دانلود و خرید کتاب فرهنگ واژه‌نمای اشعار فروغ فرخ‌زاد روح‌انگیز کراچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ واژه‌نمای اشعار فروغ فرخ‌زاد اثر روح‌انگیز  کراچی

کتاب فرهنگ واژه‌نمای اشعار فروغ فرخ‌زاد

معرفی کتاب فرهنگ واژه‌نمای اشعار فروغ فرخ‌زاد

فرهنگ واژه‌نمای اشعار فروغ فرخ‌زاد اثری مشترک از روح‌انگیز کراچی و میترا طوسی برای زبان‌شناسان و منتقدان و دوست‌داران شعر فروغ و پژوهشگرانی است که به کاوش در شعر این شاعر معاصر ایرانی می‌پردازند.

فرهنگ واژه‌نما يا واژه‌ياب بسامدی، فهرست الفبايی واژگان و شماره دفعات تكرار یک واژه در يک اثر است و به عبارتی ميزان كاربرد هر واژه در بافت زبانی و تعيين جای آن در متن است. از فهرست چنين داده‌هايی در تحليل‌های زبانشناختی، به خصوص در واژه‌شناسی و با كمک شيوه‌ی تحليل مؤلفه‌ای معنايی با شكستن ساختار كلمه و تجزيه و تحليل معنا و مفهوم آن و همچنين توصيف هم‌معنايی (همپوشی)، جانشينی، همنشينی كلمات، تمايز معنايی و ابهام معنايی استفاده می‌شود.

فرهنگ واژه‌نما در حوزه معناشناسيِ واژگان و با بررسی و ارزيابيِ كاربرد كلمه در شعر (كاربردشناسی)، ارتباط واژه و همنشينی كلمات با يكديگر (نقش نحوی) و معنايی كه كلمه درذهن تداعی می‌كند (معناشناسی) كاربرد دارد. 

بسامدنويسی، پايه و اساس داده‌هايی است كه در نقد نو از آن بهره ميگيرند. در اين نوع نقد، ساختار و جزئيات اثر ادبی از ديدگاه زبانشناسی مدنظر است و نگاه منتقد صرفاً متوجه درون متن، ساختار اثر، واژگان، ساختهای تركيبی، معناهای مختلف، صورت‌های تركيبی، تجزيه، تحليل و تأويل متن است و منتقد چون گذشته به مسائل فرامتنی و بيرونی اثر توجهی ندارد. 

 کتاب حاضر فرهنگ واژه‌نمای اشعار فروغ فرخ‌زاد است تا ياريگر منتقدان در نقدهای علمی باشد.

 خواندن کتاب فرهنگ واژه‌نمای اشعار فروغ فرخ‌زاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

زبان‌شناسان و منتقدان و دوست‌داران شعر فروغ

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۷۱۹ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۷۱۹ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان