دانلود و خرید کتاب نوش و نیش محمدعلی انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نوش و نیش

نوش و نیش مجموعه بیانات استاد محمدعلی انصاری درباره توصیف دنیا در نهج‌البلاغه امیرالمومنین علی (ع) است. در میان همۀ موضوعات متنوع و متکثر مطرح شده در نهج‌البلاغه، برخی موضوعات به طور مشهود جایگاه برجسته‌تری دارند؛ مباحثی همچون توحید و معرفت به خداوند، تقوا و صیانت نفس انسانی و نیز نگرش‌های اجتماعی. 

 درباره کتاب نوش و نیش

میان همۀ سخنان بی‌نظیر امیر ملک ولایت، مبحث معرفی دنیا و شیوۀ نگاه به دنیا و تعامل با آن موقعیت بس رفیعی دارد. گویا امام پرداختن به این مطلب بسیار تعیین کننده و بنیادین را ضروری‌تر دانسته‌اند، چرا که حقیقتی تنیده با وجود آدمی است.

امام با همان ژر فبینی که مختص به جانِ از شمیمِ وحی پروردۀ اوست و تیزبینی و دقتی که تنها در اندیشۀ والای او یافت می‌شود و جامعیتی که با آن شناخته شده است، به معرفی حقیقت دنیا، شیوۀ نگرش به دنیا و رابطه دنیا با آخرت و در نهایت تعامل انسان با دنیا پرداخته است.

استاد محمدعلی انصاری در این کتاب نگاه امیرالمومنین و سخنان ایشان درباره دنیا را بررسی کرده و برای خوانندگان تشریح کرده است. او با با توجه به نگاه دوسویۀ امام به ماهیت دنیا که گاه دنیا را شیرین و نوازنده و گاه تلخ و گزنده می‌داند، نام این مجموعه را نوش و نیش گذاشته است.

خواندن کتاب نوش و نیش را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 علاقه‌‌مندان به تفسیر و تشریح نهج‌البلاغه و سخنان امیر مومنان (ع)

نظرات کاربران

tr
۱۴۰۲/۰۱/۱۴

حرف نداره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
حضرت امام رضا (ع) فرمود: " لَا یجْتَمِعُ الْمَالُ إِلَّا بِخِصَالٍ خَمْسٍ بِبُخْلٍ شَدِیدٍ وَ أَمَلٍ طَوِیلٍ وَ حِرْصٍ غَالِبٍ وَ قَطِیعَةِ الرَّحِمِ وَ إِیثَارِ الدُّنْیا عَلَی الْآخِرَةِ". مال و ثروت جمع نشود، مگر با داشتن پنج خصلت: بخل شدید، آرزوی دراز، آزمندی چیره (بر جان)، رسیدگی نکردن به خویشان و برگزیدن دنیا بر آخرت.
khorshid_sh
و دنیا سرایی است که پیوسته دست به دست می‌گردد. آنچه از آن تو باشد، سرانجام به تو خواهد رسید، هر چند، ناتوان باشی و آنچه بر زیان توست، دفعش نتوانی کرد، هرچند نیرومند باشی.
khorshid_sh
پادشاهی چون قرین عدالت باشد، با وجود کفر باقی می‌ماند، و اگر قرین جور و ستم باشد، با وجود ایمان (نیز) باقی نمی‌ماند.
khorshid_sh
اگر کسی توانایی آن را دارد که هشت ساعت در روز کار کند اما فقط دو ساعت به این مهم بپردازد و باقی را به فراغت بگذراند عمر خود را هدر داده است. حس چنین کسی در قیامت تنها و تنها دست ندامت گزیدن و افسوس خوردن بر عمر و فرصت از دست رفته است.
khorshid_sh
ای علی، هرگاه بندگان با نیکی کردن، به آفریدگار خویش نزدیک شوند، تو با خردورزی به او نزدیک شو تا از آنان پیشی گیری. به درستی که ما گروه پیامبران با مردم به اندازه عقل‌هایشان سخن می‌گوییم.
khorshid_sh

حجم

۱۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان