهای نوظهور شتاب دهد

- ترسیم این که پی‌تک چگونه در اکوسیستم فین‌تک نقش بازی می‌کند

- کنکاش در آینده پی‌تک و پتانسیل‌های آن به عنوان یک عامل اجتماعی تغییر و توسعه شمول مالی

- دربرگیری طیف وسیعی از دیدگاه‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در پی‌تک و این که چگونه می‌توان در این حوزه رشد کرد 

خواندن کتاب پی تک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب پی‌ تک کتابی برای کسانی است که می‌خواهند در فناوری و نوآوری سرمایه‌گذاری کنند و برای کسانی که در این سال‌ها خاک صنعت پرداخت را خورده‌اند قطعا مسیرهای تازه‌ای را باز می‌کند. 

بخشی از کتاب پی تک 

شیوه‌های پرداخت در طول قرن‌ها از سکه و اسکناس به کارت‌های پلاستیکی و دستگاه‌های موبایل تغییر یافته‌اند و اکنون شامل ابزارها و وسایلی می‌شوند که به انجام تراکنش‌های مالی در اقتصاد واقعی کمک می‌کنند. تراکنش‌های پرداختی همراه با رشد فعالیت‌های اقتصادی در حال افزایش هستند؛ چراکه با توسعه زیرساخت‌ها در کشورهای در حال توسعه و افزایش شمول مالی آنها و همچنین با ظهور اقتصاد دیجیتال، ارائه خدمات و کالاهای «مبتنی بر تقاضا» بر حسب تقاضای مشتریان افزایش می‌یابد. به همین دلیل انتظار می‌رود که تقاضا برای پرداخت در سطح جهانی افزایش یابد، اما در یک فرایند پرداخت چه مسائلی نهفته است و چگونه می‌توان این مسائل را در سیستم مالی مدرن حل کرد؟ فناوری‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز کدام‌اند و کدام عناصر برای تسهیل پرداخت مورد نیاز هستند؟

در بخش حاضر به این پرسش پرداخته می‌شود که «پرداخت چه چیزهایی را شامل می‌شود؟» و توضیحات و توصیفاتی از مراحل و عناصر مختلف سیستم‌های پرداختی و نحوه کارکرد اتاق‌های پایاپای و سیستم‌های تسویه‌حساب آنی ارائه می‌شود. این مسائل از دیدگاه تاریخی، فناوری، رویه‌ای، اجتماعی ـ سیاسی و رگولاتوری بررسی و سپس در بافت اقتصادهای مدرن و نوظهور جهانی بررسی می‌شوند. همچنین تکامل پول و پرداخت‌هایی که بر شکل فیزیکی پول تمرکز دارند، ایجاد تراکنش‌های الکترونیکی و موسسات پرداختی و ظهور جوامع بدون پول نقد مورد تاکید ویژه قرار می‌گیرند. برای روشن‌ساختن پیشرفت‌ها در این حوزه، از مطالعات موردی درباره زیرساخت‌های نوظهور و روندهای رگولاتوری استفاده می‌شود و نمونه‌هایی از رویکردهای جدید مدل‌های کسب‌وکاری (مانند پرداخت به‌عنوان خدمت) ارائه می‌شوند تا مشخص شود چه میزان از این فناوری‌ها می‌توانند فرصت‌های جدید کسب‌وکاری به همراه داشته باشند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۹۵۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۹۴,۰۰۰
تومان