دانلود و خرید کتاب آنچه پیش از ازدواج باید بدانیم مژده اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنچه پیش از ازدواج باید بدانیم اثر مژده اسدی

کتاب آنچه پیش از ازدواج باید بدانیم

نویسنده:مژده اسدی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آنچه پیش از ازدواج باید بدانیم

کتاب آنچه پیش از ازدواج باید بدانیم نوشته مژده اسدی به مسائل حقوقی و روان‌شناسی مربوط به ازدواج می پردازد. انتخاب همسر یکی از دغدغه ‌های بزرگ جوانان است، به طوری که اگر انتخاب به درستی انجام شود می‌ توان تا حدود زیادی از بروز مشکلات جلوگیری کرد. 

قدیمی‌ها بر این باورند که نمی ‌توان آیندة زندگی مشترک را پیش ‌بینی کرد و «ازدواج مانند هندوانه دربسته‌‌ای است که از داخل آن بی‌خبریم» اما می‌‌توان با انتخاب صحیح نتیجۀ بهتری را رقم زد.

 درباره کتاب آنچه پیش از ازدواج باید بدانیم

امروزه فرآیند ازدواج دشوارتر شده و سطح توقعات در ازدواج بالا رفته است. ما به‌جای این‌که خواهان رشد شخصی و خانوادگی باشیم همسری می‌خواهیم که بتواند دوست و حامی قدرتمند ما باشد، رضایت کامل جنسی ما را فراهم کند، تمام نقش‌های مورد نیاز ما را ایفا کند و هر آنچه که می‌خواهیم باشد؛ یعنی بهترین دوست، شریک جنسی خوب، خانه‌دار، مربی، پرستار، آشپز و... . همین‌طور که می‌بینیم، عملی کردن تمام این خواسته‌ها ناممکن است؛ زیرا برخی از جوانانی که در آستانهٔ ازدواج قرار دارند و یا در انتظار ازدواج‌اند، اغلب درگیر معضلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی‌اند و از کمبود درآمد و نیز هزینه‌های بالا و سنگین می‌نالند. از توقعات بالای خانواده‌ها، از سبک زندگی کنونی حاکم بر جامعه که حکایت از تجمل‌گرایی و برتری‌طلبی دارد و بر ازدواج جوانان تأثیر گذاشته نگران‌اند. به همین دلیل، در ازدواج کردن احساس ضعف و ناتوانی دارند و ادارهٔ امور زندگی خانوادگی را مشکل می‌دانند؛ بنابراین، جرأت ازدواج را در خود نمی‌بینند و فکر می‌کنند که در این مقطع زمانی قادر به ازدواج کردن و تشکیل خانواده نیستند، به همین جهت میل و رغبتی به آن از خودشان نشان نمی‌دهند و روز به روز ازدواج خود را به تأخیر می‌اندازند.

فردی که برای ازدواج با شما مناسب باشد به طور تصادفی سر راهتان سبز نمی‌شود. شما باید خودتان را به اطلاعات، مهارت‌ها، راهبردهای مفید و باورهای عاقلانه مجهز کنید و بر مبنای آنها برنامه‌ای عملی بریزید و در همان مسیر حرکت کنید.

در این کتاب از نظریات متخصصان امور ارتباط و ازدواج آمده است که بی‌شک سودمند خواهد بود و آشنایی با آنها در انتخاب همسر و زندگی مشترک عاقلانه کمکتان می‌کند و می‌توانید از زندگی در کنار همسری که دوستش دارید لذت ببرید.

خواندن کتاب آنچه پیش از ازدواج باید بدانیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه جوانان در آستانه ازدواج را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب آنچه پیش از ازدواج باید بدانیم

خواستگاری یک سنت قدیمی است. ما ایرانیان از طریق این سنت برای ازدواج با یکدیگر آشنا می‌شویم اما امروزه به نظر می‌رسد که این سنت و این رسم و رسومات با مشکل روبه‌رو شده است. برخی از جوانان فرآیند آشنایی را طی می‌کنند و برای رسمی شدن آشنایی از خواستگاری استفاده می‌کنند و برخی دیگر که جلسات خواستگاری را محدود می‌دانند، سعی می‌کنند که تعداد جلسات را افزایش دهند اما خانوادهٔ دختر مقاومت می‌کند، چرا که برای خانوادهٔ دختر جلسات خواستگاری هزینه‌بر است و در عین حال هیچ مشخص نیست که دختر آنها ازدواج کند یا نکند. خواستگاری از آنجا که هم دختر و هم پسر و هم خانوادهٔ آنها را درگیر فرآیند آشنایی می‌کند، سنت بسیار با ارزشی است اما از آنجا که محدودیت زمانی دارد و باعث می‌شود که در امر ازدواج تعجیل و شتاب پیش بیاید و دختر و پسر مجبور شوند که هر چه سریعتر تصمیم بگیرند؛ اخیراً برخی از خانواده‌ها پس از برگزاری چند جلسه خواستگاری در صورتی که دختر و پسر مورد قبول و تأیید آنها بود به دختر و پسر اجازه می‌دهند که بیشتر آشنا شوند و نهایتاً تصمیم خود را به اطلاع خانواده‌ها برسانند.

به نظر می‌رسد که این شیوهٔ اخیر می‌تواند محدودیت‌های خواستگاری را تا حد زیادی برطرف کند. در صورتی که خواستگاری بخواهد به همان شیوهٔ سنتی در چند جلسه برگزار شود، احتمالاً نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد، نیازهای زمان می‌طلبد که خواستگاری انعطاف بیشتری پیدا کند.

البته بسیاری از خواستگاری‌ها بیشتر از یکی دو جلسه ادامه پیدا نمی‌کنند، اما در موارد جدی که افراد متمایل به ازدواج می‌شوند لازم است که خواستگاری با انعطاف‌پذیری بیشتری ادامه یابد. در مواردی که امکان ازدواج هست، هر چقدر خواستگاری از نظر زمانی انعطاف‌پذیرتر باشد افراد بیشتر و بهتر با یکدیگر آشنا خواهند شد. همان‌گونه که مشاهده می‌فرمایید، جامعهٔ ما در حال حرکت به سمت برخورد منعطف‌تر با شیوهٔ برگزاری مراسم خواستگاری است و این بشارت بزرگی است.

نظرات کاربران

mahdi14
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

گره های ذهنی زیادی در مورد پیش از ازدواج و خواستگاری رو برام باز کرد کمک کرد بتونم معیار های خوبی داشته باشم از همسر آیندم خوندش رو توصیه می کنم

kahdooei
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

خیلی کتاب خوبیه هرچند بعضی از باورهاش میتونه بهتر باشه اما در کل خوبه

F Sabity
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

بد نبود چیزایی بود که همومون می دونستیم جدید نبود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
نتایج یک تحقیق انجام شده از سوی انجمن مددکاری علمی ایران نشان می‌دهد که تنها ۱۰ درصد از ارتباطاتی که قبل از ازدواج در میان دختران و پسران وجود دارد به ازدواج منجر می‌شود و در ۹۰ درصد باقی مانده، این ارتباطات قطع خواهد شد.
محمد بانیانی
، اگر تصمیمتان بر این شد که با فردی ازدواج کنید (بخصوص برای خانم‌ها) فراموش نکنید حتماً شرایطی را که در آینده برایتان مهم است سر عقد مطرح کرده و تعهد لازم را از همسر آیندۀ‌تان بگیرید. این تنها سندی است که می‌تواند در صورت عدم سازش همسرتان در موارد یاد شده از شما حمایت کند.
F Sabity
مام کاظم (ع) نیز می‌فرمایند: سه گروه روزی که هیچ سایه‌ای جز سایهٔ خدا نیست زیر عرش الهی قرار می‌گیرند، کسی که زمینهٔ ازدواج برادر مسلمان خود را فراهم آورد یا به او خدمت کند یا راز او را بپوشاند.
F Sabity
بپذیرید، مردان با دخترانی که با دو بوق سوار ماشینشان می‌شوند و یا به راحتی شماره دریافت می‌کنند و دوست می‌شوند هرگز ازدواج نمی‌کنند، چرا که اساساً انسان جذب آن چیزی می‌شود و برایش ارزش قائل می‌شود که دست یافتن و رسیدن به آن برایش دشوار باشد نه این‌که با دور زدن در خیابان و جستجو در شبکه‌های اجتماعی و... بتواند فرد دیگری را جایگزین کند.
F Sabity
پژوهش‌ها نشان داده‌اند که کسانی که حرف مردم برایشان مهم است بیشتر به ظاهر طرف مقابلشان اهمیت می‌دهند.
F Sabity

حجم

۲۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۲۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان