دانلود و خرید کتاب شیعه‌شناسی نوین غلامرضا حیدری‌ابهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیعه‌شناسی نوین اثر غلامرضا حیدری‌ابهری

کتاب شیعه‌شناسی نوین

انتشارات:نشر جمال
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شیعه‌شناسی نوین

کتاب شیعه شناسی نوین اثر غلامرضا حیدری ابهری با هدف آشنایی مخاطب با مذهب تشیع نگاشته شده است. 

 کتاب شیعه شناسی نوین که در قالب پرسش و پاسخ نوشته شده در عین جامعیت موضوعات، اصل اختصار را رعایت کرده است. بیان روان و شیوه پرسش و پاسخی کتاب، آن را جذاب و خوانا کرده است.

از جمله مسائل پرداخته در کتاب می توان به بخش های «معنای شیعه» «تفاوت شیعه و سنّی» «امامان شیعه» و «شیعه و عزاداری برای امام حسین» اشاره کرد.

این کتاب می‌تواند به عنوان یک منبع مختصر برای آشنایی با مذهب تشیع و پاسخ به برخی شبهات پیرامون آن ایفای نقش کند.

خواندن کتاب شیعه‌شناسی نوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به مطالعات شیعی و مذهبی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.




نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۹/۱۱/۱۲

کتاب ۳۶۶ از کتابخانه همگانی ، کتابی عالی و مفید که به زبان ساده و روان نگاشته شده و از جامعیت نسبتا خوبی هم برخوردار است.

امیر
۱۴۰۱/۰۸/۱۱

اولین کتابیه که راجع به شیعه شناسی خوندم به خاطر همین مطمئن نیستم برای شروع خوبه یا نه اما برای شناخت کلی از تشیع و رفع یک سری شبهات ابتدایی میتونه مفید باشه. دقت کنید این کتاب رفع شبهه نیست، بیشتر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
حتی اگر شیعه نیز از عقاید خود کوتاه بیاید، اختلاف در میان مسلمانان پایان نمی‌پذیرد. اهل سنّت، خودشان به چهار مذهب مالکی، حنبلی، شافعی و حنفی تقسیم می‌شوند. این چهار مذهب، اختلافات بسیاری با هم دارند و در طول تاریخ، پیروان آنان درگیری‌های فراوانی با هم داشته‌اند. آیا می‌دانید که امام شافعی _ پیشوای مذهب شافعی _ به دست پیروان مذهب مالکی کشته شده است؟ پس نباید خیال کنیم که با کوتاه آمدن شیعیان از عقایدشان، همهٔ اختلافات در جهان اسلام تمام می‌شود.
سیّد جواد
ایرانیان، در آغاز، با اسلام به شیوهٔ مذهب اهل سنّت آشنا شدند و تا چندین قرن نیز اغلب سنّی بودند. رشد تشیّع در ایران، به تدریج صورت گرفته و دلایل گوناگونی نیز داشته است که از جمله می‌توان به مهاجرات سادات به ایران و عشق ایرانیان به اهل‌بیت (ع) و جذّابیت مکتب اهل‌بیت نزد آنان اشاره کرد.
سیّد جواد
روز عاشورا به چشم پر ز خون مشک بر دوش آمد از شط چون برون شد به سوی تشنه‌کامان رهسپر تیرباران بلا را شد سپر چون فروبارید بر وی تیر تیز مشک شد بر حالت وی اشک‌ریز اشک چندان ریخت بروی چشم مشک تا که چشم مشک خالی شد ز اشک
سیّد جواد
برای رمزگشایی از ماجرای سقیفه، دانشمندان شیعه تحقیقات بسیاری انجام داده‌اند. آن‌ها در تحقیقات خود، به خوبی روشن ساخته‌اند که این ماجرا، یک کودتا بوده است و هرگز نباید از آن به عنوان انتخاب مردمی ابوبکر یاد کرد. از جمله آثاری که مورّخان مسلمان در این‌باره نوشته‌اند، کتاب «السقیفه» نوشتهٔ علامه شیخ محمدرضا مظفر، کتاب «سقیفه» نوشتهٔ علامه سید مرتضی عسکری، و مجلدات پایانی کتاب «الصحیح من سیرة النبی الاعظم» نوشتهٔ علاّمه سید جعفر مرتضی عاملی است.
سیّد جواد
پس از آن‌که سردمداران سقیفه، ابوبکر را بر ریاست حکومت گماشتند و علی (ع) را از حق خویش محروم ساختند، سلمان به زبان فارسی گفت: «کردید و نکردید.» یعنی کسی را به حکومت انتخاب کردید که نباید می‌کردید و علی را به رهبری حکومت انتخاب نکردید که باید می‌کردید.
امیر

حجم

۱۲۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱۲۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۴۰۰
تومان