دانلود و خرید کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری ملینا صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری اثر ملینا صادقی

کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری

معرفی کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری

کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری، اثر پژوهشی ملینا صادقی، راهبردهای مقابله‌ای با نگرش به خیانت زوجین، به بررسی علل و عوامل خیانت زوجین و مفهوم تاب‌آوری خانواده می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری

خانواده اولین نهادی است که در اجتماع شکل می‌گیرد و به نوبه‌ی خود به آن شکل می‌دهد. یکی از وظایفی که خانواده دارد، ایجاد احساس امنیت و آرامش برای اعضای آن است. اما در صورتی‌که اعضای خانواده با یکدیگر به مشکلاتی بربخورند، این احساس امنیت و آرامش از آن‌ها سلب می‌شود و در کنارش آسیب‌ها و فشارهای روحی و روانی زیادی به یکدیگر وارد می‌کنند. خیانت زوجین به یکدیگر یکی از مسائل و معضلاتی است که امروزه در تمام دنیا، مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. خیانت یکی از دلایل فروپاشی خانواده‌ها است. روان‌درمانگر‌ها و مشاوران ازدواج و زوجین باید علل و انگیزه‌های خیانت را پیدا کنند. این علت‌ها در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. کمک کردن به پیدا کردن این علت‌ها و رفع مشکل از ریشه یکی از راه‌های کمک به حفظ بنیان خانواده است. کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری، شامل راهبردهای مقابله‌ای با نگرش به خیانت زوجین است که به خانواده‌ها، مشاوران و ... کمک می‌کند تا مشکلاتشان را حل کنند و در حفظ سلامت روابط خانوادگی بکوشند. 

در کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری مسائل مختلفی که ممکن است به خیانت منجر شوند، بررسی شده است؛ در قدم اول، شناخت شرایط یا ویژگی‌هایی که ممکن است باعث بروز خیانت در افراد شود، میزان تاب‌آوری خانواده در برابر مشکلات که البته به عنوان یکی از نمادهای قدرت درونی خانواده است، شیوه‌ها و راهبردهای مقابله با استرس و ... . در کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری کوشش شده است تا تعیین شود که میزان رابطه تاب آوری و راهبردهای مقابله‌ای با نگرش به خیانت زوجین تا چه میزان می باشد؟

کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری برای مشاوران ازدواج و خانواده، روان‌درمانگرها و روان‌شناسان کتابی مفید کاربردی است. اگر دوست دارید درباره‌ی مفاهیم خانواده، ازدواج، علل خیانت و ... بیشتر بدانید، کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری را بخوانید. 

بخشی از کتاب روابط فرازناشویی و پیش‌گیری 

روانشناسان و مشاوران خانواده، در کنار درمان مراجعان آسیب دیده از خیانت، روش‌های دنبال می‌کنند ( واتلی ، 2008). برای پیشگیری از پدیده ی خیانت زناشویی، باید علل و انگیزه‌ی افرادی که مرتکب خیانت می‌شوند، مورد بررسی قرار گیرد. اگر به ذهن افرادی که مرتکب خیانت‌های زناشویی می‌شوند رجوع کنیم، می‌توانیم نگرش‌هایی را پیدا کنیم که با افراد معمول متفاوت است (به طور مثال هدف از زندگی، میزان گرایش دینی، میزان تقیدهای خانوادگی، میزان رشد اخلاقی، میزان رضایت جنسی در زندگی زناشویی، میزان رضایت از زندگی، احساس محرومیت و محرومیت نسبی و یادگیری‌های اجتماعی خیانت کاران، با افراد دیگر متفاوت است. احمدی، 1384). با توجه به تاثیرات گسترده‌ی خانواده بر فرد، به نظر می‌رسد که ویژگی‌های خانواده مانند صمیمیت، رضایتمندی، راهبردهای مقابله‌ای و تاب‌آوری خانواده بر نگرش نسبت به خیانت زناشویی و در نتیجه مرتکب شدن به خیانت موثر است. نگرش نسبت به خیانت زناشویی همان احساسات و تفکر افراد نسبت به مسایل مربوط به خیانت زناشویی است (واتلی،2006)

مقابله، به یک سری از راهبردهای شناختی و رفتاری اشاره دارد که توسط فرد برای اداره‌ی خواسته‌هایش در موقعیت‌های استرس‌زا و دشوار به کار می‌رود (فولکمن ، و مسکووتیز ، 2004).

لازاروس و فولکمن (1984) معتقدند شیوه‌های مقابله با تنیدگی را به سه راهبرد مقابله‌ای حل مسأله و مقابله‌ای هیجان‌مدار و اجتنابی تقسیم کرده‌اند. در پیش گرفتن سبک‌های مقابله‌ای مسأله‌مدار و منطقی، می‌تواند اثرمثبتی در سلامت روانی افراد داشته باشد. افرادی که فعالانه راهبردهای مسأله‌مدارانه را به کار می‌گیرند چه بلافاصله بعد از رویدادهای استرس‌زا و چه مدت‌ها پس از آن، سطوح کمتری از افسردگی و اضطراب را نشان می‌دهند.

خیانت زناشویی در اصل، سرپیچی فرد در مقابل تعلق داشتن به یک همسر (تک همسری) است. این مساله در ایران، به عنوان یک نگرانی رو به رشد، مطرح است و از آنجا که بی وفایی در پیوند زناشویی همیشه موجب ضربه‌ی شدید احساسی به فرد خیانت دیده می‌شود. (مومنی جاوید، 1394). باید روش‌هایی برای پیشگیری از وقوع این پدیده، در نظر گرفته شود. لذا پژوهش حاضر در صدد روشن سازی هر چه بیشتر عوامل موثر بر نگرش افراد نسبت به روابط زناشویی می‌باشد.

از آنجا که همه‌ی اعمال افراد در زندگی، به نگرش‌های آن‌ها بستگی دارد (شیرکوند، 1390)، لذا یکی از راه‌های مؤثر برای پیشگیری از پدیده‌ی خیانت زناشویی در قدم اول، شناسایی شرایطی است که موجب نگرش مثبت افراد نسبت به پدیده‌ی خیانت و به تبع آن افزایش احتمال وقوع خیانت می‌شود، چرا که این، اعتقادات و ارزش‌های افراد است که درگیری در روابط فرازناشویی را ترغیب یا منع می‌کند (بیزر ، 1996) علاوه بر این، نگرش، تأثیری هدایتی و پویا پاسخ‌های فرد در برابر کلیه‌ی اشیاء یا موقعیت‌ها دارد. بنابراین نگرش افراد نسبت به روابط جنسی فرازناشویی، شاخص مهمی برای پیشبینی تمایل به روابط جنسی فرازناشویی است (شیرکوند، 1390)

فهرست 

  • مقدمه
  • اهمیت و ضرورت موضوع 
  • تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
  • مطالعات انجام شده در این زمینه
  • تاب‌آوری
  • سیر تاریخی و فرایند تحولی مفهوم تاب‌آوری 
  • مفهوم تاب‌آوری و ابعاد آن 
  • مبانی نظری تاب‌آوری
  • ویژگی‌های افراد تاب‌آور
  • نظریه‌های تاب‌آوری
  • مدل‌های تاب‌آوری
  • راه‌های ارتقای تاب‌آوری 
  • آیا تاب‌آوری فرایند است یا برونداد؟ 
  • راهبردهای مقابله‌ای
  • راهبردهای مقابله‌ای سازش یافته و سازش نایافته
  • عوامل موثر بر انتخاب سبک‌های مقابله
  • سبک‌های مقابله و نقش آن در بروز بیماری‌ها 
  • مقابله دینی 
  • آمار توصیفی 
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها با شاخص‌های آمار استنباطی
  • نتیجه گیری
  • منابع


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان