دانلود و خرید کتاب عملیات نفوذ سیدحمید مشتاقی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عملیات نفوذ اثر سیدحمید مشتاقی‌نیا

کتاب عملیات نفوذ

معرفی کتاب عملیات نفوذ

کتاب عملیات نفوذ نوشته سید حمید مشتاقی‌نیا و محسن علیجان‌زاده است. کتاب عملیات نفوذ به روایت نفوذ طلبه شهید محمد تورانی در تشکیلات منافقین می‌پردازد.

درباره کتاب عملیات نفوذ

دشمن همیشه در کمین است. این جمله را آنانی خوب درک می‌کنند که عمری را با انواع توطئه‌های فکری، فرهنگی و نظامی دشمن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند.

استان مازندران به دلیل هم‌جواری با یکی از دو قطب اصلی امپریالیسم یعنی کشور شوروی سابق و نیز برخورداری از جنگل‌های انبوه و مناطق کوهستانی و همسایگی با پایتخت، همواره مورد طمع دشمنان این مرزوبوم در اجرای سیاست‌های زیاده‌طلبانه شان قرار داشته است. با پیروزی انقلاب اسلامی و تهدید منافع جهان خواران، انواع گروهک‌های التقاطی و معارض با دین و انقلاب در سطح این استان به‌صورت آشکار یا پنهان به فعالیت‌های گسترده‌ای دست زدند. نگاهی اجمالی به عملکرد برخی از گروهک‌ها نشان می‌دهد گاه مرکزیت تقویت بسیاری از جریان‌های مارکسیستی و... در این استان قرار داشته است. این گروهک‌ها با استفاده از فضای سالم و نوپای انقلاب و کم‌تجربگی نیروهای وفادار نظام دو محور اصلی را در رویکرد خود دنبال می‌کردند. یکی جذب جوانان پاک این دیار و ایجاد شبهه و انحراف در نگرش‌های سیاسی و ایدئولوژیک آن‌ها و دیگری ناامن ساختن مناطق مهم و جاده‌های مواصلاتی این استان به‌منظور تضعیف نظام و ضربه زدن بر پیکر انقلاب اسلامی. 

قائله گنبد و ترکمن‌صحرا و ماجرای ششم بهمن آمل - که باعث شد امام (رحمه الله علیه) از این شهرستان به‌عنوان شهر هزار سنگر یاد کند – بخشی از توطئه‌های خون‌بار ضدانقلاب در استان مازندران به‌حساب می‌آید. راهزنی، گروگان‌گیری، ترور و بمب‌گذاری‌های پیاپی ضدانقلاب، برای مدتی آسایش را از مردم این استان سلب کرده بود. حربه‌های رنگارنگ عناصر نفوذی ضدانقلاب در جذب نسل جوان نیز تا حدی بود که باعث انحراف بعضی از جوان‌های مذهبی می‌گردید. کار بچه‌های سپاه برای مقابله با توطئه‌های گروهک‌ها دشوار شده بود. ازاین‌رو باید فکری اساسی و چاره‌ای مؤثر برای خشکاندن ریشه‌های فتنه منافقان و ضدانقلاب، اندیشیده می‌شد.

کتاب عملیات نفوذ، شرح گوشه‌ای از این رویدادها از زبان تعدادی از پاسداران و رزمندگان این منطقه است.

خواندن کتاب عملیات نفوذ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عملیات نفوذ

محمد تورانی در روستای ایلال از توابع منطقه چهاردانگه در حومه شهرستان ساری به دنیا آمد.

این روستا از مناطق محروم به‌حساب می‌آمد و حتی جاده ماشین‌رو نداشت. خانواده محمد ازنظر اقتصادی، وضعیت خوبی نداشتند. محمد در کودکی مادر خود را از دست داد. او به‌رغم کمبود امکانات مادی، درس‌هایش را خواند و با زمینه هوشی و اعتقادی که در خود داشت به تحصیل در حوزه علمیه روی آورد. محمد در مدرسه علمیه مصطفی خان ساری مشغول به تحصیل گردید و مدتی را نیز در شهر مقدس قم به یادگیری علوم دینی پرداخت و با گروه‌های مذهبی مبارز با رژیم طاغوت ارتباط برقرار کرد. به دلیل فعالیت‌هایی که بر ضد رژیم ستم‌شاهی داشت از سوی ساواک مورد تعقیب قرار گرفت. ازاین‌رو مجبور شد مدتی را در خفا به زندگی خود ادامه دهد.

تا زمانی که در ساری بود، در هر فرصتی به دوستان خودسر می‌زد و آن‌ها را با مطالبات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... اسلام و انقلاب آشنا می‌نمود. برای بچه‌های کم سن و سال کتاب می‌خرید و یا با شیرینی و شکلات، آن‌ها را به رعایت احکام الهی تشویق می‌کرد. این در حالی بود که محمد خود ازنظر مالی از تمکن کافی برخوردار نبود. او علاوه بر تحصیل به کار نیز اشتغال داشت و نان‌آور خانواده‌اش بود، ولی از هیچ کار خیری مضایقه نمی‌کرد. با دوستانی که زمینه مذهبی داشتند ارتباط برقرار می‌کرد و آن‌ها را برای پای بندی بیشتر به مسائل شرعی و اخلاق دینی تشویق می‌نمود. گاهی هم رساله امام رحمه الله علیه) را به دست دوستانش می‌رساند. رفتارش طوری بود که در دل همه‌جا باز می‌کرد و آن‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌داد. لبخند به لب داشت و حتی باکسانی که فکرشان با او نمی‌ساخت با زبانی نرم و ملایم سخن می‌گفت. هیچ‌وقت عصبانی نمی‌شد. کسی پیش او احساس غریبی نمی‌کرد. آب هم که می‌خواست بخورد آن را اول به اطرافیانش تعارف می‌کرد و جرعه‌ای هم که شده به خوردشان می‌داد. رفتارش سرشار از محبت و احترام بود. می‌گفت: کسی که نتواند بین دوستانش تألیف قلوب کند به درد هیچ کاری نمی‌خورد! او برای امرارمعاش خانواده، مدتی را در یک نانوایی کار می‌کرد که به خاطر حرف‌هایی که بر ضد رژیم زده بود، مورد تعقیب قرار گرفت و مجبور شد مدتی به تهران بگریزد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه