دانلود و خرید کتاب اعتیاد و خانواده عباس محمدی‌اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعتیاد و خانواده اثر عباس محمدی‌اصل

کتاب اعتیاد و خانواده

معرفی کتاب اعتیاد و خانواده

کتاب اعتیاد و خانواده نوشته عباس محمدی اصل است. این کتاب به مساله اعتیاد و اثرات شخصی و اجتماعی آن بر فرد و خانواده می‌پردازد. اعتیاد یعنی عادتی نکوهیده که جز با تکرار رفع نمی‌شود. این الگوی اجباری استفاده از مواد مخدر با اشتیاق به ادامه استفاده از این مواد برای عوارض روانی یا تغییرات خلق و خو تشدید میشود.

درباره کتاب اعتیاد و خانواده

معتاد یک باره معتاد نمی‌شود بلکه دسترسی‌های معینی را طی زمانی طولانی تجربه کرده و آن را در تعاملات اجتماعی می‌آموزد. او می‌تواند در معرض بهبود و ترک اعتیاد قرار گیرد. به همین علت معتاد نه مجرم که بیمار خوانده می‌شود و عمل انحرافی او قابل اصلاح است. بازگرداندن معتاد به راه راست منوط به تقویت عزت نفس و مناعت طبع او است. مسئله معتاد نه صرفاً به خود او بلکه به دیگران و از جمله خانواده او مرتبط است. اعتیاد مشکلی است که حل آن در گرو اصلاح روابط اجتماعی است.

کتاب حاضر تلاش دارد به جای نسبت دادن صرف مسئله اعتیاد به شخص معتاد آن را از جنبه شرایط اجتماعی حاکم بر زندگی او بررسی کند. خانواده مسئله‌دار، دوستان ناباب، فشارهای اجتماعی و... زمینه ساز چنین خلافکاری بوده و لازم است از همین زاویه نیز علت‌یابی شده و رفع شود.

خواندن کتاب اعتیاد و خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال شناخت مسئله اعتیاد و ریشه‌های آن هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اعتیاد و خانواده

اعتیاد پدر و مادر یا خواهر و برادر یا فرزندان می‌تواند کلیت روابط و فضای خانواده را دستخوش دگرگونی سازد و این جمله را با مشکلات و مصائب متنوعی مواجه نماید. همین است که اطلاع اعضا از اعتیاد یکی از همگنان‌شان چنان تکان‌دهنده است که بدواً درصدد نفی آن برمی‌آیند یا می‌کوشند دامن این عرصه و مناسباتش را از هرگونه کوتاهی منتهی به چنین رفتاری بشویند. مع‌هذا استرس شدید و پایدار تجربه‌شده توسط اعضای خانواده از این امر تا آنجا پیش می‌رود که جدا از هر معضل دیگر خصوصاً والدین را با عوارض جسمی و روانی عدیده و بسیار زیاد مواجه می‌سازد. (Copello and Orford, ۲۰۰۲;Orford,etal, ۱۹۹۸a;Orford,et al, ۲۰۰۱;Velleman and Templeton, ۲۰۰۳) این خانواده‌ها معمولاً به‌تنهایی به مقابله با اعتیاد فرزندشان می‌پردازند؛ زیرا پوشاندن آن را چونان رازی سربه‌مهر برای حفظ آبرو و قرار نگرفتن در مظان اتهام کوتاهی در تربیت و تأمین ایشان فرض می‌دانند و این در حالی است که رازداری مزبور بر مصائب خانواده و پریشان‌احوالی عضو معتاد می‌افزاید و درمان آن را صعب‌تر می‌نماید. مشکل اعتیاد یکی از اعضای خانواده ضمناً به اعمالی چون دزدی، خشونت و باری به هر جهت شدن رفتارها در خانه می‌کشد و به منزله مشکلات پایدار، فضای مصیبت‌زده چنین خانواده‌ای را مشکل‌تر می‌سازد. Butler and Bauld, ۲۰۰۵;Orford,et al, ۱۹۹۸b))

مواجهه با اعتیاد یکی از اعضا و خصوصاً فرزندان عمدتاً با استفاده از دیدگاه و تجربه پدر و مادر و به‌ویژه مادر در همین نقش نسبت به فرزندان یا در نقش همسری نسبت به شوهر معتاد صورت می‌پذیرد که علی‌رغم دلسوزی بسیار اما درنتیجه بی‌اطلاعی و ناآگاهی کمتر کارساز می‌افتد و نتیجه مطلوب نمی‌دهد. احتمال یاریگری برای رفع مشکل اعتیاد می‌تواند میان برادران و خواهران نیز شکل گیرد؛ اما قلت این امر ممکن است به این دلیل باشد که اثرات معتاد شدن یکی از ایشان بر سایر برادر و خواهرها مستقیم نیست و این در حالی است که پدر و مادر مستقیماً درنتیجه مواجهه با این وضعیت، استرس روانی و دردی جسمانی را تجربه می‌کنند که نشان‌دهنده پریشانی ایشان در برخورد با این معضل و تلاش برای حل‌وفصلش یا سر کردن با این دغدغه به‌منزله مسئله‌ای حاشیه‌ای و رفع‌ورجوع مشکلات حاصله برای دیگر خواهران و برادران از این حیث تا حد تأمین مواد مخدر معتادشان برای آرام نشان دادن اوضاع است. 

نظرات کاربران

mohammad ali
۱۴۰۰/۰۳/۱۳

ببینید تقریبا ۳۰ درصد خانواده ای ایرانی با مشکل اعضای معتاد دست و پنجه نرم میکنند ومن خواندن این جور کتاب هارو به تمامی اعضای غیر معتاد توصیه میکنم واقعا زندگیم بخاطر پدرم به ورطه نابودی داره کشیده میشه ولی

- بیشتر
maria
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

کتاب مثل مقاله نوشته شده .جمله هاش ساده نیس مث اینکه میخواد کنفرانس بده .خب یکم عامیانه تر

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۶۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان