دانلود و خرید کتاب پایه‌های فرهنگی یادگیری در شرق و غرب جین لی ترجمه علیرضا رضائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایه‌های فرهنگی یادگیری در شرق و غرب اثر جین لی

کتاب پایه‌های فرهنگی یادگیری در شرق و غرب

معرفی کتاب پایه‌های فرهنگی یادگیری در شرق و غرب

کتاب پایه‌های فرهنگی یادگیری در شرق و غرب نوشته جین لی است. با توجه به توسـعه‌ی آموزش و پرورش تطبیقی در جهان به عنوان یک روش مهم و عدم جایگـاه مناسـب آن در کشـور ما موسسه مدارس یادگیرنده مرآت در راستای چشم‌انداز این مرکـز کـه پشـتیبانی از مـدارس کشـور است، علاوه بر ارائه خدمات و محصولات آموزشی به‌منظـور دانـش‌افزایـی نیـروی انسـانی مـدارس و افزایش مهارت ادراکی تصمیم‌گیران و مدیران مدارس اقدام به انتشار مجموعه کتاب‌های دانش‌افزایی کرده است. این کتاب‌ها راهی برای ورود تجربیات موفق کشورهای دیگر از سطح دانشگاه به آموزش و پرورش و به‌ویژه بـه مدرسـه و کلاس درس است.

کتاب پایه‌های فرهنگی یادگیری در شرق و غرب یکی از این کتاب‌ها است که با هدف بهبود وضعیت آموزش و رشد ذهنی دانش‌آموزان نوشته شده است.

به‌راستی چرا نوع رویکرد شرقی‌ها و غربی‌ها نسبت به مسئله آموزش و یادگیری از اساس با یکدیگر متفاوت است؟ مؤلف این کتاب، دکتر جین‌ لی، پژوهشگر حوزه آموزش و توسعه انسانی در دانشگاه براون آمریکا، درصدد یافتن سرنخ‌های این تفاوت‌هاست و ریشه‌‌های آن را در پایه‌های فرهنگی یادگیری می‌جوید. وی‌ می‌کوشد با بررسی اصول و شیوه‌های آموزش و یادگیری از گذشته تاکنون، دلایلی مستند برای توجیه مغایرت‌های ساختاری این موضوع در شرق و غرب بیابد. جین لی برای یافتن ریشه‌ تفاوت‌های حاکم بر سنت‌های فکری شرق و غرب، ما را به گذشته‌های دور می‌برد و به نقش افرادی مانند کنفسیوس در شرق و سقراط در غرب اشاره می‌کند؛ و چگونگی تأثیرگذاری این الگوهای سنتی در امر آموزش و یادگیری را تا قرن حاضر واکاوی می‌کند. از نظر وی الگوی یادگیری شرقی‌ها رفتارگرایانه و الگوی یادگیری غربی‌ها ذهن‌گرایانه است. برای شرقی‌ها تکامل فردی از لحاظ اخلاقی و اجتماعی در اولویت قرار دارد، اما برای غربی‌ها پرورش ذهن به منظور درک جهان ارجحیت دارد. جین لی دو نوع معرفت‌شناسی متضاد را، که رویکردهای کاملاً متفاوتی نسبت به تعلیم و تربیت کودکان دارند، عرضه می‌نماید و برای خوانندگان کتاب الگوهای ایده‌آل آموزش و یادگیری در شرق و غرب را تبیین می‌کند.

خواندن کتاب پایه‌های فرهنگی یادگیری در شرق و غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مدیران، معلمان و فعالان حوزه آموزش پیشنهاد می‌کنیم.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان