دانلود و خرید کتاب تن پروری وندی واسراشتاین ترجمه نسترن ظهیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تن پروری

کتاب تن پروری نوشتهٔ وندی واسراشتاین و ترجمهٔ نسترن ظهیری است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی از مجموعهٔ «هفت گناه کبیره».

درباره کتاب تن پروری

کتاب تن پروری از مجموعهٔ «هفت گناه کبیره» و نوشتهٔ وندی واسراشتاین است. مجموعهٔ هفت گناه کبیره به همت کتابخانهٔ عمومی نیویورک و انتشارات دانشگاه آکسفورد انتشار یافته است. مؤلفان این مجموعه تلاش کرده‌اند تا در قالب کتاب‌های مجزا و از چشم‌انداز جهان امروز، به‌ویژه سنت فرهنگی غرب، به هر یک از این گناهان در گذشته و امروز و به‌ویژه در سنت مسیحی بپردازند. وندی واسراشتاین در کتاب «تن‌پروری» از طریق یافته‌‌های پیشین و معاصر به کشف تأثیر چالش‌‌هایی ادراکی و عملی‌‌ پرداخته که گناه کبیرهٔ  تن‌پروری بر معنویت، اخلاق و زندگی روزمرهٔ ما می‌‌گذارد.

مفهوم هفت گناه کبیره در کتاب مقدس نیامده، اما در منابع مختلف آمده است که فهرست‌های اولیهٔ گناه و سرپیچی را در قرن چهارم «اواگریوس پونتوسی» و پس‌از او «جان از کاسیوس» دسته‌بندی کرده بودند. اسقف اعظم گرگوری در قرن ششم فهرست این هفت گناه کبیرهٔ سنتی را گرد آورد. این گناهان بر اساس میزان شدت و تأثیرات مخربی که در روح و روان می‌گذاشتند درجه‌بندی شدند و حکم چنان بود که ریشهٔ تمام گناهان دیگر هستند. با توجه به این‌که برخی گناهان دربرگیرندهٔ گناهان دیگر هستند و بر اساس منابع دینی واژگان مشابهی برای ارجاع به یک مفهوم مشترک به کار برده می‌شود، این فهرست گناهان کبیره به ترتیبی که امروز می‌شناسیم رتبه‌بندی شدند: تکبر، طمع، بی‌بندوباری، حسد، شکم‌بارگی، غضب و تن‌پروری. متکلمین مسیحی به منظور مقابله‌به‌مثل با این نافرمانی‌ها فهرست فضایل خدایی کاردینال را نیز دسته‌بندی کرده‌اند: پروا، اعتدال، عدالت، شکیبایی، و همچنین فضایل دینی: ایمان، امید و احسان. این گناهان الهام‌بخش نویسندگان قرون وسطی و دوران رنسانس از قبیل چاسر، دانته و اسپنسر بودند که با خلق شخصیت‌های داستانی خاطره‌انگیز و غنی به این گناهان جان بخشیدند. نگاره‌هایی ترسیم شدند که رنگ‌ها، حیوانات و مجازات‌های مربوط به گناهکاران را در جهنم به تصویر می‌کشیدند. این فهرست پرآوازه در خلال اعصار تاریخ در آثار دینی، فلسفی، روان‌شناسی، سیاسی، نقد اجتماعی، فرهنگ عامه، هنر و ادبیات خودنمایی کرده است. خواه گناهان کبیره در نظر شما نشان‌دهندهٔ عمومی‌ترین ضعف‌های اخلاقی بشر خواه نقطه‌ضعف‌های جدی‌تر روحی باشند، این گناهان تخیلات را به جنبش وامی‌دارند و این پرسش اجتناب‌ناپذیر را فراروی ما قرار می‌دهند: گناه کبیرهٔ شما چیست؟ شیفتگی کنونی ما به این گناهان باستانی، به پا خاستن علیه آن‌ها یا تجلیل از آن‌ها نشان‌دهندهٔ تمایل روزافزون ما به تعریف طبیعت بشر با در نظر گرفتن انگیزه‌های الهی ماست.

خواندن کتاب تن پروری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ سنت‌های مسیحی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تن پروری

«سامانتا بورکوفسکی که در مجتمع اوکوود در گلن ریجِ کالیفرنیا زندگی می‌کند، سؤالی از من کرده که همیشه در این مرحله از حفظ تن‌پروری با مراجعانم در میان می‌گذارم. سامانتا پرسیده است: «چه کنم تا از درگیری دوبارهٔ خود در فعالیت‌های روزمره جلوگیری کنم؟ چطور می‌توانم بر وسوسهٔ حرکت غلبه کنم؟» پاسخی که به سامانتا دادم و باید به شما هم بگویم این است که اعتیاد موضوع بسیار بغرنجی است. از دوران کودکی پدر و مادرانمان مدام در گوشمان خوانده‌اند که پسران و دختران خوبی باشیم، تکالیفمان را انجام دهیم، بزرگ شویم و موفق باشیم. بازنگشتن به آن خودِ تثبیت‌شده‌مان که به آن خو گرفته‌ایم تقریباً ناممکن است. در این مورد نیز مانند تمام اعتیادهای دیگر باید بر نیاز خود برای انجام دادن هر کاری فائق آیید ــ البته هر بار که پیش آمد. اندیشیدن به زندگی خالی از هر نوع فعالیت و کاری، ممکن است در ابتدا شما را از پای درآورد. پاسخ من این است که هر وقت پیش آمد کاری انجام ندهید. تلاشی جدی مبذول کنید که هر وقت پیش آمد خرت‌وپرت‌هایتان را سر جایشان نگذارید. هر روز سعی کنید تا درصدد برآوردن توقعات هیچ‌کس، حتی خودتان، نباشید. با کمک سامانتا موفق به راه‌اندازی چت‌روم‌های تن‌پروری شدم که می‌توانید از حریم امن کاناپه‌تان در آن به تبادل نظر بپردازید. هر نوع پشتیبانی و انگیزه‌ای که از گروه‌های پشتیبانی سنتی انتظار دارید در این چت‌روم‌ها هم ارائه می‌شود، با این تفاوت که دیگر دچار عذاب بیرون رفتن از خانه نمی‌شوید.

اگر در این شرایط باز هم دچار مشکل شدید، خود را به برنامهٔ رخوت سفت و سخت‌تری ملزم کنید. همه دلشان می‌خواهد گاه و بی‌گاه تقلب کنند. اما اگر یک روزی پنج تا تماس کاری پشت سر هم برقرار کردید، یا وقتی کسی شما را نمی‌پاید یواشکی کش و قوسی به بدنتان دادید و احیاناً چند تا دراز نشست هم رفتید، ملتمسانه از شما تقاضا می‌کنم، به مرحلهٔ رخوت و این بار سخت‌تر از دفعهٔ پیش بازگردید. وقتی افسار برنامهٔ زندگی از دستتان خارج می‌شود، رخوت همچون دکمهٔ استراحت عمل می‌کند. یادتان باشد که همواره افرادی هستند که سعی در اغوای شما دارند تا به دوران فعالتان بازگردید: والدینتان، دوستانتان، رئیستان، حسابدارتان، سازمان مالیات. اگر فشار این افراد از تحمل شما خارج شد، و گمان کردید که دیگر دارید کم می‌آورید، این کتاب را بردارید یا با من تماس بگیرید، من در مورد این موضوع با شما صحبت می‌کنم و شما را به مرحلهٔ رخوت ارجاع می‌دهم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۴۴۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان