دانلود و خرید کتاب مشاره روان شناسی سلامت در بیمارستان سوزان ام. لابوت ترجمه پوران سامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشاره روان شناسی سلامت در بیمارستان اثر سوزان ام. لابوت

کتاب مشاره روان شناسی سلامت در بیمارستان

معرفی کتاب مشاره روان شناسی سلامت در بیمارستان

کتاب مشاوره روان شناسی سلامت در بیمارستان نوشته سوزان. ام. لابوت است. این کتاب به روان‌شناسان کمک می‌کند تا خدماتشان را در بیمارستان به بیمارانی که بستری شده‌اند، ارائه کنند.

این کتاب را با ترجمه پوران سامی و امین رفیعی پور در اختیار دارید.

درباره کتاب مشاوره روان شناسی سلامت در بیمارستان

بخشی از مشکلاتی که بیماران بستری در بیمارستان و کادر درمانی با آن روبه‌رو هستند، مشکلاتی از قبیل اضطراب، افسردگی و اختلال در سازگاری با مشکلات پزشکی است. بنابراین و برای رفع این مشکلات می‌توان از روانشناسان سلامت کمک گرفت. این تیم می‌توانند با کادر پزشکی همکاری کنند و در تعیین سبب شناسی این نشانه‌ها کمک کنند. در حقیقت آن‌ها به کمک تخصصشان می‌توانند اطلاعات مناسب و کاربردی و همچنین روش‌های درمانی را در اختیار پزشکان و کادر بیمارستان قرار دهند.

در ایالات متحده آمریکا همواره به کاهش هزینه‌ها و مراقبت‌های پیشگیرانه تاکید شده است. این اثر می‌تواند به تمام کادرهای درمانی کمک کند تا فرصت‌های جدیدی برای همکاری با روان‌شناسان در بیمارستان فراهم کند. این کتاب شامل اطلاعاتی کاربردی از نحوه تعامل با بیماران، بیماران خاص با شرایط متفاوت و ... ارائه می‌کند که برای ایجاد آمادگی ذهنی تمام روان‌شناسان برای همکاری با بیمارستان‌ها مناسب است. 

کتاب مشاوره روان شناسی سلامت در بیمارستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب مشاوره روان شناسی سلامت در بیمارستان، راهنمای کاربردی کارآموزان رشته روان‌شناسی سلامت و روان‌شناسان بالینی است.

درباره سوزان. ام. لابوت

سوزان. ام. لابوت دارای مدرک دکترای تخصصی روان‌شناسی بالینی است. او پروفسور برد تخصصی روان‌شناسی امریکا، استاد روان‌شناسی بالینی در مرکز روان‌پزشکی ایلینویز آمریکا و رئیس گروه علوم سلامت دانشگاه ایلینویز است. او پس از ارائه خدمات سرویس روان‌شناسی سلامت سرپایی به مدت هجده سال، حالا سرویس مشاوره روان‌شناسی سلامت برای بیمارستان را راه‌اندازی کرده است. 

بخشی از کتاب مشاوره روان شناسی سلامت در بیمارستان

بیمارانی که دچار اختلال در سیستم ایمنی‌اند، نیازمند احتیاط‌های نوتروپنیک هستند. این بیماران تعداد نوتروفیل کافی برای حفاظت خود در مقابل عفونت را ندارند. کاهش تعداد نوتروفیل‌ها ممکن است به علت شیمی‌درمانی یا در حین پیوند سلول‌های بنیادی یا در هر زمان دیگری اتفاق بیفتد. احتیاط‌های نوتروپنیک که موسوم به احتیاط‌های معکوس هستند، با هدف حفاظت از بیمار انجام می‌شوند و قصد حفاظت از مراقبت‌کننده وجود ندارد. در زمان نوتروپنی، بیمار به‌شدت تحت‌تأثیر عفونت‌ها قرار می‌گیرد و حتی احتمال دارد در اثر ارگانیسم‌هایی که هیچ تهدیدی برای فرد سالم ایجاد نمی‌کنند، جان خود را از دست بدهد. در مورد احتیاط‌های نوتروپنیک، مراقبان موظف‌اند که روپوش و دستکش بپوشند، همچنین از ماسک و روکش‌های مخصوص کفش‌ها استفاده کنند. همان‌طورکه در مورد جداسازی تماسی گفته شد، روپوش و دستکش‌ها در داخل اتاق بیمار از تن درآورده می‌شوند؛ اما در مورد احتیاط‌های نوتروپنیک لازم است روپوش و دستکش‌ها در راهرو پس از ویزیت بیمار درآورده و دور انداخته شوند. به‌این‌ترتیب مراقب هیچ ارگانیسم خطرناکی را با خود وارد اتاق بیمار نخواهد کرد.

مسائل عملی درباره دستورالعمل‌های کنترل عفونت

بیشتر مراقبت‌کنندگان در هنگام معرفی خود با بیمار دست می‌دهند؛ اما بنا به دلایل کنترل عفونت باید از دست دادن خودداری شود. بعضی از مراقبت‌کنندگان سلامت روانی اصرار به دست دادن می‌کنند و به‌خصوص در مورد بیماران خاص (مثل آن‌ها که به‌تازگی تشخیص HIV داده‌اند) می‌خواهند به آن‌ها نشان دهند که توجهی به برچسب بیماری ندارند؛ اما با توجه به اینکه ممکن است عفونت‌ها از طریق دست مراقبان به بیماران انتقال یابند، بهتر است به جای دست دادن از روش‌های دیگری برای احترام گذاشتن به بیماران استفاده شود.

اگر مشاور روان‌شناسی سلامت دچار سرماخوردگی یا هر عفونت مسری دیگری شده باشد، باید برای حفاظت از بیماران (همه بیماران صرف‌نظر از بیماران نوتروپنیک) احتیاط بیشتری را اعمال کند. این احتیاط‌ها می‌تواند شامل اجتناب از تماس با بیماران (مثل تماس تلفنی با بیمار به جای رفتن به اتاق او یا جایگزین کردن یکی از همکاران به‌طور موقت)، کوتاه کردن زمان ویزیت و زدن ماسک برای اجتناب از انتقال عفونت به بیماران باشد.

نظرات کاربران

نگار
۱۳۹۹/۱۲/۲۲

عالی بود. دست مریزاد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان