دانلود و خرید کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟ سیدهادی فاطمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟ اثر سیدهادی فاطمی

کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟

کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟ نوشته سید هادی فاطمی، بررسی علت بیماری‌ها از نظر طب اسلامی، سنتی و طب جدید است. فاطمی در کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟ به بحث گسترده درباره‌ی بسیای از بیماری‌های مختلف انسانی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟

یکی از پرسش‌های اساسی بشر که تا امروز پاسخ‌های بسیاری هم برای آن پیدا شده است، این پرسش است که چرا و چگونه بیمار می شویم؟ طب سنتی، طب کلاسیک و انواع دیگر علوم در تلاش هستند تا پاسخی برای این سوال پیدا کنند. سید هادی فاطمی در کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟ با استناد به روایات بسیاری که از پیامبر و امامان درباره‌ی نحوه‌ی زندگی و خورد و خوراک وجود دارد، به ذکر علت بیماری‌ها پرداخته است. علاوه بر این در کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟ به بررسی علت بیماری‌ها از منظر طب کلاسیک یا همان طب بیمارستانی نیز پرداخته است. در دو بخش اول کتاب به بررسی بیماری‌ها از دید حکمای بزرگ پیشین مانند ابوعلی سینا و سپس حکیمان معاصر می‌پردازیم و بخش‌های بعدی در توضیح طب اسلامی و دیدگاه طب کلاسیک به منشا بیماری‌ها است.

کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مباحث طب سنتی و طب اسلامی علاقه دارید، کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟ را بخوانید. 

بخشی از کتاب چرا و چگونه بیمار می شویم؟

واریس 

واریس وقتی پدید می‌آید که عروق خونی زیر پوسـت متورم و آ کنده از سـودای سـوخته شـود و مبتلایان در پا احسـاس درد و سـنگینی دارند و در مواردی قدرت سـرپا ایسـتادن را ندارنـد بایـد گفـت مصـرف مـواد مسـموم و ایسـتادن ز یـاد باعـث پیشـرفت سـریع ایـن بیماری می‌باشد. اسـتفاده ز یـاد از مـواد نشاسـته‌ای و فسـت فودهـا و عـدم تحرک کافی روزانـه باعث تولید سـودای سـوخته در بـدن می‌گـردد و به خاطـر وزن و نـوع مـزاج سـودا (خا کـی) همیشـه قسمت تحتانی را درگیر می‌کند و ورایس نیز یکی از همین موارد است. در ایـن بیمـاری رگ‌هـای پشـت پـا یـا روی ران‌هـا به رنگ بنفش، سـبز و آبـی تغییر کرده و کمی متورم می‌گردند که همراه با درد می‌باشند.

قانقاریا

دکتر مولوی متخصص در طب سنتی اسلامی در مورد این بیماری چنین فرمودند که: در اثـر ورود میکـروب کانگـرن بـه نسـوج بیجـان و یـا در حـال مـردن بـر اثـر غلبـه سـودای سوخته تعفن و درد شدید و التهاب در این نسوج پدید می‌آید و در انتها بیمار را مواجه با کم خونی و غلظت شدید خون کرده و به هلاکت می‌رساند. پس باید توجه داشت که این بیماری دو عامل دارد یک غلبه سودای سوخته که زمینه را بـرای ضعـف نسـوج امـاده میکنـد و وقتـی ایـن رو یه کامل شـد میکـروب کانگرن به آن حمله کرد و باعث این بیماری می‌گردد.

فهرست

  • مقدمه
  • قسمت اول: علت بیماری‌ها از نظر طب سنتی
  • قسمت دوم: علت بیماریها از نگاه طب سنتی
  • قسمت سوم: بحث طب اسلامی 
  • قسمت چهارم: علت بیماری‌ها از نظر طب کلاسیک (بیمارستانی)
  • منابع


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه