دانلود و خرید کتاب چهار اصل اجرای استراتژی کریس مک‌چزنی ترجمه محمدحسین بیرامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چهار اصل اجرای استراتژی

کتاب چهار اصل اجرای استراتژی نوشته کریس مک‌چزنی، شان کاوی و جیم هالینگ است که محمدحسین بیرامی آ را ترجمه کرده است. این کتاب ۴ اصل اجرا چیزی فراتر از نظریه‌های ایجاد تغییر در استراتژی‌های سازمانی را ارائه می‌کند. نویسندگان نه‌تنها «چیستی» اجرای اثربخش بلکه «چگونگی» آن را نیز تشریح می‌کنند. آن‌ها مثال‌های متعددی را از شرکت‌هایی نقل می‌کنند که این اصول را نه یک بار، بلکه بارها و بارها انجام داده‌اند. این کتابی است که هر رهبری باید آن را بخواند.

درباره کتاب چهار اصل اجرای استراتژی

مطالب این کتاب متمرکز بر چیستی کسب‌وکار است -که آن را استراتژی می‌نامیم- و کاملا هم بهره‌ور  است. بیشتر پژوهشگران، مشاوران و نویسندگان استراتژی دیدگاهی ایستا از موضوعات استراتژی دارند. تصویری لحظه‌ای از فناوری‌ها، شرکت‌ها و بازارها. این تصاویر لحظه‌ای در نقطه مشخصی از زمان خصوصیات و اقدامات عملی شرکت‌های موفق را در مقایسه با شرکت‌های در حال تقلای شدید، یا مدیرانی را که در لحظه گرفتن تصویر عملکرد بهتری از دیگران دارند توصیف می‌کنند. سپس، صریح یا ضمنی، می‌گویند اگر می‌خواهید عملکردتان به‌خوبی بهترین‌ها باشد، باید از کاری که بهترین شرکت‌ها و بهترین مدیران انجام می‌دهند پیروی کنید. اما در این کتاب راه متفاوتی را به شما نشان می‌دهد.

خواندن کتاب چهار اصل اجرای استراتژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان و کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب چهار اصل اجرای استراتژی

بی.جی. واکر با بزرگ‌ترین چالش دوران کار خود مواجه شده بود. به‌عنوان کمیسیونر دایره خدمات انسانی ایالت جورجیا که به‌تازگی در ۲۰۰۴ به این سمت منصوب شده بود، می‌دید که بیست هزار نیروی کار او کاملا بی‌روحیه‌اند. این دایره شش مسئول را در پنج سال سوزانده بود و به دلیل شماری از مرگ‌ها و حوادثی که کودکان تحت مراقبت ایالت درگیر آنها بودند زیر نگاه انتقادی دائمی رسانه‌ها قرار داشت. ماه‌ها، کارکنان او در سایه ترس دائمی اشتباه نکردن قرار داشتند، که فقط بهره‌وری ضعیف آنها را بدتر می‌کرد و منجر به بزرگ‌ترین انباشت کار در کشور شد. بی.جی واکر نیاز به راهی برای برگرداندن تمرکز و هدایت به تیم خود داشت و می‌دانست که زمان چون ابر در گذر است.

کمتر از هجده ماه بعد بی.جی واکر و تیمش موارد مکرر سوءتغذیه کودکان را با نرخ خیره‌کننده - ۰ درصد کاهش دادند.

فرآیند تصمیم‌گیری در مدیریت
استفن پی. فیتزجرالد
کارکشته: چگونه ماهرترین و خلاق‌ترین کارکنانتان را رهبری کنید؟
راب گافی
تفکر مبتنی بر سناریو: رویکردهای عملی به آینده
جورج رایت
بازاریابی محتوا، استراتژی و راهکارها
علیرضا امیدوند
استراتژی در عمل: راهنمایی برای عملگران به سوی تفکر استراتژیک
جرج توستیگا
ارزیابی عملکرد
صالح سپهری‌فر
۵۰ چالش اساسی مدیران
سونا شرات
گریز از فقر
بنجامین پاول
تفکر استراتژیک: الزامی برای کسب و کار امروز
آیرین ام. دوهیم
بازاریابی خدمات به زبان ساده
محمد بلوریان تهرانی
موفقیت جاویدان
اریک ویاردات
راهبردهای رشد غول‌آسا
راجر کارترایت
بردن ایده‌ها به بازار
تیم جونز
بودجه‌ریزی شرکتی
علی عسکری‌نژاد امیری
نقشه استراتژی
رابرت اس کاپلان
ساختار سازمانی؛ طراحی گام به گام ریچارد ام برتن، بوگ اوبل، دورته دویباک هکونسون
ریچارد ام. برتن
تغییرات کوچک، اتفاقات بزرگ
استیو جی مارتین
خبرگان بازاریابی چنین گویند
جوزف بویت
فراسوی ترس و طمع
هرش شفرین
رهبری
انتشارات هاروارد

نظرات کاربران

farshad
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

عالی هم برای کار سازمانی هم زندگی شخصی من سابقه مدیریت داشتم و کاش قبلا این کتاب بدستم می رسید استراتژی در عمل

کاربر ۳۵۵۴۳۶۸
۱۴۰۱/۱۲/۱۵

در این کتاب به درک دقیقی از مفهوم استراتژی و برنامه‌ریزی کاربردی به خوبی پرداخته شده است. و مکمل خوبی در کنار کتاب کارعمیق است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۳)
دشمن را ملاقات کردیم و او خود ماست
vahidraeesi
«برای دستیابی به هدفی که هرگز قبلا به آن دست نیافته‌اید، باید انجام کارهایی را آغاز کنید که هرگز قبلا انجام نداده‌اید.»
vahidraeesi
افراد هنگامی که خودشان حساب امتیازها را داشته باشند متفاوت بازی می‌کنند. این حس متفاوتی ایجاد می‌کند تا اینکه شما حساب امتیازها را برایشان نگه دارید. هنگامی که اعضای تیم خودشان حساب امتیازها را دارند، واقعا ارتباط میان عملکرد خود و رسیدن به هدفشان را می‌فهمند، و این سطح بازی آنها را تغییر می‌دهد. هنگامی که هر یک از افراد تیم امتیاز را ببیند، سطح بازی بالا می‌رود، نه‌تنها به دلیل آنکه می‌بینند چه چیزی کار می‌کند و به چه تنظیمات و تطبیقانی نیاز است، بلکه به دلیل آنکه اکنون می‌خواهند برنده شوند. در اینجا تمایز میان تابلوی امتیازی مربیان و تابلوی امتیازی بازیکنان را می‌بینید.
hamid tnt
۴ اصل اجرا شما را قادر به راه انداختن بازی قابل برد می‌سازد. اصل ۱ تمرکز شما را بر هدف مطلقا مهم محدود می‌سازد و خط پایان واضحی را تعیین می‌کند. اصل ۲ سنجه‌های پیشرو ایجاد می‌کند که به تیم اهرمی برای دستیابی به هدف می‌دهد. این چیزی است که آن را به بازی تبدیل می‌کند: تیم روی سنجه‌های پیشرو شرط می‌بندد. اما بدون اصل ۳، بدون تابلوی امتیازی جلب‌نظر بازیکنان، نه‌تنها بازی در گردباد گم می‌شود، بلکه هیچ‌کس توجهی به بازی نخواهد کرد. تیم برنده نیاز به تقویت مصنوعی روحیه ندارد. همه روحیه‌بخشی‌ها و تمریناتی که شرکت‌ها برای افزایش روحیه انجام می‌دهند همان اثربخشی را در درگیر کردن افراد ندارد که رضایتی که از اجرای عالی هدفی که واقعا مهم است دارد.
hamid tnt
پرتوهای پراکنده خورشید برای روشن کردن آتش بیش از حد ضعیف هستند، اما هنگامی که آنها را با ذره‌بینی متمرکز کنید ظرف چند ثانیه کاغذ را شعله‌ور می‌کنند. همین مطلب در مورد انسان‌ها نیز صدق می‌کند. زمانی که انرژی جمعی آنها بر روی چالشی متمرکز شود، چیزهای اندکی هستند که آنها نتوانند محقق کنند.
hamid tnt
باشند. این فقط مجموع یک روز انشاهایی بود که باید ارزیابی می‌کرد و نمره می‌داد. به‌علاوه، جلسه اولیا داشت که باید می‌رفت و درس‌های روز بعد هم بود که باید برنامه‌ریزی می‌کرد. در همان حال که من یکسره حرف می‌زدم او هم به‌نوعی درمانده به نظر می‌رسید، اما واقعا گوش نمی‌کرد. هیچ فضایی در مغز او برای این صحبت‌ها نبود، و من هم او را سرزنش نکردم!» بیایید آنچه را گفته‌ایم خلاصه کنیم. ابتدا، اگر بنا است که نتایج معناداری خلق کنید در نهایت باید استراتژی تغییر رفتار را اجرا کنید. اقدامات مبتنی بر چرخش قلم شما را فقط به آنجا خواهند رساند. دوم، هنگامی که استراتژی تغییر رفتار را در پیش می‌گیرید به جنگ گردباد خواهید رفت -و این خصم بسیار ارزنده‌ای است که در بسیاری از سازمان‌ها به‌زانو درنیامده است. ۴ اصل اجرا برای مدیریت گردباد طراحی نشده‌اند. ۴ اصل قواعدی برای اجرای حیاتی‌ترین استراتژی شما در میانه گردباد هستند.
hamid tnt
برای به دست آوردن تصویری از این مطلب، یکی از همکاران ما این داستان را به اشتراک گذاشته است: «من رئیس شورای محلی برای دبیرستان محله بودم، و به‌عنوان شورا هدف جدی بهبود نمره‌های امتحان را تعیین کردیم. کار من این بود که معلمان را با هدف جدید همسو کنم، بنابراین قرار ملاقاتی با معلمان کلیدی گذاشتم تا کاری را که باید بکنیم توضیح دهم و کارها آغاز شوند. در ابتدا سردرگم شده بودم -به نظر نمی‌رسید در حال گوش دادن به من باشند. به‌تدریج فهمیدم چرا: روی میز یکی از معلمان دسته‌ای کاغذ بود که به نظر می‌رسید هزار برگه باشند. ا
hamid tnt
درک می‌کنید، پس چرا انجام آن واقعا این‌قدر دشوار است؟ ممکن است، در مقام رهبر، بگویید به دلیل آنکه همیشه می‌توانید بیش از یک دوجین موضوعات موجود را ببینید که نیاز به بهبود دارند و یک دوجین دیگر فرصت‌هایی که م
کاربر ۳۱۷۷۵۶۰
سنجه‌های پیشرو باید هم پیش‌نگر دستیابی به هدف مطلقا مهم و هم قابل تاثیرگذاری توسط اعضای تیم باشند، همانند مثال‌های زیر:
hamid tnt
هنگامی که چند بدیل هدف مطلقا مهم با تاثیر بالا را شناسایی کردید، آنها را بر اساس چهار معیار مشخص برای هدف مطلقا مهم بیازمایید: - آیا هدف مطلقا مهم تیم با هدف مطلقا مهم کلان همسو است؟ - آیا قابل‌سنجش است؟ - چه کسی مالک نتایج است -تیم ما یا تیمی دیگر؟ - چه کسی مالک بازی است -تیم یا رهبر؟
hamid tnt

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان