دانلود و خرید کتاب نوآوری در برنامه‌ریزی آموزشی مدارس و سازمان‌ها مرتضی سمیعی زفرقندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوآوری در برنامه‌ریزی آموزشی مدارس و سازمان‌ها اثر مرتضی سمیعی زفرقندی

کتاب نوآوری در برنامه‌ریزی آموزشی مدارس و سازمان‌ها

معرفی کتاب نوآوری در برنامه‌ریزی آموزشی مدارس و سازمان‌ها

نوآوری در برنامه‌ریزی آموزشی مدارس و سازمان‌ها کتابی نوشته مرتضی سمیعی زفرقندی درباره نوآوری‌های آموزشی در مدارس امروزی است.

توسعه هر کشوری به صورت همه جانبه و پایدار وابسته به نظام آموزشی و پژوهشی آن کشور است و اصلی‌ترین عامل توسعه و پیشرفت کیفی و کمی آموزش و پرورش ابتدایی، متوسطه و عالی است. عصرحاضر، عصر فناوریهای نوین اطلاعاتی وارتباطی، عصر مجازی ودنیای فرا صنعتی است، رهاورد چنین تغییراتی برای برنامه‌ریزی آموزشی اندیشیدن برای نوآوری و کیفیت بخشی مستمر به برنامه‌های آموزشی است. جامه عمل پوشیدن چنین تفکری مستلزم توجه به مفاهیم و جنبه‌های کیفی آموزش وپروش، تفکراستراتژیک، نگرش سیستمی، مشارکتی، تعاملی وفراکنشی است. تحولات جهانی، آموزش و برنامه‌ریزی آموزشی را هم دستخوش تغییرکرده است. در این میان برنامه‌ریزان آموزشی رسالت پراهمیتی را بر دوش دارند که بایستی با نگرش سیستمی و فراکنشی و بهره‌گیری از الگوهای جدید وکاربرد گسترده ابزارها مبتنی بر فناوری‌ها درپی استقرار برنامه‌های آموزشی نوآورانه، با کیفیت و فراگیر باشند. تا امکان تحقق آرمان‌ها و اهداف آموزش و پرورش در عصر حاضر فراهم گردد.

 درباره کتاب نوآوری در برنامه‌ریزی آموزشی مدارس و سازمان‌ها

 این کتاب شامل مباحث وموضوعات مختلف ومرتبط با مباحث اصلی رشته برنامه‌ریزی آموزشی است، مطالب به صورت علمی و در عین حال قابل فهم به نحوی تنظیم شده که علاوه بر دانش نظری قابلیت و مهارت لازم را برای برنامه‌ریزی وتهیه برنامه آموزشی در سطح ملی، استان، منطقه و مدرسه فراهم آورد و در نوع خود مجموعه‌ای جامع از برنامه‌ریزی آموزشی است.

کتاب از مباحث عمومی برنامه‌ریزی و تهیه برنامه آموزشی شروع شده و بعد نگرش وتفکر سیستمی در برنامه‌ریزی، و در ادامه مفاهیم برنامه‌ریزی، مدل‌های برنامه‌ریزی، رویکردهای برنامه‌ریزی آموزشی، مراحل برنامه‌ریزی، انواع برنامه‌ریزی، سیر تکوینی برنامه‌ریزی، جنبه‌های کیفی و کیفیت بخشی در آموزش وپروش، و برنامه‌های آموزشی مبتنی بر کار آفرینی، خلاقیت، حل مساله، آموزش برای همه و آموزش مادام العمر توضیح داده شده است.

در پایان نظارت و ارزشیابی، تکنیک‌های نیازسنجی و شاخص‌های مهم آموزشی و شاخص‌های پیشنهادی بین المللی ۲۰۳۰ آموزش و پرورش ارائه شده است.

 خواندن کتاب نوآوری در برنامه‌ریزی آموزشی مدارس و سازمان‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 معلمان، مدیران و برنامه‌ریزان آموزشی

 بخشی از کتاب نوآوری در برنامه‌ریزی آموزشی مدارس و سازمان‌ها

اسلام با احکام و فرایض مذهبی خود معقول‌ترین، منظم‌ترین، دقیق‌ترین و وسیع‌ترین برنامه‌ریزی را با هدف کلی "سیرالی الله" دارد. با آغاز ظهور اسلام ضرورت آموختن قران و دستورات دینی و لزوم ضبط و ثبت احادیث ایجاب می‌کرد مسلمانان از خواندن و نوشتن مدد بجویند و در مدت زمان کوتاهی شمار بسیاری سواد آموختند و اندیشه‌های برنامه‌ریزی آموزشی بین آنها پایه‌ریزی شد.

اسلام به عنوان کاملترین دین الهی که برای بشریت آمده بر مسئله برنامه‌ریزی تأکید و پافشاری نموده است. در دین مقدس اسلام شاهد برنامه‌ریزی‌های دقیق بوده ایم، پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) نظم و برنامه‌ریزی دقیق بر رفتارش حاکم بود وی نظم در عبادت و نظم در ابلاغ رسالت خویش و نظم در امور سیاسی داشتند (به عنوان نمونه پیامبر (ص) سپاه خود را در غزوه خندق سازمان‌دهی کرد و نگهبانانی بر آن گمارد؛ از جمله فرمان داد. اطراف خندق گشت زنی کرده و مراقب دشمن باشند و مسلمانان هم هنگامی که دشمن را می‌دیدند با تیر و سنگ آنها را عقب می‌راندند ایشان در جنگ‌ها صفوف یارانش را منظم می‌کرد، چنان گویی تیرها را در ترکش مرتب می‌کند.

در روایات آمده که حضرت داود ایام زندگی خود را به چهار بخش تقسیم کرده بود: روزی برای قضاوت در میان بنی اسرائیل، روزی برای رسیدگی امور زندگی و کار در خانه، روزی برای تسبیح خداوند در کوه‌ها، و روزی برای عبادت در منزل که رهبانان نزد وی می‌آمدند و با وی هم‌آوا می‌شدند.

حضرت یوسف (ع) پس از تعبیر خواب و قبول مسئولیت با انجام برنامه‌ریزی برای تامین معاش، مردم مصر آن زمان را از قحطی و مرگ حتمی نجات داد.

سفارش علی (ع) به نظم در واپسین لحظات

امام علی (ع) به امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، و همه فرزندانش و تمامی کسانی که وصیّت نامه حضرت به آنان می‌رسد این گونه وصیّت کرد:

"اوصیکما... بتقوی اللّه و نظم امرکم "شما دو نفر را به تقوای الهی و نظم و برنامه‌ریزی در کارها سفارش می‌کنم.

«مؤمن باید برنامه‌ریزی داشته باشد.»

سزاوار است مؤمن را سه زمان باشد: زمانی که در آن با پروردگارش راز و نیاز کند، و زمانی که هزینه‌های زندگی را تأمین کند، و زمانی را به خوشی‌های حلال و زیبا، اختصاص دهد.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۹۳۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان