دانلود و خرید کتاب آداب مناظره با وهابیت سیدمجتبی عصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آداب مناظره با وهابیت اثر سیدمجتبی عصیری

کتاب آداب مناظره با وهابیت

معرفی کتاب آداب مناظره با وهابیت

کتاب آداب مناظره با وهابیت نوشته سید مجتبی عصیری است. این کتاب جلد دوم از مجموعه سیزده جلدی سلسله جلسات پاسخگویی به شبهات اعتقادی است که برای علاقه‌مندان به علوم دینی نوشته شده است.

درباره کتاب آداب مناظره با وهابیت

 یکی از بهترین راه‌های دفع و یا پاسخ گویی به شبهات اعتقادی و دینی، گفت و گو و مناظره است. مناظره یکی از استوارترین و محکم‌ترین ستون دفاعی و از قوی‌ترین دژهای تبلیغی است که نقش موثری در شناساندن حقیقت شریعت محمدی صلی الله علیه و آله و سلم ایفا کرده است. قرآن کریم هم ضمن بیان سرگذشت برخی انبیاء به پاره‌ای از مناظرات و باید‌ها و نبایدهای آنان اشاره کرده است.

مذاکره و گفت‌وگو یک هنر است و مانند سایر هنرها بخش کوچکی از آن ذاتی و بخش عمده‌ آن اکتسابی و قابل آموزش است. پس هرگز نباید از آموزش هنر گفت و گو غافل شد چرا که تمام انسان‌ها در طول زندگی بارها به این توانایی نیاز پیدا می‌کنند. طبیعی است که فنون مناظره همچون دیگر فنون تبلیغی، مبانی و چهارچوب‌های خاص خود را دارد و فراگیری آن از ضرورت‌های پیروزی  در این عرصه است.

کتاب آداب مناظره با وهابیت یکی از کتاب‌های کاربردی و مهم برای مناظره با وهابیت است.

 وهابیت یک جنبش مذهبی است که محمد بن عبدالوهاب در قرن هجدهم در نجد عربستان پایه‌گذاری کرد و از سال ۱۷۴۴ مورد پذیرش آل سعود (خاندان حاکم بر عربستان)  قرار گرفت. دیدگاه وهابی به یک تصفیه اساسی در اسلام معتقد است و زیارت قبور و تقدیس برخی افراد را دلایل شرک می‌داند. 

وهابیت هدف خود را بازگشت به اسلام ناب محمدی و آموزه‌های اصیل در قرآن و حدیث (سنت پیامبر) می‌داند و با هر نوع بدعت مخالفت می‌کند. وهابیت از نظر ایدئولوژیکی پیرو اعتقادات ابن تیمیه و از نظر فقهی پیرو مذهب حنبلی است.

وهابیت الهام‌بخش بسیاری از جنبش‌های مذهبی جهان اسلام از هند و سوماترا تا سودان و شمال آفریقا بوده‌ و بر جنبش طالبان در افغانستان و برخی جنبش‌های اسلامی دیگر قرن بیستم هم تأثیر گذاشته‌است. گروه داعش یکی از گروه‌هایی است که با عقاید وهابی فعالیت می‌کند.

خواندن کتاب آداب مناظره با وهابیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت بهتر دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه