دانلود و خرید کتاب دشمن شدید (جلد۲) سیدمحمدمهدی حسین‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دشمن شدید (جلد۲) اثر سیدمحمدمهدی حسین‌پور

کتاب دشمن شدید (جلد۲)

معرفی کتاب دشمن شدید (جلد۲)

دشمن شدید (جلد۲: جریان‌شناسی حق و باطل پس از پیامبر اسلام با تمرکز بر نقش یهود و جریان نفاق) اثر حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی طائب، دومین جلد از مجموعه کتاب‌های دشمن شدید است که با رویکرد تاریخی بصیرت‌افزا و رصد جریان حق و باطل و دشمن‌شناسی تدوین شده‌است.

با شناسایی و شناساندن این جریان، ریشه جریانات جاری در سطح بین‌الملل، منطقه و کشور روشن خواهد شد. اصل و اساس این پژوهش، برگرفته از تحقیقات و دروس تاریخ استاد معظم حوزه علمیه قم حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب است که به همت محققان ارجمند به شکل کنونی آماده شده است.

درباره کتاب دشمن شدید (جلد۲: جریان‌شناسی حق و باطل پس از پیامبر اسلام با تمرکز بر نقش یهود و جریان نفاق)

 جلد دوم کتاب دشمن شدید به جریان‌شناسی حق و باطل پس از پیامبر اسلام با تمرکز بر نقش یهود و جریان نفاق پرداخته است.

در این کتاب به موضوعاتی همچون یهود و شهرهای مهم اسلامی، تبارشناسی بنی امیه، اقدامات جبهه باطل پس از پیامبر و اقدامات جبهه حق در برابر جبهه باطل و منحرف شده‌ یهود و پیوانش می‌پردازد.

 خواندن کتاب دشمن شدید (جلد۲: جریان‌شناسی حق و باطل پس از پیامبر اسلام با تمرکز بر نقش یهود و جریان نفاق) را به چه کسانی پیشنهاد  می‌کنیم

 علاقهمندان به تاریخ سیاسی و اجتماعی صدر اسلام.

 بخشی از کتاب دشمن شدید (جلد۲: جریان‌شناسی حق و باطل پس از پیامبر اسلام با تمرکز بر نقش یهود و جریان نفاق)

بنی‌قریظه از یهودیانی بودند که در کتاب‌های خود، اوصاف رسول‌الله (ص) و نام و مکان هجرتش را تدریس می‌کردند و به فرزندانشان یاد می‌دادند؛ ولی پس از بعثت حضرت، منکر او شدند. بزرگ آنان، ثعلبة بن ابی‌مالک قرظی بود که به خاطر ازدواج با زنی از بنی‌قریظه، جزء این قبیله به شمار می‌آمد. بنی‌قریظه عموماً در منطقه مهزور ساکن بودند. این مکان در کنار بطحان، یکی از دو منطقه خوش آب و هوای مدینه بود. غیر از مهزور، اماکن دیگری همچون اَلهان و بُعاث هم در اختیار آنان بود. بنی‌قریظه، بدترین برخورد را با رسول‌الله (ص) داشتند. آنها در سخت‌ترین شرایط، یعنی زمانی که رسول‌الله (ص) در محاصره قریش بود، پیمان خود را شکستند و پشت جبهه را نیز تبدیل به خط مقدم کردند! آنها حتی تصمیم به گروگان گرفتن تعدادی از زنان داشتند که در قلعه حسان بن ثابت به سر می‌بردند، ولی با شجاعت صفیه، عمه رسول‌الله (ص)، ناکام ماندند. بنابراین طبیعی بود که بلافاصله پس از پایان خندق، رسول‌الله (ص) به فکر تصفیه حساب با این گروه خیانتکار باشد.

در نبرد بنی‌قریظه، پرچمدار رسول‌الله (ص)، امیرالمؤمنین (ع) بود. به گفته منابع غیرشیعی، سعد بن معاذ، حکم به قتل مردان و اسارت زنان و تقسیم اموال آنان در میان مسلمانان کرد. در تعداد مردان بنی‌قریظه که براساس حکم سعد گردنشان زده شد، اختلاف است و چهارصد، هفتصد و پنجاه، و بین هشتصد تا نهصد نفر گفته‌اند. تنها تعداد اندکی از این قبیله، ایمان به رسول‌الله (ص) را بر مرگ انتخاب کردند. با این حال برخی محققان اشکالات متعددی را به اصل وقوع این حادثه ابراز کرده و آن را از اسرائیلیات دانسته‌اند.

پس از این واقعه، اراضی بنی‌قریظه ملک خالص رسول‌الله (ص) شد. رسول‌الله (ص) زنان و فرزندان و دارایی‌های آنها را میان مسلمانان تقسیم کرد و تمامی یهودیان مدینه، از جمله بنی‌قینقاع و بنی‌حارثه را از آن شهر بیرون راند.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه