دانلود و خرید کتاب تالکت پارسنز و جامعه ‌پذیری خانوادگی عباس محمدی اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تالکت پارسنز و جامعه ‌پذیری خانوادگی اثر عباس محمدی اصل

کتاب تالکت پارسنز و جامعه ‌پذیری خانوادگی

ویراستار:سحر عظیمی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تالکت پارسنز و جامعه ‌پذیری خانوادگی

کتاب تالکت پارسنز و جامعه ‌پذیری خانوادگی نوشتهٔ عباس محمدی اصل و حاصل ویراستاری سحر عظیمی است. انتشارات آرمان رشد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تالکت پارسنز و جامعه ‌پذیری خانوادگی

کتاب تالکت پارسنز و جامعه ‌پذیری خانوادگی گزارشی است از کتاب «خانواده، جامعه‌پذیری و فرایند تعامل» که توسط «تالکت پارسنز» و «رابرت بیلز» با همیاری «جیمز اولدز»، «موریس زلدیچ جونیور» و «فیلیپ اسلاتر» فراهم شده است. از این جهت، نسبت خانوادهٔ هسته‌ای مدرن با شخصیت و ساخت اجتماعی تبیین شده و کارکردهای ساختی خانواده با تمرکز بر جامعه‌پذیری کودک عمده گردیده است. سازمان شخصیت به‌عنوان نظام کنشْ هنگامی قوام می‌آید که مکانیسم‌های کارکرد شخصیت به اتکای جامعه‌پذیری به کار افتد؛ زیرا بدون انتقال تعهدات و هنجارهای جامعه به شخصیتی سوار بر ارگانیسم رفتاری در اجتماعی یکپارچه، نمی‌توان به پایداری جامعهٔ متعادل اندیشید. آن‌گاه می‌توان شاهد بروز تفکیک‌پذیری نقش در گروه‌های کوچک و کنش‌هایی نظیر تصمیم‌گیری بود. گفته شده است که تفکیک‌پذیری نقش‌ها در خانوادهٔ هسته‌ای می‌تواند در فرهنگ‌های مختلف دنبال شود تا عمومیت فرهنگی فرایند تفکیک‌پذیری مشخص شود. اگر این گزارش دچار بدفهمی نشده باشد، کوشیده در رفع سوءتفاهماتی مؤثر افتد که عمدتاً از مطالعه و دریافت با واسطهٔ آثار پارسنز گریبانگیر جامعهٔ پژوهنده ما شده است.

تالکت پارسنز، جامعه‌شناسی آمریکایی بود که در پی ارائهٔ یک نظریهٔ کامل درمورد جامعه تلاش می کرد. او آغازگر ادغام نظریه‌های اقتصاد و نظام‌های اجتماعی و معتقد به این بود که نظریهٔ اقتصاد از موارد خاص نظریهٔ عمومی نظام‌های اجتماعی به حساب می‌آید. او در کنار «اسملسر» که محقق فعال جامعه‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا بود، کتابی تحت‌عنوان «اقتصاد و جامعه» پدید آورد. این دو ایده‌هایی مشابه و نزدیک به هم در زمینهٔ نزدیکی و در هم آمیختگی نظریه‌های اقتصاد و نظام اجتماعی داشتند و این ارتباط را تحلیل و واکاوی کردند.

خواندن کتاب تالکت پارسنز و جامعه ‌پذیری خانوادگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد جامعه‌پذیری خانوادگی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۸۱۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان