دانلود و خرید کتاب فناوری های دیجیتال و تغییر در آموزش و پرورش نیکی دیویس ترجمه اسماعیل سعدی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فناوری های دیجیتال و تغییر در آموزش و پرورش اثر نیکی دیویس

کتاب فناوری های دیجیتال و تغییر در آموزش و پرورش

معرفی کتاب فناوری های دیجیتال و تغییر در آموزش و پرورش

کتاب فناوری های دیجیتال و تغییر در آموزش و پرورش نوشته نیکی دیویس است. این کتاب که به اهمیت فناوری‌های نوین در آموزش و پرورش نسل امروز می‌پردازد با ترجمه اسماعیل سعدی‌پور و زهرا قلمی منتشر شده است.

درباره کتاب فناوری های دیجیتال و تغییر در آموزش و پرورش

مزایای استفاده از فناوری‌های دیجیتال در آموزش چیست؟ در دنیای دیجیتالِ امروز، مدارس و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی چگونه تغییر می‌کنند؟ معلمان و مدیران آموزشی چه فعالیت‌هایی را در راستای استفاده از فناوری‌های (تکنولوژی‌های) جدید در آموزش انجام می‌دهند و در مقابل تغییرات و پیشرفت‌های سریعی که در زمینهٔ فناوری‌های آموزشی ایجاد می‌شود، چه واکنشی از خود نشان می‌دهند؟ این کتاب به سؤالاتی از این قبیل پاسخ می‌دهد و به بررسی راهبردهایی که آموزش و پرورش با استفاده از فناوری‌های دیجیتال از کیفیت بیشتری برخوردار می‌شود، اشاره می‌کند. 

کتاب حاضر مشتمل بر هفت است و مطالبِ این فصول مبتنی بر تحقیقات گسترده‌ای است که در زمینهٔ استفاده از فناوری در آموزش انجام شده و به‌طور مستقیم مرتبط با فرآیندهای آموزشی است. در این کتاب به‌منظور آنکه خوانندگان درک بهتری از تغییراتی که با استفاده از فناوری در نظام‌های آموزشی به وقوع می‌پیوندند به دست بیاورند، از اصطلاحات بوم‌شناختی برای به تصویر کشیدن نظام‌های پیچیدهٔ آموزشی استفاده شده است. با استفاده از این چارچوب بوم‌شناختی به نقش معلم به‌عنوان یک عنصر کلیدی در اکوسیستم‌های آموزشی پی می‌بریم؛ چراکه این معلم است که با اقداماتی که انجام می‌دهد بر اثربخش بودنِ آموزش‌های ارائه شده تأثیر می‌گذارد و کیفیت آموزش را تضمین می‌کند.

خواندن کتاب فناوری های دیجیتال و تغییر در آموزش و پرورش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به آموزش نوین و مربیان و معلمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فناوری های دیجیتال و تغییر در آموزش و پرورش

مفاهیم و اصطلاحات استفاده شده در بوم‌شناسی۶ یکی از جنبه‌های مهم استفاده از ابزارهای آموزشی دیجیتال است، زیرا استفاده از ابزارهای دیجیتال در اکوسیستم آموزشیِ تعاملی معنا و مفهوم می‌یابد. بوم‌شناسی عبارت است از نحوهٔ تعامل یک موجود زنده با موجودات زنده و یا غیرزندهٔ دیگر که مجموعاً محیط اطراف او را تشکیل می‌دهند؛ به‌عبارت‌دیگر یک جامعهٔ خاص از جانداران و محیط مشترک غیرزندهٔ پیرامون آن‌ها را اکوسیستم می‌گویند که در هر اکوسیستم ممکن است یک یا بیش از یک‌گونهٔ جاندار زندگی کند.

موجودات زنده در اکوسیستم‌ها خواهان دست‌یافتن به حالت تعادل هستند؛ به‌عبارت‌دیگر موجودات زنده درون هر اکوسیستم سعی می‌کنند تعادل و توازن خود را به دست آورده و یا از آن نگهداری کنند و درصورتی‌که آن‌ها تعادل خود را در اکوسیستم‌شان از دست بدهند و یا محیطی سرشار از عوامل استرس‌زا داشته باشند ممکن است اکوسیستم را ترک کنند و یا بمیرند که این فرآیند یک فرآیند مهم تکاملی درون هر اکوسیستم است. رفتار هرگونه از جانداران درون اکوسیستم به‌صورت طبیعی به‌منظور سازگاری آن با رفتار سایر گونه‌های زنده و یا سازگاری با محیط غیرزنده در آن اکوسیستم است. 

در این بین، رفتار تمام گونه‌ها در درون اکوسیستم تأثیرات برابری ندارد و تأثیر رفتار گونه‌های خاصی از جانداران که به آن‌ها گونه‌های کلیدی (مهم) گفته می‌شود بیشتر از سایر گونه‌ها است و در خیلی مواقع ممکن است ورود و یا خروج آن‌ها در اکوسیستم مانعی جدی برای تعادل طبیعی اکوسیستم باشد. اکوسیستم سالم در حالت تعادل یا هماهنگی قرار دارد، به این معنا که هیچ یک از گونه‌های زنده و غیرزنده در این اکوسیستم وجود و کارکرد سایر گونه‌ها را مختل نمی‌کند. در بلندمدت تعادل عامل حیاتی برای بقاء درونی و بیرونی اکوسیستم‌ها است.

بوم‌شناسان انسانی، که به بررسی نحوهٔ تعامل انسان‌ها با سایر گونه‌های زنده و محیط غیرزنده می‌پردازند، دریافتند که مرحلهٔ جدید از تولید انرژی‌های سطح بالا که تقریباً ۲۰۰ سال قبل ظهور کرده است به‌طور جدی هماهنگی و تعادل محیط زیست را مختل کرده است مگر اینکه انسان‌ها اقدام کنند و به‌سرعت تغییراتی در زمینهٔ تولید انرژی ایجاد کنند، زیرا تداوم بیشتر این حالتِ عدم تعادل می‌تواند باعث ایجاد محیط زیستی شود که قادر به ادامهٔ حیات انسان‌ها و سایر جانداران در خود نیست. به این نکته توجه داشته باشید که اگرچه بحث بیشتر در این مورد در کتاب حاضر مناسب نیست اما آشنایی و فهم مطالبی در زمینه بوم‌شناسی و آشنایی با ابزارهایی که از مفاهیم بوم‌شناختی استخراج شده‌اند در رشته‌های مختلفی ازجمله آموزش مفید است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۶۲۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان