دانلود و خرید کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی محمد زمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی اثر محمد زمانی

کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی

نویسنده:محمد زمانی
انتشارات:نشر خاموش
امتیاز:
۳.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی

کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی، نوشته‌ی محمد زمانی، با رویکرد معناشناسانه و توصیفی به بررسی میان باغ ایرانی و فرش ایرانی پرداخته است. 

درباره‌ی کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی

باغ در ادبیات تمام دنیا، نمادی از بهشت، جاودانگی، لطافت و زیبایی بوده است. در کتاب مقدس، باغ عدن را داریم و در قرآن کریم، فردوس، بهشت، رضوان و جنت. توصیف‌ها همیشه از باغ طوری بوده است که اوج کمال و زیبایی و لطافت در آن مشهود بوده است. فرش‌های ایرانی نیز که از زیباترین هنرها و صنایع دستی ایران به شمار می‌روند، با طرح‌ها و نقش‌های زیبا و چشم‌نوازشان، باغ و بهشت را تداعی می‌کنند. در کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی، محمد زمانی به بررسی تطبیقی با رویکرد معناشناسانه و توصیفی میان باغ ایرانی و فرش ایرانی پرداخته است. کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی۴ فصل دارد. در یکی از فصل‌ها هرآنچه باید درباره‌ی باغ ایرانی بدانیم را می‌خوانیم. در فصل بعد با فرش ایرانی و تمام نقوش آن آشنا می‌شویم و در فصل آخر به بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش ایرانی می‌پردازیم.

کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به هنر معماری (باغ‌سازی)‌ و صنایع دستی (فرش‌بافی) و به طور کلی دوست‌داران فرش‌های ایرانی از مطالعه کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی لذت می‌برند.

بخشی از کتاب چهارتار؛ بررسی تطبیقی میان باغ ایرانی و فرش (باغی) ایرانی

در متن کتاب مقدس در سفر آفرینش به باغ عدن اشاره می‌شود، فردوسی نیز در آغازین ابیات شاهنامه، سرآغاز حضور بشر بر روی زمین را با کیومرث و در فضایی باغ‌گونه توصیف می‌کند. در دین اسلام نیز بهشت و باغِ همیشه‌بهار، نتیجه‌ی اعمال نیک و رستگاری است. در بیشتر قالی‌های ایرانی نیز اندیشهی روضه‌ی رضوان و باغ بهشت موعود نقش غالب است. نقش‌مایه‌ها و طرح‌های موجود در زمینه‌ی فرش‌های باغی، متناسب با معماری و طراحی باغ‌های ایرانی و چهارباغ‌ها است تا جلوه‌ای از فناناپذیری و جاودانگی جهان ابدی و باغهای بهشتی را در جهان مادی، به تصویر کشیده و تجسم بخشد. 

فهرست

  • کلیات تحقیق
  • باغ ایرانی
  • فرش ایرانی
  • بررسی تطبیقی میان باغ و فرش
  • سخن آخر
  • منابع



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان