دانلود و خرید کتاب جانِ جهان در جهانِ جان کامبیز شادلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جانِ جهان در جهانِ جان اثر کامبیز شادلو

کتاب جانِ جهان در جهانِ جان

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جانِ جهان در جهانِ جان

کتاب جانِ جهان در جهانِ جان نوشته کامبیز شادلو است. نویسنده در این کتاب سعی دارد با نگاه به ادبیات ایران و دیدگاه‌های شاعران و اندیشمندان زبان فارسی زندگی و نابودی بشریت را بررسی کند.

درباره کتاب جانِ جهان در جهانِ جان

در این کتاب نویسنده سعی دارد بررسی کند آیا عصر توحش و بربریت ما قبل تاریخ، این بار در صورتی بدیع در عصر پست مدرنیزم پا به عرصه وجود و تکرار گذاشته است و آیا هیچ تضمن مقصودی از حرکت حیات در تمامی ابعاد آن در عالم خاک قابل تصور است؟ تا حیات وجود دارد و انسان وجود دارد چراها و چگونگی‌های او هم وجود دارد. شاعران زبان فارسی هم اندیشمند بودند. این کتاب سعی دارد با تکیه بر شعر آنان به سوالات اساسی ذهن بشر پاسخ دهد.

خواندن کتاب جانِ جهان در جهانِ جان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات و فلسفه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جانِ جهان در جهانِ جان

عین القضات در همدان در خانواده این شافعی مذهب دیده به جهان گشود.

او نیز پس از پشت سرگذاردن مراتبی چند در حیطه فلسفه و کلام و ادب و عرفان و.... در مکتب ابوحامد غزالی، دچار انقلابی روحی شد و به مریدی احمدغزالی برادر کهتر ابوحامد درآمد.

بی پروایی حلاج دربیان اعتقادات و ابراز حق بهرصورت ممکن، گویا در وجود او نیز به ودیعه نهاده شده بود تا این بار، این ندای محزون وغریب دگر بار در عصرحاکمیت تنگ نظران و قشریون و ظاهر بینان و اندک اندیشان، به چالش بدسگالان زمان گرفتار شده و باوجودی پر دردوسوز، شکوی الغریبی خانمانسوز سردهد.

این بار نیز اتهام، همان کفر و الحاد بود که دست آویز سعایت بدخواهان عصر سلاجقه گردید و با انگشت گذاردن بر مطالبی از «تمهیدات» این عارف شوریده، او را از ساحت دین خارج دانستند.

پیام محوری وکلیدی در «تمهیدات» عین القضات، عشق است که با قرآن وحدیث و نوشته‌های اهل تصوف بخصوص «سوانح العشاق» شیخ احمدغزالی آمیخته است.

مضامین ومفاهیم مورداشاره دراین کتاب شرح ذیل می باشد:

تفاوت علم مکتسب وحصولی باعلم حضوری ولدنی- شرطهای سالک وادی حق و فطرتهای سه گانه درآفرینش مخلوقات- خودشناسی وخداشناسی و شرح ارکان پنج گانه دین اسلام- حقیقت و حالات عشق و روح ودل

اسرارکتاب خدا و حکمت خلقت بنی آدم

حقیقت ایمان و کفر و اصل حقیقت آسمان و زمین.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
۴,۵۰۰
۵۰%
تومان