دانلود و خرید کتاب روند پایان جنگ محمد درودیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روند پایان جنگ

روند پایان جنگ کتاب چهارم از مجموعه نقد و بررسی جنگ ایران و عراق است که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

درباره مجموعه نقد و بررسی جنگ ایران و عراق

مجموعه پنج جلدی نقد و بررسی جنگ ايران و عراق با توجه بـه واقعيـت‌هـای جديـد و فرآيندهای احتمالی آن و با اهتمام به حفظ و نشر تاريخ دفـاع مقـدس بـا رويكـرد جديد، بررسی مسائل جنگ را در يـک تعامـل فعـال در برابـر تحـولات و نيازهـای جامعه مورد توجه قرار داده است. هدف از ايـن تـلاش، تبيـين عقلانيـت نهفتـه در درون جنگ، درحوزه نقد، تصميم‌گيری و رفتارهای سياسی ـ نظامی است.

این مجموعه به سوالات اساسی درباره جنگ هشت‌ساله ایران و عراق  پاسخ می‌دهد و چگونگی تصمیم‌گیری در موقعیت‌های حساس و نتایج حاصل از آن را بررسی می‌کند.

 جلد اول این کتاب به بررسی ماهیت و آثار جنگ، ابعاد و ماهیت گفتمان انتقادی درباره جنگ، پرسش‌ها درباره جنگ در دو دوره جنگ و پس از جنگ می‌پردازد.

جلد دوم به بررسی نظریه‌های مختلف درباره علل وقوع جنگ ریشه‌ها و علل تجاوز عراق به خاک ایران، روابط دو کشور قبل و پس از انقلاب و تاثیر پیروزی انقلاب بر روابط ایران و عراق و آمریکا می‌پردازد.

در جلد سوم کتاب، تغییر وضعیت استراتژیک جنگ پس از فتح خرمشهر، تصمیم‌گیری برای ادامه جنگ پس از آزادی خرمشهر و پیامدهای آن و رخدادهای استراتژیک پس از فتح خرمشهر بررسی شده است.

 جلد چهارم در پی بررسی چگونگی پایان جنگ و علت پذیریش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل به وسیله ایران در آن موقعیت زمانی است

و آخرین جلد، دوران جنگ را به سه دوره حمله عراق به ایران، تداوم جنگ و پایان جنگ تقسیم کرده و از هر دوره گزارشی اجمالی ارائه کرده است و ضمن تجزیه و تحلیل هر دوره گزینه‌هایی که در هر دوره پیش رو بوده و چگونگی انتخاب بهترین گزینه در آن موقعیت را شرح داده است.

 خواندن کتاب روند پایان جنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه پژوهشگران تاریخ و علوم اجتماعی و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر و تاریخ جنگ تحمیلی.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۰۱ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۰۱ صفحه