دانلود و خرید کتاب مالکیت خصوصی در اسلام واحد پژوهش و تدوین نشر آماره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مالکیت خصوصی در اسلام اثر واحد پژوهش و تدوین نشر آماره

کتاب مالکیت خصوصی در اسلام

انتشارات:نشر آماره
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مالکیت خصوصی در اسلام

کتاب مالکیت خصوصی در اسلام اثری از واحد پژوهش و تدوین نشر آماره است. این کتاب به موضوع مالکیت خصوصی در دین اسلام می‌پردازد.

مالکیت یکی از مباحث اصلی و تعیین کننده در هر نظام اقتصادی است. چون تفاوت نظام‌های اقتصادی عمدتاً از دیدگاه خاص آنها به مساله مالکیت ناشی می‌شود. بطوری که با شناخت مالکیت و منشا و علل و اسباب آن در یک نظام، موضع آن نظام تقریبا نسبت به سایر مسائل اقتصادی روشن می‌شود. بنابراین مالکیت از عمده‌ترین پارامترهای شکل‌دهنده نظام اقتصادی است که موجب تفکیک هر نظام از سایر نظام های اقتصادی می‌شود.

 کتاب حاضر مالکیت و مالکیت خصوصی را از منظر دین اسلام تعریف کرده و انواع آن را برشمرده و شرایط و ویژگی‌های آن را تشریح است. 

خواندن کتاب مالکیت خصوصی در اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مباحث اقتصاد اسلامی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب مالکیت خصوصی در اسلام

مقصود از مالکیت خصوصی مالکیتی است که شیء را به شخص یا اشخاص معینی اختصاص می‌دهد. این نوع مالکیت در اسلام مورد قبول وارد شده و در قرآن و روایات فراوانی مورد تصریح و اشاره قرار گرفته است. بنابراین از نظر اسلام مالکیت خصوصی بعنوان یک رابطه حقوقی پذیرفته شده است از آنجا که هر کس مایل است حاصل دسترنج خویش را به خود اختصاص دهد. اسلام مطابق با فطرت انسانی این مالکیت را امضاء و برای آن حدود و مقرراتی وضع کرده است. ویژگی مالکیت خصوصی در این است که نفوذ مالکیت و نتایج آن نه در اختیار عموم است و نه به خزانه دولت مربوط می‌شود ولی کاملاً نامحدود نیست و تا جایی است که برخلاف منافع جامعه و سایر افراد نباشد.

مالکیت خصوصی به دو شکل قابل تبیین و تفسیر است.

۱- تفسیر مکتبی مالکیت

۲- تفسیر اخلاقی مالکیت

نگرش مالکیت با توجه به متون اساسی اسلام،‌ همچون قرآن و سنت است

نگرش مالکیت با توجه به نقش مالکیت و منظور از آن و کوششی که اسلام معمول داشته تا مالکیت را بصورت نیرویی پیشرو درآورده و تصرفات و اختیارات مالی و حقوقی افراد را به نفع جامعه منظم کند و بعبارت ساده‌تر، تفسیراخلاقی مالکیت براساس ارزشهای اخلاقی و انگیزه‌های الهی است که در مسیری تربیتی انسان را برای ایفادی نقش الهی خود در زمینه مالکیت آماده می‌سازد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

حجم

۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان