دانلود و خرید کتاب انقلاب اسلامی در ارومیه (جلد اول) داود قاسم‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب انقلاب اسلامی در ارومیه (جلد اول)

انقلاب اسلامی در ارومیه (جلد اول) اثر داوود قاسم‌پور، یکی از کتاب‌های مجموعه تاریخ منطقه‌ای انقلاب اسلامی ایران است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

 درباره کتاب انقلاب اسلامی در ارومیه (جلد اول)

انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از رخدادهای بزرگ قرن بیستم، علی‌رغم گذشت سی و اندی سال از تحقق آن، هنوز هم به عنوان یکی از رخدادهای شگرف، از جایگاهی ویژه در پژوهش‌های تاریخی برخوردار است. این انقلاب به خصوص از بُعد مشارکت مردمی در تحقق آن، جایگاهی ویژه دارد و بازکاوی زوایای پنهان آن امری ضروری است. این امر تحقق نمی‌یابد مگر با استفاده از شیوه‌های متعدد تاریخ‌نگاری اعم از تاریخ شفاهی، پژوهش موردی ـ رخدادی، تاریخ عمومی، تاریخ منطقه‌ای و... . یکی از شیوه‌هایی که می‌توان در نگارش، تبیین و تحلیل تاریخ انقلاب اسلامی از آن مدد گرفت، تاریخ‌نگاری منطقه‌ای است.

تاریخ منطقه‌ای ـ که در اصطلاح علمی به تاریخ محلی موسوم است ـ و نگارش رخدادهای منطقه‌ای خاص، یکی از شیوه‌های تاریخ‌نگاری است که از قدمتی طولانی برخوردار است. در این روشِ پژوهش، با تأکید و تمرکز بر تحولات هر منطقه، زوایای پنهان رخدادهای تاریخی آن منطقه که ممکن است در تاریخ‌نگاری‌های عمومی چندان بدان پرداخته نشود و یا از نگاه تاریخ‌نگار عمومی واجد اهمیت چندانی نباشد، برجسته می‌شود و میزان نقش و اهمیت آن منطقه در هر برههٔ تاریخی به خوبی تبیین می‌گرد.

تاریخ هر شهر و یا فراتر از آن تاریخ هر منطقه و رخدادهای آن، در شکل‌گیری رفتار سیاسی ـ اجتماعی آن منطقه تأثیر زیادی دارد و با مطالعه و بررسی تاریخ هر منطقه‌ای می‌توان رفتار سیاسی مردم آن منطقه را تحلیل کرد، لذا توجه و تعمق در هر پدیده‌ای بدون بازکاوی ریشه‌ها و عقبهٔ تاریخی آن منطقه، پژوهشی ناقص خواهد بود. در کتاب انقلاب اسلامی در ارومیه (جلد اول) سعی شده است تا رفتارشناسی مردم ارومیه در جریان این انقلاب بزرگ، با توجه به تاریخ این شهر تحلیل شود.

 خواندن کتاب انقلاب اسلامی در ارومیه (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ معاصر به ویژه تاریخ منطقه‌ای انقلاب اسلامی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان