دانلود و خرید کتاب معامله‌گر باانضباط مارک داگلاس ترجمه مهدیه مهدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معامله‌گر باانضباط اثر مارک داگلاس

کتاب معامله‌گر باانضباط

معرفی کتاب معامله‌گر باانضباط

کتاب معامله‌گر باانضباط، نوشته مارک داگلاس، اثری خواندنی است که درباره‌ی روانشناسی بازار، معامله‌گری، چگونگی خودشناسی و کسب اعتمادبه‌نفس در بازار بورس نوشته است.

کتاب معامله‌گر باانضباط را با ترجمه‌ی روانی از مهدیه مهدیان در اختیار دارید.

درباره‌ی کتاب معامله‌گر باانضباط

مارک داگلاس یکی از باتجربه‌ترین‌ها در بازار بورس است. او با استفاده از تجربیات مختلفی که در طی سال‌ها کسب کرده است، توانسته کتابی بنویسد که درباره‌ی بسیاری از مهم‌ترین مسائل بازار بورس، با زبانی ساده و قابل فهم حرف می‌زند. او در کتاب معامله‌گر باانضباط، تمامی تجربه‌های خود در حوزه روانشناسی بازار، معامله‌گری، چگونگی خودشناسی و کسب اعتمادبه‌نفس را برای افراد تازه‌وارد در بورس و بازار تجارت بیان می‌کند.

مارک داگلاس معتقد است مواردی که از ذهن سرچشمه می‌گیرند، از مولفه‌های اصلی رقابت در بازار بورس به شمار می‌روند. بنابراین او در کتاب معامله‌گر باانضباط از اهمیت عواملی مثل: اعتمادبه‌نفس، نظم، دقت زیاد، و استفاده از محیط‌های خارجی و داخلی ذهن، حرف می‌زند.

کتاب معامله‌گر باانضباط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مارک داگلاس کتاب معامله‌گر باانضباط را برای تمام کسانی که به امید داشتن درآمد بیشتر به بازار بورس وارد می‌شوند، نوشته است. 

بخشی از کتاب معامله‌گر باانضباط

بازار، محیطی است خلاف محیط زندگیِ روزمرهٔ انسان که مملو از محدودیت‌هاست. فرد را کاملاً آزاد می‌گذارد که هر سرنوشتی را برای خودش رقم بزند. این فرصت و آزادی پایان‌ناپذیر درواقع آینهٔ تمام‌نمای خصوصیات معامله‌گران است. بازار هیچ کنترلی روی آنچه که معامله‌گر در این نوسانات قیمت می‌بیند و آنچه که انجام می‌دهد ندارد و تمام این تصمیم‌ها و توان فرد برای به‌کارگیری این تصمیم‌ها در معاملات برای دستیابی به سود بیشتر، فقط و فقط در ذهن معامله‌گر است.

برای مثال اگر به بازار به‌عنوان یک تهدید نگاه کنم و ترس داشته باشم که قرار است چیزی را از من بگیرد، به این دلیل است که ترس من ناشی از ناتوانی در پیش‌بینی اتفاقات و نشان‌دادن عکس‌العمل به‌جا در مواجهه با این اتفاقات، در جهت حفظ منافع شخصی‌ام بوده و درواقع به‌خاطر عدم اطمینانِ کافی به خود در انجام درست و به‌جای آنچه که لازم است انجام شود، و ربطی به این ندارد که واقعاً چیز تهدیدآمیزی در محیط بیرون این ترس را در من به‌وجود آورده است یا خیر.

به‌علاوه یک چیز را نیز راجع‌به ساختار ذهنی‌ام کشف کردم که عملکرد آن به گونه‌ای‌ست که تمایل دارد هرطور شده از زیان جلوگیری کند و در تلاش‌های بی‌نتیجه‌اش در این راه، زیان‌های زیادی نیز دیده‌ام.

در توضیح این مطلب باید بگویم که هیچ‌کدام از ما آن ظرفیت ذهنیِ لازم برای پی‌بردن به تمام آنچه که در هر لحظه در اطرافمان به‌وقوع می‌پیوندد را به‌طور کامل نداریم. یعنی از میان تمام اطلاعاتی که در محیط اطرافمان وجود دارد، بیشتر روی آن اطلاعاتی تمرکز می‌کنیم که دارای بیشترین اهمیت برای ما هستند و به همین ترتیب در همان لحظه سایر اطلاعات به‌صورت خودکار از ضمیر خودآگاهمان دور می‌مانند. اینکه من به‌جای دوری از ضرر دائماً آن را به‌سمت خود می‌کشاندم تنها به این خاطر بود که می‌خواستم از ضرر دوری کنم. یعنی به‌جای اینکه به چیزهای مثبت بازار که حول محور سودآوری می‌چرخیدند فکر کنم، مدام به چیزهایی که ترسم را پررنگ‌تر و بیشتر می‌کردند فکر می‌کردم. در نتیجه، اخبار و اطلاعاتی که می‌توانستند فرصت‌های مناسب را معرفی کنند از ذهن من دور می‌ماندند و متوجه عبور آنها از پیش چشمم نمی‌شدم.

تنها راهی که وجود داشت تا با آن بتوانم فرصت‌های پیش‌آمده را از دست ندهم این بود که بر روی چیزهایی که باعث انحراف ذهنم از بازار می‌شد چشم ببندم.

هیچ راهی در راستای شناخت این موضوع نداشتم، تا اینکه نظرم را راجع به زیان و خطا و بهایی که باید برایشان می‌پرداختم، تغییر دادم. با تغییر این نگرش، کار من برای درکِ بهتر شاخصه‌های رفتاری بازار و رابطهٔ بین آن و شاخصه‌هایی که قبلاً از آنها آگاه نبودم شروع شد

معرفی نویسنده
عکس مارک داگلاس
مارک داگلاس

مارک داگلاس (متولد سال ۱۹۴۸) مدرس، نویسنده، سخنران آمریکایی و بنیان‌گذار عرصه‌ی روانشناسی تجارت است. داگلاس زندگی بسیاری از تاجران را با کتاب‌ها و سمینارها‌ی خود متحول کرده است، به همین دلیل افراد متعددی او را پدر علم روانشناسی در معامله‌گری می‌دانند.

هوش مالی یک میلیاردر را داشته باشید
سمانه فلاح
رازهای مدیریت وارن بافت
ماری بافت
۱۲۵ اصل موفقیت وارن بافت
ماری بافت
تجزیه و تحلیل تکنیکال
کلیفورد پیستولس
۵۰+۱ نکته‌ی یک میلیون تومانی
همایون دارابی
جادوی بورس
شهاب سهرابی
۷۷ خطای سرمایه‌گذاری؛ خطاهایی که باهوش‌ها نیز مرتکب می‌شوند و راه‌های پرهیز از آن‌ها
لاری سوئدرو
تحلیل حجم - قیمت در معاملات، کلید مخفی موفقیت در بورس
سیاوش قنبرنژادمغانلو
شهریار در وال‌استریت
سلمان امین
سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد
پاول ملاژنوویچ
هنر جنگ در بازار بورس
سلمان امین
سرمایه‌گذار هوشمند (خلاصه کتاب)
بنجامین گراهام
چگونه در بورس دو میلیون دلار به دست بیاوریم
نیکلاس دارواس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه
جان مورفی
با این کتاب بازار را قبضه کنید
جو گرین بلات
انقلاب بلاکچین؛ چطور فناوری پشت بیت کوین پول کسب‌وکار و جهان را تغییر می‌دهد
دان تاپ اسکات
روان شناسی پول
حسین عزیزطائمه
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
وارن بافت به روایت خودش
وارن بافت
چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم
نیکولاس دارواس

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۴۴۳۷۰
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

واقعا این چه ترجمه ای هست که گذاشتین کتاب به این خوبی رو ....کردین

کاربر ۲۱۲۲۹۱۸
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

عرض سلام، نویسنده کتاب فوق‌العاده دید جالبی از وقایع بازار را مطرح میکند که ب نظر منطقی هستند،در کل کتاب خوب و جنبه ی آموزشی قویی داره. مشکل اینجاس که ترجمه به شدت ضعیف هست ست و مترجم به جای رساندن

- بیشتر
mostafaMO2
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

واقعا کتاب خوبی هست، از منظر روانشناسی و ذهن به معامله گری میپردازه ولی این کتاب رو با این ترجمه اصلا نخرید چون مترجم مفهوم جملات رو نمیفهمیده و فقط کلمه به کلمه ترجمه کرده

محمدحسین بهرام‌پور
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

کتاب خوبیه، ولی با این ترجمه به هیچ وجه نخونید.

مهدی ابراهیمی
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

محتوای این کتاب در صورت پیاده سازی بر روی استراتژی معاملاتی و درک آن در ذهنیت معامله گری تاثیر شگرف مثبتی بر روی افزایش سرمایه معاملاتی شما و روند موفقیت های معاملاتی شما خواهد داشت اما باید به این نکته توجه

- بیشتر
قاسم
۱۳۹۹/۱۱/۱۵

وقتی به روانشناسی ذهن میرسه؛ یه قهوه خوب و سکوت؛ احساس لذت به آدم میده. به قول دکتر قمشه ای لذت چیزی جز حرکت ذهن( هنگام کشف و درک یک موضوع) نیست

Amin Hashemi
۱۳۹۹/۰۷/۰۸

آخه این چه افتضاحیه به عنوان ترجمه میفروشید به خلق اله؟ یکم وجدان بد نیست گوگل قطعا سلیس‌تر و با کیفیت‌تر ترجمه میکرد

کاربر ۱۵۹۷۲۲۰
۱۳۹۹/۰۷/۱۱

متن و ترجمه افتضاحه

mahdi
۱۴۰۰/۰۳/۲۲

افرادی که در خصوص بازارهای مالی کار میکنن بازار بورس ایران بازار فارکس بازار ارزهای دیجیتال بلاک چین ها( بیت کوین )و...میدانند که به این کتاب میگویند انجیل بازارهای مالی کتابی است فوق‌العاده کاربردی به حدی که باید بارها و

- بیشتر
BOOKWORM
۱۳۹۹/۱۲/۰۱

به‌نظرم گوگل‌ترنسلیت این کتاب رو بهتر از مترجم محترم این کتاب ترجمه می‌کرد. ازین بدتر نمی‌شد کتابی را ترجمه کرد. چرا وقتی ترجمه بلد نیستید دست به ترجمه می‌زنید و آبرو و حیثت خودتان را به‌باد می‌دهید؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۴)
بهار سال ۱۹۸۷ روزی درحال تماشای یک برنامهٔ تلویزیونی محلی به نام «گاچا شیکاگو» بودم. در این برنامه، تعدادی از هنرپیشه‌های محلی، برنامه‌های طنز و دوربین مخفی اجرا می‌کردند. در یک قسمت، تهیه‌کنندهٔ برنامه از شخصی خواسته بود تا در کنار پیاده‌رو خیابان میشیگان در شیکاگو بایستد و تابلویی با این عبارت را به عابران نشان دهد: «فقط امروز... رایگان پول بگیرید.»
arash
تصور کنید که فرزند کوچکتان در تلاش برای یادگرفتن شیوهٔ راه رفتن، بارها زمین بخورد. ایمان دارم که او را سرزنش نمی‌کنید یا از تمرین کردن بازنمی‌دارید، بلکه تشویق می‌کنید تا بیشتر تلاش کند و او هم خیلی سریع می‌آموزد. در مورد خود هم چنین استنباط و ملاحظه‌ای داشته باشید.
arash
همیشه فرصت بعدی در راه است و باید منتظر آن بود
Aidin Nikoo
به‌عنوان معامله‌گر منفرد، وقتی خودمان به تنهایی این قدرت را نداشته باشیم که قیمت‌ها را در جهت مطلوب خود تغییر دهیم، بهترین گزینه این است که سمت غالب تغییر را بشناسیم و خود را با جریان آن همسو کنیم، تا زمانی که به نقطهٔ تعادل برسد و مجدداً به سمت دیگر تغییر جهت دهد.
Aidin Nikoo
مشکل در این است که اگر فراگیری چیزهای تازه به معنی تغییر دانسته‌های پیشین ما باشد، ناخواسته از آن دوری می‌کنیم، زیرا انرژی دانسته‌ها، به شکل نیرویی مقاوم راه را بر ورود اطلاعات دیگر می‌بندند، ولو اگر این اطلاعات تازه بتوانند تجربیاتی با خرسندی بیشتر را به همراه بیاورند
arash
اگر مهارت‌های کافی برای نگه‌داشتن پول خود را نداشته باشید، سریع پولدار شدن برای شما، ارمغانی جز اضطراب و هراس ندارد. درواقع اگر مستعد آن باشید که با یک اشتباه معاملاتی، تمام دارایی‌تان را به بازار برگردانید و حتی از جیب هم روی آن بگذارید، سریع پولدار شدن لطفی ندارد
Aidin Nikoo
معامله‌گری کاری است مملو از جنبه‌های روانی. در این شغل، شما مقابل بازار نیستید، بلکه فقط خودتان در برابر خودتان هستید. همهٔ افراد دیگری که در بازار هستند، برای شما فضایی ایجاد می‌کنند تا از اعتقادات متناقض آنها در مورد آینده، ثروت کسب کنید.
Aidin Nikoo
فراگیری همان معنی تغییر را دارد. اگر از تغییر درونی سر باز بزنیم، نمی‌توانیم در محیط بیرون نیز تغییری ایجاد کنیم. پس هیچ زمان از مدار تکرارکنندهٔ درد و نارضایتی خارج نمی‌شویم. این یعنی به رنج‌کشیدن ادامه می‌دهیم تا زمانی که درد به حدی زیاد شود که نشود آن را تحمل کرد و چارهٔ دیگری جز کنترل طریقهٔ مدیریت ذهن خود نداشته باشیم و مجبور به ارزیابی اعتقادات خود شویم و آنها را تغییر دهیم.
arash
انسان به‌طور ذاتی مایل نیست که به جمع‌آوری و کنکاش درمورد اطلاعاتی بپردازد که با دانش‌های پیشینش متناقض باشند. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید، اطلاعاتی را که هنوز بنا به هر دلیلی نیاموخته‌ایم، می‌توانند انتخاب‌های درخورتری برای برآورده‌کردن نیازهای ما ارائه کنند. اما از آن‌رو که نمی‌توانیم چیزهایی که هنوز نیاموخته‌ایم را بشناسیم، و چیزهایی که آموخته‌ایم نیز همیشه بر سر راه گزینه‌های احتمالی بهتر، مانع هستند، در این چرخهٔ مخدوش گرفتار می‌شویم و در نتیجه به این باور می‌رسیم که این تمام چیزی است که دنیا برای ارائه دارد
arash
اگر هدف ما در قالب یک معامله‌گر این است که پول بیشتری از بازار به‌دست بیاوریم، باید بیاموزیم که چطور بیش از پیش به خود ارج بنهیم، به شکلی که به این باور برسیم که ما لایق آنچه به‌دست می‌آوریم یا می‌خواهیم هستیم.
رضا

حجم

۲۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۲۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان