دانلود و خرید کتاب برنامه‌ی درسی و فرهنگ مصطفی قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه‌ی درسی و فرهنگ اثر مصطفی قادری

کتاب برنامه‌ی درسی و فرهنگ

نویسنده:مصطفی قادری
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برنامه‌ی درسی و فرهنگ

کتاب برنامه ی درسی و فرهنگ نوشته مصطفی قادری است. این کتاب به مساله فرهنگ می‌پردازد و رؤیارویی‌ها و هم‌آوری‌ها‌ها در این زمینه را بررسی می‌کند.

درباره کتاب برنامه‌ی درسی و فرهنگ

فرهنگ به عنوان امری واقعی روند زندگی غالب مردم را شکل می دهد. فرهنگ در برنامه درسی به دو دلیل حائز اهمیت است. نخست این که روابط فرهنگی درون یک جامعه یا کشور مستقیما مسائل برنامهٔ درسی را تحت تاثیر قرار می دهند و دوم این که چگونه تاثیر فرهنگ های جهانی بر محیط های آموزشی می توانند در آموزش و پرورش کشورها تحلیل شوند و نگرانی ها در مورد انتقال فرهنگی تا چه مرزهایی قابل تسری است. هر چند در مورد پدیده های فرهنگی نظرات و چشم اندازهای گوناگون و متفاوتی وجود دارند اما در این خصوص همفکری وجود دارد که بدون اطلاع از پدیده های فرهنگی نمی توان درک درستی از دانش ارزشمند در برنامه درسی داشت. این کتاب فرهنگ و مفهوم آن را در تمام زمینه‌ها بررسی می‌کند.

خواندن کتاب برنامه‌ی درسی و فرهنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه  آموزش پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب برنامه‌ی درسی و فرهنگ

رژیم های اخلاقی

غلبهٔ محافظه کاری چونان رودخانهٔ خشکیده ای است که را ه ورود و خروج خود را در یک گودال تکرار گم می کند یا حداکثر آب کمی به بستر آن وارد و از آن خارج می شود. تحمیل نوعی رژیم اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی بر مدارس نیز چنین آثار محدود کننده ای بر برنامهٔ درسی در جوامع گوناگون دارد و جامعهٔ آموزشی را از درون دچار رخوت، بی رمقی و رکود می کند. رژیم های اخلاقی البته که همواره مضر نیستند به شرط آن که همواره در معرض گفت و گوی آزاد و اصلاح قرار گیرند. چونان استعارهٔ یک رودخانه، رژیم اخلاقی پویا نیز چیزهایی را چونان آب زلال وارد خود می کند و چیزهایی را مثل تکرار خارج می سازد. همان طور که در رودخانه آب گذر کرده ولی بستر رود همچنان در ذهن ما بخشی از معنای کلی رودخانه است با آبی که هم اکنون در حال گذر است در ارتباط است. به همین منوال رودخانه وابسته به جویبارهایی است که از حواشی وارد رودخانه می شوند. هر چقدر گروه های حاشیه ای بیشتری درگیر مشارکت در ایجاد رژیم های اخلاقی شوند پویایی بیشتری را می توان از آن رژیم اخلاقی توقع داشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۲۰۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان