دانلود و خرید کتاب از غزه تا قدس اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب از غزه تا قدس

کتاب از غزه تا قدس را موسسه اندیشکده برهان منتشر کرده است. این کتاب به جلوه‌های کارآمدی گفتمان مقاومت اسلامی در فلسطین می‌پردازد.

درباره کتاب از غزه تا قدس

مسئلهٔ قدس و فلسطین در سدهٔ اخیر مهم‌ترین مسئلهٔ جهان اسلام را به خود اختصاص داده است. از سویی انقلاب اسلامی با پرچم‌داری مبارزه با نظام سلطه و حمایت از محرومان و مظلومان، موضوع فلسطین را در اولویت نخست مسائل کشور ما در حوزهٔ سیاست خارجی قرار داده‌است. علاوه بر این‌ها، مسئلهٔ فلسطین و قدس نه تنها از جنبهٔ آرمانی و اعتقادی، بلکه از منظر امنیت ملی و راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران در درجهٔ بالایی از اهمیت قرار می‌گیرد.پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اندیشه‌های الهی امام راحل عظیم‌الشأن (ره)، شاهد بروز تحولی عمیق و مبنایی در مواجهه با رژیم صهیونیستی هستیم و آن ظهور و بروز مقاومت اسلامی لبنان، ملهم از انقلاب اسلامی است. این مقاومت اسلامی، ماشین نظامی صهیونیست‌ها را در جنوب لبنان زمین‌گیر کرد و برای نخستین بار، افسانهٔ شکست ناپذیری آن را نقش بر آب ساخت.

این کتاب به تحلیل گفتمان انقلاب و تاثیرش بر فلسطین می‌پردازد.

خواندن کتاب از غزه تا قدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب از غزه تا قدس

 بهبود مناسبات داخلی رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری گفتمان مقاومت اسلامی در لبنان -که به عقب‌نشینی از جنوب لبنان انجامید- در مسائل راهبردی پیش روی این رژیم همچون توسعه‌طلبی دو نوع رویکرد و گفتمان مختلف را در پیش‌گرفته است که عبارت‌اند از:

گفتمان بسط محور و گفتمان حفظ محور. گفتمان بسط محور بر پایهٔ آموزه‌های سنتی توسعه‌طلبانه صهیونیسم، آرزوی «نیل تا فرات» را در سر می‌پرورانند و مرزهای کنونی سرزمین‌های اشغالی را برای این رژیم کافی نمی‌داند. بااین‌حال گفتمان «حفظ محور» که بعدها شکل‌گرفته است، برخلاف آرمان‌های صهیونیسم که بر تقدس سرزمین‌های باستانی شرق بیت‌المقدس و کرانه باختری و الحاق آنان به اسرائیل تأکید داشت و آن‌ها را زادگاه دو قوم کهن یهودی یعنی «یهودا» و «سامره» می‌دانست، بر عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی و واگذاری کرانه باختری به فلسطینی‌های اصرار ورزید. شکل‌گیری گفتمان «حفظ محور» و «پساصهیونیسم» چالش بزرگی را در درون رژیم صهیونیستی به وجود آورد، به‌گونه‌ای که در رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۹۹۲ «اسحاق رابین» تأکید کرد که هرگز نمی‌گذارد بر سر «یهودا» و «سامره» (کرانه باختری) معامله صورت پذیرد. در سال ۱۹۹۳ «اسحاق رابین» مفاد معاهده صلح «اسلو» مبنی بر واگذاری کرانه باختری به اعراب و پذیرش حکومت خودگردان فلسطینی را امضاء کرد و پس‌ازآن به دست یک جوان افراطی صهیونیست به نام «ایگال امیر» به اتهام نفی حکم صریح تورات ترور شد. این چالش درونی این رژیم تاکنون ادامه داشته است و جریان راست‌گرای حاکم بر دولت (اعم از لیکود، اسرائیل بیتنا و ...) برای تثبیت موقعیت خویش در پایگاه اجتماعی و انتخاباتی خود به دنبال بهره‌گیری از حمایت‌های جریان بسط محور داخلی این جامعه بود و در این میان تهاجم به غزه این هدف را تأمین می‌نمود.

نظرات کاربران

zahra1200
۱۴۰۲/۰۷/۲۸

توصیه میکنم این کتاب رو بخونید واقعا خیلی خوبه و اون کسایی ک مذهبی هستن برای اونا خیلی خوب هستش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان