دانلود و خرید کتاب تبریز در وحشت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تبریز در وحشت

کتاب تبریز در وحشت، اثر غلامعلی پاشازاده و نصرت‌الله نجفی به بررسی اسنادی نویافته از مقاومت تبریز در استبداد صغیر در دوران مشروطه می‌پردازد. 

درباره‌ی کتاب تبریز در وحشت

  فرمان مشروطیت در دوران سلطنت مظفرالدین شاه قاجار امضا شد و کمی بعد در قانون اساسی قرار گرفت. اما محمدعلی میرزا که بعد از مظفرالدین شاه به سلطنت رسیده بود، این قانون را زیر پا گذاشت. او با دعوت نکردن از نمایندگان مردم نشان داد که به مشروطیت بی‌اعتنا است. همین کار او به کشاکش میان او و هواداران مشروطیت منجر شد. کمی بعد، بمباران مجلس اتفاق افتاد  و به دنبال آن مقاومتی در تبریز شکل گرفت که یازده ماه ادامه یافت و به دوران استبداد صغیر معروف شد. در کتاب تبریز در وحشت، غلامعلی پاشازاده و نصرت‌الله نجفی با استفاده از اسنادی نویافته از مقاومت تبریز در استبداد صغیر، شکل جدیدی از مقاوت تبریز را نشان می‌دهند. تبریز در وحشت، تبریزی جدید را به شما می‌شناساند و تصویری جدید از مشروطه و جریانات بعد از آن ارائه می‌کند.

کتاب تبریز در وحشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مطالعه‌ی تاریخ معاصر علاقه‌مندید، کتاب تبریز در وحشت را بخوانید. تبریز در وحشت برای شناختن جریان مشروطه کتابی عالی است.

بخشی از کتاب تبریز در وحشت

در آخرین روزهای مقاومت تبریز در دوران استبداد صغیر رعب و وحشت در شهر موج می­‌زد. آذوقه به خاطر محاصره نیروهای دولتی نایاب بود و روس‌­ها خود را آماده می­‌کردند تا به بهانه صیانت از اتباع خود و سایر دول بیگانه از گزند مردم گرسنه به تبریز وارد شوند. انقلابیون دوست نداشتند از اعاده مشروطیت صرف­‌نظر کنند؛ ولی، از دخالت روسیه و ورود قوای روسی به تبریز نیز هراس داشتند. در چنین اوضاعی، محمدعلی­‌شاه، عین­‌الدوله، علمای تبریز و انقلابیون از باغ شاه، باسمنج، تلگراف­خانه تبریز و تلگراف­خانه کنسولگری انگلیس در تبریز برای حل مشکل به تبادل تلگراف پرداختند. اکثر اسناد مجموعه پیش­ رو، تلگراف‌­هایی تازه‌­یاب است که درروزهای اوج وحشت در دو ماه آخر مقاومت بین باغ شاه، باسمنج، تلگراف­خانه تبریز و تلگراف­خانه کنسولگری انگلیس در تبریز مبادله شده است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان