دانلود و خرید کتاب شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها حمید ضیایی‌پرور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها اثر حمید ضیایی‌پرور

کتاب شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها

معرفی کتاب شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها

شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها پژوهشی از حمید ضیایی‌پرور و طاهره ساعدی درباره شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.

شبکه‌های اجتماعی، بزرگ ترین دغدغه دیجیتالی عصر ما هستند. نه فقط در ایران، در تمام دنیا شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک مسئله شده‌اند، حتی در خود آمریکا.

كاركرد اصلی شبکه‌های اجتماعی متصل كردن آدم‌ها به یکدیگر است. این شبکه‌ها خود محتوا تولید می‌كنند و آنچه در این شبکه‌ها جریان دارد داده‌ها و اطلاعات و محتواهایی است كه كاربران تولید و منتشر كرده‌اند. به همین دلیل، برخی‌ها در ایران نام این شبکه‌ها را سایت‌های كاربرمحور گذاشته‌اند. 

شبکه‌های اجتماعی مجازی بازتابنده دیدگاه‌ها، تفکرات، نگرش‌ها، جهان‌بینی، فرهنگ و ارزش‌ها و هنجارهای یک جامعه هستند. در هیچ دورۀ دیگری از تاریخ بشر، به اندازه امروز، ابزار و فضای لازم برای تحقیق و بررسی ویژگی‌های جامعه‌شناختی و روان‌شناختی مردم در دسترس جامعه شناسان و متخصصان علوم اجتماعی و روان‌شناسی اجتماعی نبوده است. شبکه‌های اجتماعی مجازی دماسنج تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جوامع نیز هستند. با رصد و پایش این شبکه‌ها می‌توان فهمید در درون لایه‌های مختلف اجتماعی چه چیزی در جریان است. با اتکا به واكنش‌ها و افکار منعکس شدۀ مردم در این شبکه‌ها می توان حتی تحولات آینده را پیش‌بینی كرد.

آنچه در كتاب حاضر بدان پرداخته شده است، بیشتر از زاویه معرفی و آسیب‌شناسی شبکه های اجتماعی مجازی است. این نگاه بیشتر معطوف به این نکته است كه در استفاده از این شبکه‌ها باید اعتدال را حفظ كرد و فرصت‌ها را از دست نداد. خطرات این فضا را گوشزد می‌كند و نکاتی كاربردی درباره حفظ حریم خصوصی، و دوری از خطرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به مخاطب می‌آموزد. 

کتاب حاضر از چهار فصل تشکیل شده است؛ در فصل اول تحت عنوان كلیات، مباحثی مانند پیشینه شبکه‌های اجتماعی مجازی و ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی مطرح شده است. 

فصل دوم به بررسی وضعیت ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی اختصاص یافته است كه درواقع، این فصل نتایج تحقیقات نویسنده در یک محیط دانشگاهی است.

در فصل سوم، تحت عنوان معرفی شبکه‌های اجتماعی پرنفوذ، به معرفی فیسبوک، یوتیوب، ویکی پدیا، اینستاگرام و تلگرام پرداخته شده و اطلاعات و آمار و روش‌ها و كاربردهای این شبکه‌ها توضیح داده شده است.

در فصل چهارم با عنوان فرصت‌ها و تهدیدها به مسائلی همچون: ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی برای مدیریت شهری تهران، كاربرد رسانه‌های اجتماعی در نظام بانکی، آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی موبایلی و در نهایت تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی مجازی پرداخته شده است تا فرصت‌ها و تهدیدها در كنار هم دیده شوند. 

 خواندن کتاب شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران علوم ارتباطات اجتماعی و علاقه‌مندان به مباحث رسانه و فضای مجازی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

سجاد
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

کتاب خوبی بود، از زاویه های مختلف شبکه های اجتماعی رو بررسی کرده و اهمیتش رو... شبکه های اجتماعی مختلف رو بررسی کرده و امنیتشون و... و در آخر فرصت ها و تهدیدهاشو گفته با راهکار هاش رو در کل به من

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان