دانلود و خرید کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی عباس پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی اثر عباس پناهی

کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی

معرفی کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی

کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی، اثر پژوهشی کاملی از عباس پناهی است. در این کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان، در دوره پهلوی اول؛ مجلس ششم تا سیزدهم شورای ملی گردآوری و منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی

اسناد، عریضه‌ها و مکتوبات باقی‌مانده از روزگاران پیشین، از مهـم تـرین منـابع شناخت تـاریخ هـر کشوری است. به طور کلی از مکتوبات و اسناد پیشین مرتبط با رویدادهای سرزمین گیلان، آثار محدودی به چـاپ رسیده و در دسترس عموم قرار گرفته است. اما جای خالی این پژوهش‌ها در بازه‌ی دوران پهلـوی بـه ویـژه رضاشاه در گـیلان به چشم می‌خورد. دلیلش را شاید بتوان سانسور حکومت از ترس رخدادهای گیلان و اوج گرفتن دوباره‌ی نهضت جنگل دانست. همین موضوع هم باعث شده بود تا شیوه‌ی حکومت بر گیلان به صورت حکومت نظامی باشد. 

عباس پناهی در در کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی، دست به جمع‌آوری تمام مدارک موجود در دوره پهلوی اول؛ مجلس ششم تا سیزدهم شورای ملی زد. اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی شامل دادخواهی مردم برای رهایی از ظلم و ستم اربابان و مالکان زمین‌های زراعتی به مراجع قانونی است.

کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به تاریخ معاصر ایران علاقه دارید، کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی می‌تواند مطالبی خواندنی در اختیارتان قرار بدهد. کتاب اسناد و عریضه‌های مردم گیلان در مجلس شورای ملی یک منبع کامل و جامع برای پژوهش درباره‌ی تاریخ معاصر ایران و مطالبه‌گری در ایرانیان نیز به‌شمار می‌رود.

نظرات کاربران

کاربر ۲۹۰۹۳۹۸
۱۴۰۰/۰۵/۱۱

کتاب بسیارعالی بود به عنوان یک گیلانی تشکر ویژه میکنم ازنویسنده وناشراین کتاب،گیلان ما همیشه مظلوم بوده چه در حکومت قبلی چه حال حاضر.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۶۸ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۶۸ صفحه

قیمت:
۴۲,۸۰۰
تومان