دانلود و خرید کتاب شناخت و درمان رفتاری کودکان مریم دهقان بنادکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت و درمان رفتاری کودکان اثر مریم  دهقان بنادکی

کتاب شناخت و درمان رفتاری کودکان

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شناخت و درمان رفتاری کودکان

مریم دهقان بنادکی، پژوهشگر است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مطالعه رفتار دانش‌آموزان، از اصول مهمّ تعلیم و تربیت است؛ چون نه‌تنها خود دانش‌آموزانی که رفتار غیر عادی در کلاس دارند از اثرات آن متأثر می‌شوند، بلکه هم‌کلاسی‌ها و معلمان نیز از تبعات آن رنج می‌برند و این امر به آموزش و فراگیری، لطمه می‌زند. ما به‌عنوان معلم، مشاور یا والدین باید توجه داشته باشیم که کودک در حال رشد، نگرش خاصی نسبت به خود، محیط اطراف و اطرافیانش دارد و این امر تأثیر به‌سزایی در نوع واکنش او و چگونگی برآوردن نیازهایش دارد. متأسفانه، ما اغلب، فرزندان خود را به دلیل خطاها، اختلال‌ها و ناسازگاری‌هایشان محکوم می‌کنیم یا به باد تنبیه و ناسزا می‌گیریم. هنگامی که فردی مریض می‌شود هیچ‌گاه او را مقصر نمی‌شناسیم؛ بلکه بر بالینش می‌نشینیم، از او پرستاری می‌کنیم، دارویش را می‌دهیم و کمک می‌کنیم تا به سلامتی بازگردد؛ اما همان فرد وقتی عصبی شود، پرخاشگری کند، افسرده شود یا... بر او فشار می‌آوریم، آزارش می‌دهیم و.... اغلب مردم تصورات غیر واقع‌بینانه و مبهمی درباره کودکان دارند. آن‌ها فکر می‌کنند هیچ‌گاه فرزندانشان مشکلات عاطفی و رفتاری پیدا نخواهند کرد و آنچه در مورد فرزندشان انجام می‌دهند صحیح است؛ اما واقعیت‌های زندگی نشان‌دهنده آن است که بسیاری از خانواده‌ها در زمینه رفتارهای فرزندانشان آشنایی کافی ندارند. در این کتاب، چند مشکل رفتاری شایع بین دانش‌آموزان ـ که قابل کنترل است ـ در نظر گرفته شده و راهکارهایی جهت بهبود آن (با توجه به تجارب عملی نویسنده) ارائه شده است. البته در آغاز هر مشکل رفتاری، به بررسی خصوصیات شخصیتی و علل احتمالی هر مشکل پرداخته شده است. کودکی که مشکل رفتاری مورد نظر را دارد لزوماً نباید تمام خصوصیات ذکر شده را داشته باشد و ممکن است چند مورد از علت‌های احتمالی در رفتار کودک تأثیر داشته باشند.»
آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان
جان لینگ
کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان
شریل ابرلی
پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد بیست و نهم)
ابوالقاسم بشیری
آموزش خانواده
ابوالفضل بختیاری
نوازش در روابط زناشویی
علی شمیسا
اختلالات خلقی در کودکان و نوجوانان
اریک ماش
کمک به کودکان برای بهبود مهارت‌های ارتباطی: فعالیت‌های درمانی برای معلمان، والدین و درمانگران
دبورا پلامر
کلید‌های تخلیه هیجانی در کودکان
سپیده خلیلی
کلیدهای شناخت و رفتار با دختر‌ها
نانسی ال اسنایدرمن
زوج درمانی هیجان‌مدار
سوزان ام. جانسون
بررسی تفصیلی زوج‌درمانی هیجان‌مدار
مریم نجفی
مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده)
ج‍ان‌ گ‍ری‌
پاسخ به والدین
سیما فردوسی
ژنوگرام
مونیکا مک گلدریک
آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان و نوجوانان
کیت فیتز سیمسونز
همه چیز با تو شروع می‌شود
مومن سکمن‌‫
روان‌شناسی تربیت جنسی کودکان و نوجوانان
فرهاد شیویاری
زوج درمانی کارآمد
دیوید سی تریدوی

نظرات کاربران

کتابخوان🤓
۱۳۹۸/۰۱/۱۳

کتاب مفیدی است پیشنهاد مطالعه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
کارهایی را که باید انجام دهد به او بگویید و فقط آنچه را نباید انجام دهد به او گوشزد نکنید. (به او بگویید: تو باید این انشا را در مدت ۴۵ دقیقه بنویسی. هیچ‌گاه بیان نکنید: اگر انشایت را ننویسی....)
کتابخوان🤓
افت تحصیلی دانش‌آموزان بیش‌فعال به دلایل زیر است: ـ ناتوانی در تمام کردن تکلیف‌ها ـ ضعف شدید در سازمان‌دهی ـ ناتوانی در حفظ و نگه‌داشتن توجه ـ گوش نکردن یا پیروی نکردن از دستور
کتابخوان🤓
نخستین قرارداد بین من و جواد این بود که برای انجام هر تمرین بدون اشتباه یک امتیاز بگیرد و وقتی امتیازهای او به ۱۰ رسید می‌توانست یک جایزه کوچک از کمد جایزه‌ها بردارد یا این که امتیازهای خود را با کارت عوض کند و به‌ازای هر ۵ کارت یک جایزه بزرگ‌تر بگیرد. زمانی که امتیازات جواد زیاد شدند و تقریباً او توانست لذت داشتن جوایز کوچک و بزرگ را احساس کند، انجام تمرین بدون اشتباه در زمان تعیین شده به‌عنوان رفتار، هدف تعیین شد.
کتابخوان🤓
این اختلال سه علامت عمده یا نشانه مرضی دارد: مشکل در توجه، فعالیت بیش از اندازه (بیش‌فعالی) و انجام عمل قبل از فکر کردن (رفتار تکانشی).
کتابخوان🤓
البته این که کودکان جنب‌وجوش و تحرک داشته باشند و از بازی کردن لذت ببرند امری عادی است و این اختلال را نباید به هر کودک پُرجنب‌وجوش نسبت داد.
کتابخوان🤓
متأسفانه، ما اغلب، فرزندان خود را به دلیل خطاها، اختلال‌ها و ناسازگاری‌هایشان محکوم می‌کنیم یا به باد تنبیه و ناسزا می‌گیریم. هنگامی که فردی مریض می‌شود هیچ‌گاه او را مقصر نمی‌شناسیم؛ بلکه بر بالینش می‌نشینیم، از او پرستاری می‌کنیم، دارویش را می‌دهیم و کمک می‌کنیم تا به سلامتی بازگردد؛ اما همان فرد وقتی عصبی شود، پرخاشگری کند، افسرده شود یا... بر او فشار می‌آوریم، آزارش می‌دهیم و....
کتابخوان🤓
بیش‌فعالی چیست؟ اختلال نارسایی توجه، شرایطی را برای فرد ایجاد می‌کند که نمی‌تواند آرام و بدون حرکت بنشیند، رفتارش را کنترل کند و توجه خود را به یک موضوع خاص متمرکز سازد. این مشکل به‌طور معمول قبل از هفت سالگی آغاز می‌شود.
کتابخوان🤓
جواد هنگام انجام یک فعالیت در تمرکز روی آن موفق نیست و بعد از چند دقیقه خسته می‌شود. وقتی کاری را به او می‌دهم بیشتر وقت‌ها از نیمه‌های راه، کار اصلی را فراموش می‌کند و ذهن او به موضوع دیگری منحرف می‌شود. او به‌ندرت فعالیتی را به پایان می‌رساند. اشتباه کردن برای او امری عادی شده است. دائم صحبت می‌کند و سروصدا به‌راه می‌اندازد. نشستن برای او سخت است و هرگاه می‌نشیند پاهایش را تکان می‌دهد. گاهی هم با مداد یا خودکار روی میز می‌کوبد. او خستگی‌ناپذیر است و همیشه می‌خواهد چند کار را با هم انجام دهد. هرگاه سؤالی از او می‌پرسم بدون توجه به درستی جواب، بی‌درنگ پاسخ می‌دهد و گاهی هم پرخاشگری می‌کند. خویشتن‌دار نیست، تقریباً بی‌نزاکت است و نمی‌تواند مسئولیتی بپذیرد.
کتابخوان🤓
بیش‌فعالی برای بسیاری از دانش‌آموزان، مشکلات قابل توجهی به‌وجود می‌آورد و بر عملکرد شناختی، اجتماعی، هیجانی و خانوادگی آنان و سپس در بزرگسالی بر عملکرد شغلی و زناشویی‌شان تأثیر می‌گذارد.
کتابخوان🤓
کودکی که مشکل رفتاری مورد نظر را دارد لزوماً نباید تمام خصوصیات ذکر شده را داشته باشد و ممکن است چند مورد از علت‌های احتمالی در رفتار کودک تأثیر داشته باشند.
کتابخوان🤓

حجم

۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۷۵۰
تومان