دانلود و خرید کتاب نقشه‌ی فرهنگ ارین میر ترجمه سارا نثری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقشه‌ی فرهنگ اثر ارین میر

کتاب نقشه‌ی فرهنگ

نویسنده:ارین میر
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نقشه‌ی فرهنگ

در کتاب نقشه فرهنگ، نوشته ارین میر یک رویکرد سیستماتیک و مرحله به مرحله برای درک بیشتر چالش‌های معمول ارتباطی در ‌کسب‌وکار که ناشی از تفاوت‌های فرهنگی هستند، ارائه شده و گام‌هایی برای مقابله موثرتر با آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

درباره کتاب نقشه فرهنگ

در کتاب نقشه فرهنگ این فرایند مرحله به مرحله با تشخیص عوامل فرهنگی که رفتارهای انسانی را شکل می‌دهند، آغاز شده و به صورتی کاملا منظم دلایل این رفتارها را تحلیل می‌کند. این روش به نوبه خود به شما اجازه خواهد داد تا با استفاده از استراتژی‌هایی صریح، کارایی خود در را در حل پیچیده‌ترین مشکلات ناشی از سوءتفاهم‌های بین فرهنگی بهبود ببخشید یا در کل از آن‌ها اجتناب کنید.

در این کتاب، یک مدل هشت مقیاسی از فرهنگ ارائه می‌شود که نشان ‌می‌دهد فرهنگ‌ها چگونه از یک سر طیف تا سر دیگر آن تغییر ‌می‌کنند. هرکدام از این مقیاس‌ها یک منطقه کلیدی را مطرح می‌کند که مدیران باید از آن اطلاع داشته باشند. این هشت مقیاس عبارت‌اند از:

برقراری ارتباط: فرهنگ محتوا‌محور در مقابل فرهنگ زمینه‌محور

ارزیابی: بازخورد منفی مستقیم در مقابل بازخورد منفی غیرمستقیم

متقاعدسازی: تقدم اصول در مقابل تقدم راهکار

رهبری: تساوی‌گرایانه در مقابل سلسله‌مراتبی

تصمیم‌گیری: توافق جمعی در مقابل بالا به پایین

اعتماد: وظیفه‌محور در مقابل رابطه‌محور

مخالفت: درگیری‌طلب در مقابل درگیری‌گریز

زمان‌بندی: خطی در مقابل منعطف

خواندن کتاب نقشه فرهنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران سازمان‌ها، مسئولان روابط عمومی و تمامی کسانی که در کسب و کار و ارتباطات خود با قشرهای مختلف و متفاوت سروکار دارند.

جملاتی از کتاب نقشه فرهنگ

مانند هر آمریکایی دیگری، من هم به گونه‌ای بزرگ شده‌ام که حس خوبی نسبت به سلسله‌مراتب ثابت اجتماعی ندارم. زمانی که به سلسله‌مراتب فکر می‌کنم، تنها به مسئولیت پایین‌ترین شخص که مانند رابطه برده و صاحبش فقط اطاعت می‌کند، فکر می‌کنم و به نظرم اصلا جایگاه انسانی ندارد. از دیدگاه من سلسله‌مراتب در تضاد کامل با آزادی انسان است.

بااین‌حال برای درک مفهوم سلسله‌مراتب کنفسیوس نباید تنها به مسئولیت افراد سطوح پایین توجه کرد. بلکه باید مسئولیت سنگین افراد در سطوح بالا را که وظیفه مراقبت و محافظت از زیردستانشان را بر عهده دارند، هم در نظر گرفت. مسئولیت رهبر در مراقبت و آموزش به اندازه مسئولیت پیروان که از دستورات پیروی می‌کنند، زیاد است. اشخاص با فرهنگ‌های کنفسیوسی قرن‌ها بر این باور بوده‌اند که این‌گونه مسئولیت‌پذیری دوگانه، شالوده اصلی جامعه اخلاقی است.

درک این سیستم از تعهدات متقابل و احترام به آن برای مدیری که خود فرهنگ تساوی‌گرا دارد ولی با تیمی از جامعه سلسله‌مراتبی، به ویژه از آسیا، کار می‌کند بااهمیت است. شما باید همانند یک فرد با فرهنگ کنفسیوسی وظایف خود را به خاطر بسپارید. ممکن است اعضای تیم دستوراتتان را کلمه به کلمه اجرا کنند ولی در عوض باید عطوفت پدرانه مداومی نسبت به آن‌ها داشته باشید. از زیردستانتان محافظت کنید، آن‌ها را هدایت و رهبری کنید، با آن‌ها همانند پدری مهربان در مقابل فرزندانش رفتار کنید و همواره به علایق آن‌ها اهمیت دهید. نقش خود را به خوبی بازی کنید و خواهید دید که رهبری یک تیم با فرهنگ سلسله‌مراتبی مزایای فراوانی دارد.

فهرست کتاب نقشه فرهنگ

مقدمه: جهت‌دهی به تفاوت‌های فرهنگی و دانش خانم چِن

فصل ۱) توجه به شرایط و اطراف

فصل ۲) گونه‌های بی‌شمار رعایت ادب

فصل ۳) چرا در برابر چگونه

فصل ۴) چقدر به دنبال احترام هستید؟

فصل ۵) تصمیم متغیر یا تصمیم ثابت

فصل ۶) منطق یا احساس

فصل ۷) سوزن، نه چاقو

فصل ۸) یک تاخیر دقیقا چقدر دیر است؟

بخش پایانی: استفاده از نقشه فرهنگ در کسب‌وکار

درباره نویسنده

یادداشت‌ها

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۹۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان