دانلود رایگان کتاب باربری هستی ابوالفضل کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باربری هستی اثر ابوالفضل کریمی

کتاب باربری هستی

انتشارات:نشر گنجور
امتیاز:
۳.۹از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب باربری هستی

مجموعه داستان کوتاه باربری هستی نوشته ابوالفضل کریمی پانزده روایت با مضمون در هم آمیختگی اجبار و اختیار دارد. روایت انسان‌هایی که در بستر عشق، نفرت، جنگ، تولد و مرگ با حوادث زندگی درگیر می‌شوند و از دل بحران‌های روحی به رهایی یا نیستی می‌رسند.

درباره کتاب باربری هستی

جنینی درست در هفته‌های آخر پیش از تولد می‌میرد. زن یک کمیسر دایره جنایی به طرز مشکوکی کشته می‌شود. پس از مرگ یک پیرمرد، رازهای عجیبی از زندگی اش فاش می‌شود. زندگی مردی بی‌گناه پشت میله‌های زندان نابود می‌شود. ناگهان و بی‌دلیل، همسر یک مرد او و فرزندش را ترک می‌کند. انسان‌ها در اتفاق‌های زندگی شان چقدر نقش دارند؟  این‌ها تنها گوشه ایست از آن چه در کتاب باربری هستی می‌خوانید.

ابوالفضل کریمی کتاب باربری هستی را در سه بخش نوشته است. بخش اول در سه داستان نیش مردگان، پنهان و پنهان‌تر و کوری شامل وقایع به هم پیوسته‌ای است از عاقبت زنی جوان و اغواگر، مردی جنایت کار و کمیسری که میان حرفه و خانواده‌اش سردرگم شده است. 

بخش دوم کتاب چهار داستان دارد. بازآفرینی، کریم جهود، میمون ورّاج و صبور. نویسنده در این بخش به درون ذهن انسان‌ها رفته، وسوسه‌ها، تفکرات، اوهام و خاطرات آن‌ها را مرور می‌کند. در بخش سوم داستان‌هایی مستقل اما به هم پیوسته می‌خوانید درباره زنی تنها با سوال بزرگی درباره بی‌عدالتی‌های خلقت، آدم‌هایی که در خاطراتشان فرورفته‌اند، انسانی که قبل از تولد می‌میرد و جنگ، که واژه‌نامه‌ای است با هزار معنی از هزار منظر.

خواندن کتاب باربری هستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم؟

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ابوالفضل کریمی

ابوالفضل کریمی دانش آموخته رشته مدیریت کسب و کار، مشاور و مدرس، پژوهشگر و همچنین نویسنده رمان «کرم گور خویش» و مجموعه داستان طنز «مختصری بر سلسله چغازیان» و چند داستان دیگر است.

بخش‌ی از کتاب باربری هستی

- از داستان میمون ورّاج: 

همه به دنبال حقیقت هستند. همه. به جز ترسوها، و آنها که رویایشان از حقیقت دلچسب تر است. همه به دنبال حقیقت اند. با این وجود، انسان بیش از هر جنبنده ی دیگری خود را فریب می دهد. موجودی درون ما هست که مدام باما سخن می گوید. بیش از همه حرف های او را می شنویم. شاید همان موجود ما را فریب می دهد. نامش راگذاشته ام میمون وِرّاج.

- از داستان صبور: 

سه تیله بزرگ و دو تا نخود کوچک از خمیرهای خشکیده نان را نگاه می‌کنم. من فقط رفتم روی تراس سیگار بکشم. اما حالا سه هفته و دو روز است که برنگشته ام.

- از داستان مسیر سنگلاخ: 

به او گفتم آقا جان مهریه همسر من یکی این بوده که هر دوشنبه بیاییم همین جا سر همین میز قهوه سفارش بدهیم و یک ساعت بنشینیم. گفتم ملتفتی که مهریه عندالمطالبه ست. گفت پس کو همسرت؟ گفتم خودش نیست. مهرش که هست.

- از داستان باربری هستی:

 لیلا می گوید : آدم باید از لحظه هاش لذت ببره! لیلا از لحظه هایش لذت می برد. دانه دادن به یاکریم ها چنان کیفورش می کند که انگار گرسنگی را از تمام جهان ریشه کن کرده است. اما لااقل من می دانم کبوتر های حرم، شهروندان درجه یک جامعه ی پرندگان ارزن خوار هستند.

فهرست کتاب باربری هستی

  • اول: نیش مردگان
  • دوم: پنهان و پنهان تر
  • سوم: کوری
  • چهارم: بازآفرینی
  • پنجم: کریم جهود
  • ششم: میمون وراج
  • هفتم: صبور
  • هشتم: دزدمونا
  • نهم: به دنیا نرفتن
  • دهم: مسیر سنگلاخ
  • یازدهم: نیمه دوم
  • دوازدهم: باربری هستی
  • سیزدهم: پل های ناتمام
  • چهاردهم: هزارمعنا
  • پانزدهم: روزگارشماها

نظرات کاربران

بهار
۱۴۰۱/۰۳/۲۴

به نظر من نویسنده قطعا استعداد داره اما خیلی کتاب عجیبی بود، مجموعه داستان هایی بی ربط، حتی یک مجموعه داستان توی این مجموعه داستان هست . با اینکه از بعضی بخش ها لذت بردم اما به دلیل چینش نامناسب

- بیشتر
Mohammad
۱۳۹۹/۰۹/۰۴

خیلی خوب و عالی

Saghar
۱۳۹۹/۰۸/۰۹

خوب بود البته به صورت pdf هست اما اگر خیلی از این برنامه استفادت کرده باشین و از تکنیک های برنامه بت خبر باشین میتونین به صورت کتاب درش بیارین مو از روی حالت pdf درش آووردم

...
۱۴۰۰/۰۸/۱۸

واقعا لذت بردم نویسنده قلم توانایی دارن خیلی خوب موقعیت هارو توصیف کردن سبک داستان ها برای من خیلی جذاب بود تازگی داشت به نظرم کم داریم از این نویسنده ها

Ryiaz
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

تصوری سازی خوب از موقعیت های داستانهای کتاب تونستم بکنم آرزوی موفقیت برای نویسندش دارم

Amirreza Irannejad
۱۳۹۹/۰۹/۰۳

کتاب خیلی خوبی بود

ali_salehi_82
۱۳۹۹/۰۸/۰۸

چونpdfهست اصلا توصیه نمیکنم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

قیمت:
رایگان