دانلود و خرید کتاب شامانیسم عاطفه یحیوی‌چله‌بری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شامانیسم اثر عاطفه یحیوی‌چله‌بری

کتاب شامانیسم

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شامانیسم

کتاب شامانیسم نوشته عاطفه یحیوی چله‌بری است. شامانیسم (Shamanism) به مجموعه ‌ای از اعتقادات و رویه‌ هایی گفته می‌شود که در جوامع رواج دارند و شامل توانایی تشخیص، درمان و گاهی ایجاد بیماری‌هایی هستند که از ارتباط با ارواح یا تحت سلطه قرار گرفتن توسط آن ها، پدید می‌آیند. ریشه لغت «شمن» از قبایل تانگوس (Tungus) سیبری و معنی تحت ‌اللفظی آن «کسی که می‌داند» است.

درباره کتاب شامانیسم

این احتمال هم وجود دارد که این واژه، ریشه سانسکریت داشته باشد. انواع مختلف شامانیسم در سراسر جهان وجود دارد و شمن‌ها را پزشک یا جادو پزشک هم می‌نامند.

از آغاز قرن بیستم، قوم‌ شناسان از واژه‌های «شمن»، حکیم ساحر، ساحر و جادوگر به جای یکدیگر برای نام‌گذاری افراد خاصی که دارای نیروهای جادویی مذهبی هستند و در همه جوامع «ابتدایی» یافت می‌شوند، استفاده نموده‌اند. توسعاً، همین اصطلاحات در مطالعه تاریخ مذهبی اقوام و ملل «متمدن» به کار رفته است، مثلا بحث‌هایی درباره شامانیسم هندی، ایرانی، آلمانی، چینی و حتی بابلی با توجه به عناصر «ابتدایی» آن ها که در ادیان و مذاهب مشابه تایید می‌شوند، مطرح بوده است.

به دلایل بسیار، این خلط و آشفتگی تنها می‌تواند مانع از هرگونه درک یا شناخت درست پدیده شمنی شود. اگر واژه «شمن» به معنی هر جادوگر، ساحر، حکیم ساحر یا اهل خلسه‌ای که در سراسر تاریخ مذاهب و قوم شناسی دینی یافت می‌شوند به کار رود، ما به مفهومی هم بسیار پیچیده و هم بسیار مبهم می‌رسیم؛ از این گذشته به نظر می‌رسد که این کاربرد به هیچ هدفی کمک نمی‌کند، چرا که ما پیش از این اصطلاحات «جادوگر» یا «ساحر» را برای بیان مفاهیم متفاوت و مبهمی چون «جادوگری ابتدایی» یا «عرفان ابتدایی» در دسترس داریم.

این کتاب این تفکر و ریشه‌های آن در جهان را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب شامانیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به تاریخ باستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان