دانلود و خرید کتاب پیرزن دوباره قانون شکنی می کند کترینا اینگلمن سوندبرگ ترجمه کیهان بهمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیرزن دوباره قانون شکنی می کند اثر کترینا اینگلمن سوندبرگ

کتاب پیرزن دوباره قانون شکنی می کند

انتشارات:نشر آموت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیرزن دوباره قانون شکنی می کند

کتاب پیرزن دوباره قانون شکنی می کند جلد سوم زندگی مارتا اندرسون، قانون شکن بزرگ است. در این قسمت او و دوستانش تصمیم گرفته‌اند که برای ساختن روستای رویایی برای سالمندان، دستبرد بزرگی به بانک بزنند تا صندوقشان را پر کنند. 

کترینا اینگلمن سوندبرگ این داستان را در سال ۲۰۱۷ و در پی استقبال از دو کتاب قبلی‌اش منتشر کرد. این کتاب را با ترجمه کیهان بهمنی در اختیار دارید. 

درباره کتاب پیرزن دوباره قانون شکنی می کند

مارتا اندرسون ۷۹ ساله از زندگی ملال آوری که در خانه سالمندان داشت، خسته شده بود. او تصمیم گرفت به همراه چهارتا از بهترین دوستانش، یک شورش بزرگ را ترتیب بدهند. شورشی اعتراضی به وضعیت مدیریت خانه سالمندان، وضع غذا، کوتاه شدن ساعت تماشای تلویزیون و خلاصه هرچیزی که زندگی در خانه سالمندان را به یک کار عادی، خالی از هیجان و توخالی تبدیل کرده بود. اما بلندپروازی‌های مارتا به همین اعتراض ختم نشد. او نقشه بزرگ‌تری در سر داشت. نقشه‌ای مانند سرقت از بانک. چیزی که پای پلیس و گروه‌های مافیایی ر ابه قضیه باز کند و کمی هیجان به زندگی‌شان بیاورد. در کنارش، آن‌ها نیاز به پول دارند؛ مارتا و دوستانش، مغز، آناگرتا، کریستینا و شن‌کش تصمیم گرفته‌اند روستایی رویایی و کاملا مناسب زندگی سالمندان بسازند. روستایی که زندگی واقعی در آن جریان داشته باشد و در آن خبری از قرص خواب نباشد. آن‌ها برای اینکار باید صندوقشان را پر کنند و این یعنی یک ماجراجویی هیجان انگیز دیگر پیش روی آن‌ها است. 

کترینا اینگلمن سوندبرگ این سه‌گانه را در پی اعتراض به وضعیت زندگی سالمندان و کاهش بودجه خانه‌های سالمندان نوشت. او بعد از استقبال گسترده‌ای که از جلد اول کتابش شد، جلد دوم و سوم را هم منتشر کرد و با این کار به فروشی بالا دست یافت. این داستان با زبان طنزی که دارد شما را می‌خنداند و در عین حال مبهوتتان می‌کند. 

کتاب پیرزن دوباره قانون شکنی می کند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر جلدهای قبلی این مجموعه را خوانده‌اید، حتما از این داستان هم لذت می‌برید. کتاب پیرزن دوباره قانون شکنی می‌کند برای تمام دوست‌داران رمان‌های طنز هم جذاب است. 

درباره کترینا اینگلمن سوندبرگ

کترینا اینگلمن سوندبرگ، در سال ۱۹۴۸ در سوئد متولد شد. او کتاب‌های عامه پسند با موضوعات جذابی می‌نویسد که به فروش بیش از سیصد هزار نسخه‌ای می‌رسند. او در رشته تاریخ هنر تحصیل کرده است. پیش از اینکه به نویسندگی روی بیاورد مشغول به فعالیت در حرفه باستان شناسی دریایی بود. دو کتاب او به نام‌های نقره وایکینگ‌ها (۱۹۹۷) و طلای وایکینگ‌ها (۱۹۹۹) تاکنون نود هزار جلد فروش داشته‌اند. فعالیت در این ژانر سبب شد تا سوندبرگ در سال ۱۹۹۹ جایزه ادبی وایدینگ را به‌خاطر نگارش رمان‌های تاریخی عامه‌پسند به دست آورد. اما مشهورترین اثر او پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت و پیرزن دوباره قانون شکنی می‌کند، است. 

بخشی از کتاب پیرزن دوباره قانون شکنی می کند

تا حالا چند سارق بعد از ارتکاب سرقت مدتی استراحت کرده بودند و با ارتکاب یک اشتباه دستگیر شده بودند؟ نه، قرار نبود چنین اتفاقی برای باند بازنشسته‌ها رخ دهد. تک‌تک اعضای گروه باید حواس‌شان را جمع می‌کردند و حتی لحظه‌ای استراحت نمی‌کردند. مارتا داشت به این موضوعات فکر می‌کرد که در آخرین لحظه فرمان را پیچاند تا به تک عابری که در خیابان بود، برخورد نکند. سپس کامیون با صدای جیغ لاستیک‌ها به سمت کنار خیابان کشیده شد و مارتا دریافت باید آرام‌تر براند. سعی کرد بر خودش مسلط شود و دوباره با دو دست محکم فرمان را گرفت.

یاد کار ابلهانه آن جوانانی افتاد که سال‌ها پیش چند تابلوی نقاشی را از موزه ملی دزدیده بودند. مجرم‌ها وسط ماه دسامبر با استفاده از یک کشتی از بندری در نزدیکی موزه فرار کرده بودند اما بعد در خلیج چنان سر و صدا راه انداخته بودند که کاپیتان کشتی به آنها شک کرده بود. پس از آن هم پیدا کردن آنها برای پلیس خیلی طول نکشیده بود. بگذریم که آن یکی سرقت، با هلی‌کوپتر، چقدر بدنام شده بود. در آن مورد، سارقان دستگاه مسیریاب‌شان را روی صندلی هلی‌کوپتر جا گذاشته بودند و بدین ترتیب پلیس هم به راحتی حضور آنها در صحنه جرم را ثابت کرده بود! ولی قرار نبود چنین افتضاحات خنده‌داری برای باند بازنشسته‌ها رخ دهد. آنها از قبل نقشه‌شان را کشیده بودند. بنا بود هیچ ردی از خود به جای نگذارند... بنابراین، پیش از سرقت، سرفرصت مناسب، جایی را در ویلای‌شان در جورشولم برای این کار آماده کرده بودند. یعنی یک سیستم زبالهٔ بادی و حالا هم تنها کافی بود سر لولهٔ مکندهٔ کامیون را به آن سیستم متصل می‌کردند. سپس با فشارِ تنها یک دکمه عملیات برعکس انجام می‌شد و تمامی محتویات کامیون به زیرزمین ویلا منتقل می‌شد و بعد می‌توانستند کامیون را به یک بارانداز منتقل کنند. ساده و هوشمندانه. بدین ترتیب کسی هم به این فکر نمی‌افتاد که در جست‌وجوی اموال سرقتی یک سرقت بزرگ سراغ خانه چند بازنشسته در جورشولم برود. نه، در دنیای واقعی، افراد سالخورده فقط در خانه می‌ماندند و جدول کلمات متقاطع حل می‌کردند.

نظرات کاربران

شیرین حق روستا
۱۳۹۹/۱۲/۲۶

ای پیرزن پر حاشیه😆😆

kiana2011
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

من عاشق باند بازنشسته ها و شخص مارتا هستم😃😃

کاربر ۱۵۵۸۲۱۰
۱۴۰۰/۰۱/۲۲

کتاب جالب و مفرحیه اما به نظرم جلد یک و دو ش جذاب تر بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶۷ صفحه

حجم

۴۱۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶۷ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۵۰۰
۱۰۴,۶۵۰
۳۰%
تومان