دانلود و خرید کتاب فرمانده در سایه ترجمه وحید خضاب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرمانده در سایه اثر وحید خضاب

کتاب فرمانده در سایه

معرفی کتاب فرمانده در سایه

کتاب فرمانده در سایه نوشته وحید خضاب است. این کتاب مروری بر زندگی و شهادت حاج عماد مغنیه است. عماد مغنیه معروف به حاج رضوان از فرماندهان حزب‌الله لبنان بود که در یک عملیات در سال ۲۰۰۸ در دمشق شهید شد. پدرش شیخ جواد مغنیه از علمای برجسته شیعه لبنان بود. جهاد و فؤاد دو برادر وی بعدها در درگیری‌های لبنان و اسراییل کشته‌شدند. این کتاب زندگی این شهید بزرگوار و زندگی‌اش را مرور می‌کند تا اسوه و اسطوره‌ای بسازد برای جوانانی که در راه آزادی مبارزه می‌کنند.

خواندن کتاب فرمانده در سایه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام عاشقان آزادی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب فرمانده در سایه

عماد، تقریبا ده ساله که بود در روزهای تعطیل همراه پدرش به غذافروشی کوچکشان در خیابان عبدالکریم الخلیل در الشیاح می‌رفت تا به او کمک کند. غروب‌ها و شب‌ها هم بیشتر وقتش را در مسجد نزدیک خانه‌شان می‌گذراند که به آن، مسجد «الشیخ القبیسی» می‌گفتند.

هر وقت هم به طیردبّا می‌رفت حتما تلاش می‌کرد تا در کارهای داوطلبانهٔ مسجد آنجا فعالیت کند. به همین خاطر با رفقایش گروهی درست کردند به اسم «جوانان مومن طیردبّا». اولین کار این گروه هم عبارت بود از رنگ زدن دیوارهای مسجد قدیمی.

ذهنیت و روحیهٔ عمادِ نوجوان در مسجد شکل گرفت، همانجا بود که اولین دروس دینی‌اش را دریافت کرد، همانجا بود که مراسم و عباداتش را به جا آورد و همانجا بود که فکر و دلش از قرآن و سیرهٔ پیامبر و خاندان ایشان آکنده شد.

و در این بین، داستان کربلا، اثری عمیق در جانش گذاشت. کربلا تبدیل شد به رودخانه‌ای که عماد جرعه جرعه مفاهیم «انقلاب» و «ازخودگذشتگی در راه خدا» و «شهادت» را از آن برمی‌داشت و می‌نوشید. هویت فرهنگی اسلامی عماد، اینطور شکل گرفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه