دانلود و خرید کتاب پیامبر مهربانی ‎ها امة الله تسنیم ترجمه اویس بادپا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیامبر مهربانی ‎ها اثر امة الله تسنیم

کتاب پیامبر مهربانی ‎ها

معرفی کتاب پیامبر مهربانی ‎ها

کتاب پیامبر مهربانی ها نوشته امَة الله تسنیم، روایتی دلنشین از زندگانیِ رسول مهربانی‌ها، حضرت محمد صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم برای کودکان و نوجوانان دارد.

درباره کتاب پیامبر مهربانی ها

أمة‌الله تسنیم  سال‌ها پیش کتاب «قصص‌الانبیاء» را برای کودکان و نوجوانان  نوشت. کتابی که بسیار موردِ توجه قرار گرفت و مفید واقع شد. او در آن کتاب داستان زندگی و سیرت بسیاری از پیامبران را به زبانی شیوا و دلنشین برای این گروه سِنی روایت کرد و درواقع به یکی از نیازهای آموزشی و تربیت دینی کودکان مسلمان پاسخ گفت. کتاب پیامبر مهربانی ‌ها هم به  سیرت خاتم‌الانبیاء، حضرت محمد رسول‌الله صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم می‌پردازد و راه و رسم زندگی و ویژگی‌های برجسته اخلاقی و رفتاری پیامبر اسلام را برای کودکان و نوجوانان در قالب روایات بیان می‌کند.

 در این کتاب واقعات مستند و مهم زندگانی پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم با نثری شیرین و روان برای کودکان و نوجوانان روایت شده است. تسنیم چون این کتاب را با عشق و اخلاصِ‌نیت نوشته، نتیجهٔ کارش مؤثر و دلنشین است. این کتاب تنها فهرستی از واقعات و حوادث گذشته نیست، بلکه کتابی ا‌ست شامل آموزه‌های دینی، اخلاقی و تربیتی از سیرت رسول اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم.

 نویسنده پس از بیان واقعات، نتیجه‌گیری‌های درستی هم ارائه داده است. به‌راستی که قلم شیوای او فهم و درک مضامین کتاب را بسیار آسان کرده و کودکانِ به‌راحتی می‌توانند این کتاب را بخوانند و بفهمند. تسنیم تلاش کرده است واقعیات را به شکل ساده و منحصربه‌فردی با عنوان‌های مناسب انتخاب و روایت کند.

 خواندن کتاب پیامبر مهربانی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب پیامبر مهربانی ها

آن‌ حضرت قبل از نبوّت خواب‌هایی می‌دید و صبح روز بعد درست همان چیزی که ایشان در خواب مشاهده کرده بود، اتفاق می‌افتاد. پیامبر تنهایی را دوست داشت و با خود خلوت می‌کرد. به اندازهٔ مصرف چند روز خودش آب و غذا برمی‌داشت و به طرف کوهی که در آن غاری به‌نام "حرا" بود، می‌رفت. تنها در غار حرا می‌نشست و در خلوت به رازونیاز با خدا مشغول می‌شد. به دنیا و مردمی که در آن زندگی می‌کردند، فکر می‌کرد. به گمراهی و ضلالت عرب‌ها فکر می‌کرد. در بارگاه خدا به سجده می‌افتاد و گریه می‌کرد. سال‌ها از پی هم می‌گذشتند و آن‌حضرت شب‌ها تا صبح به راز و نیاز با خدا مشغول بود. تا اینکه لحظهٔ طلوع صبح سعادت در هفدهم رمضان، برابر با شش اوت سال ۶۱۰ میلادی فرارسید. لحظهٔ بسیار فرخنده و مبارکی که نویدبخش پایان تاریکی‌ها و ظلمت در جهان بود.

حضرت محمد در چهل سالگی درون غار حراء تنها به راز و نیاز با پروردگار عالمیان مشغول بود که جبرئیل، پیک الهی پیام آورد و وحی و پیغام الهی را ابلاغ کرد. جبرئیل خطاب به آن‌حضرت فرمود: «ای محمد، تو رسول و پیامبر خدا هستی.» سپس فرمود: «بخوان!»

در آن زمان بین عرب‌ها خواندن و نوشتن چندان رایج نبود. پیامبر اکرم هم درس نخوانده بود. به‌همین علت در جواب جبرئیل فرمود: «من درس نخوانده‌ام، خواندن بلد نیستم.»


نظرات کاربران

Mojahed
۱۳۹۹/۱۱/۰۳

کتابی بسیار مناسب برای تمامی دوره های سنی که برای آشنایی با پیامبر رحمت محمد مصطفی ﷺ نوشته شده است و کاملا قابل فهم است درود بر نویسندگان و مترجمان این کتاب🌺🌺

کاربر 3380250
۱۴۰۰/۰۴/۱۷

کتابی مختصر و مفید در مورد سیرت

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
چه لحظهٔ دردناک و سختی بود! در تنهایی و غربت و در مسیر سفر پیامبر بزرگوار ما مادرش را از دست داد. از مهر پدری که بهره‌ای نبرده بود و از آن چیزی نمی‌دانست، سایهٔ پرمهر مادر را هم از دست داد و از شفقت و مهربانیِ مادر هم محروم شد.
درحال یادگیری
آنان مردمانی بسیار پایبند به عهدوپیمان بودند. قول آنها قول بود، جان‌شان می‌رفت، اما زیر عهدوپیمان خود نمی‌زدند. بهادری و شهامت آنها تا حدی بود که با جان خود نیز بازی می‌کردند.
کاربر ۳۸۳۲۵۹۷

حجم

۱۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان