دانلود و خرید کتاب سبک زندگی فریبا عباس‌زاده افشاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سبک زندگی

کتاب سبک زندگی اثری مشترک از فریبا عباس‌زاده افشاری و امیر عابدینی است که در انتشارات نویسندگان آزاد به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب سبک زندگی

بحث از سبک زندگی و آداب اسلامی در عرصه زندگی فردی و اجتماعی، از مباحث بسیار ضروری جامعه کنونی ما است. ارکان اصلی شکل‌دهی به هویت اجتماعی یک جامعه عبارتند از باورها، ارزش‌ها و سبک زندگی. تمایزات و تفاوت‌های جوامع مختلف نیز به همین سه مؤلفه عمده بازگشت می‌کند. لایه رویین و آشکار هویت یک جامعه، سبک زندگی آن است. هر جامعه‌ای زمانی می‌تواند ثمره و محصول جهان‌بینی و ایدئولوژی خود را به دیگران نشان دهد که سبک زندگ او متناسب با باورها و ارزش‌هایش شکل یافته باشد. جامعه کنونی ما متأسفانه نتوانسته است میان باورهای بنیادین و ارزش‌های اصیل اسلامی از یک طرف و سبک زندگی خود در حوزه‌های مختلف اجتماعی، ارتباطی معنادار و وثیق ایجاد کند! سبک زندگی ما در بسیاری از موارد متأثر از آداب و رسوم غیر اسلامی و به یک معنی ضد اسلامی است. علل این گسست و شکاف میان ارزش‌ها و سبک زندگی درجای خود قابل بررسی است؛ اما به نظر می‌رسد مهمترین عامل آن عامل شناختی است یعنی بسیاری از افراد جامعه چون آگاهی لازم از آداب و سبک زندگی اسلامی ندارند، به همین دلیل در شیوه رفتاری و سبک سلوکی خود آنها را به کار نمی‌گیرند.

غفلت از مسأله سبک زندگی می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری بر پیکره جامعه وارد کند. وقتی مردم نتوانند میان شیوه زندگی خود و باورها و ارزش‌هایشان ارتباط برقرار نمایند، بعد از مدتی ممکن است دست از باورها و ارزش‌های خود بشویند و آنان را ناکارآمد تلقی کنند! و برای اینکه توجیهی برای سبک زندگی غیر اسلامی خود داشته باشند، باورها و ارزش‌های اسلامی را زیر سؤال ببرند و مثلا آنها را ناظر به گذشته و مربوط به جوامع غیر پیشرفته بپندارند! و بدین ترتیب از اساس دست از اسلام و باورهای خود بشویند.

نویسندگان در این کتاب به تعریف سبک زندگی، تاریخچه آن، ویژگی‌های آن، عوامل ایجاد آن، رابطه آن با هویت انسانی، گستره آن، و رویکرد‌های گوناگون آن در مکاتب مختلف فکری پرداخته‌اند.

 خواندن کتاب سبک زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم اجتماعی.

نظرات کاربران

زارالی
۱۴۰۰/۰۳/۲۵

کوتاه بود و نکات کلیدی را بیان کرده بود. خوانشش زمان زیادی نمیگیرد، اگر برای تحقیق نیاز دارید، یک دید کلی می دهد اما مصداقی و جزئی نیست.

Kamran Karimi
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

عالیه‌لطفا‌پاسخ‌تون‌رو‌بنویسید‌ممنون‌میشم❤❤😘

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

حجم

۴۹۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان