دانلود و خرید کتاب جهان در بحران گابریل کولکو ترجمه مهدی امینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهان در بحران اثر گابریل کولکو

کتاب جهان در بحران

معرفی کتاب جهان در بحران

جهان در بحران؛ پایان قرن آمریکایی کتابی است به قلم گابریل کولکو و ترجمه مهدی امینی که در یک مقدمه و هفت فصل به مشکلات و بحران‌های گذشته و پیش‌روی ایالات متحده آمریکا در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی پرداخته است. این کتاب شکست آمریکا را در عرصه‌های مختلف نشان می‌دهد.

درباره کتاب جهان در بحران

کتاب جهان در بحران دنیا را آن‌گونه که هست نه آن‌گونه که باید باشد به تصویر می‌کشد. تشریح این‌که جهان چگونه باید باشد بسیار ساده است، اما فهم آن در این مرحله تقریباً ناممکن به نظر می‌رسد. نظم جهانی بار دیگر با سرعتی شگفت‌آور در هم می‌شکند؛ و این درهم‌شکستن به واسطهٔ فروپاشی کمونیسم و بلوک شوروی سرعت گرفته است. در آن روزگار، دشمن مشخص بود: جنگ سردی بود در برابر «امپراتوری شیطانی» اتحاد جماهیر شوروی. اکنون این «تروریستِ» تعریف‌ناپذیر است که در خاورمیانه، آفریقا و هر جای دیگر موجودیت دارد. این تصویری است که آمریکا برای مردمش و جهانیان به نمایش می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد حقیقت آن‌گونه که باید خودش را نشان دهد. گابریل کولکو از آمریکای در حال فروپاشی پرده برمی‌دارد و نشان می‌دهد کشوری که نیمی از بودجه نظامی جهان را در اختیار دارد چگونه باعث ناامنی و ترس در جهان شده است و چطور نمی‌تواند هیچ‌یک از اهدافش را به‌پایان برساند. 

خواندن کتاب جهان در بحران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام کسانی که مایل هستند چهره حقیقی آمریکا را بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ببینند مناسب است. نویسنده با نگاهی دقیق از درون جامعه‌ی آمریکایی پرده از حقیقت جنگ‌های آمریکا برمی‌دارد و جنگ عراق و افغانستان را به‌عنوان شکست محض برای آمریکا معرفی می‌کند.

جملاتی از کتاب جهان در بحران 

شاید جورج دابلیو بوش بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا باشد، اما این کشور رئیس‌جمهورهای بدِ بسیاری داشته است؛ یکی بدتر از دیگری. باری، خیلی قبل‌تر از آنکه بوش به ریاست‌جمهوری انتخاب شود، بیشترِ بزرگ‌راه‌های آمریکا را چاله چوله‌ها پُر کرده بودند، در عوض، حکومت آمریکا نیز ترجیح داد تا تضمین کند که ارتش‌اش بهترین ارتشِ جهان است.

جنگ‌های موجود در خاورمیانه و افغانستان ـ فارغ از هر دلیلی که برپا شده‌اند ـ موجب افزایش نجومی قیمت نفت شده و وضعیتی را فراهم آورده‌اند که در حال حاضر جنگ عراق و احتمالِ جنگ بین ایالات متحده و ایران اهمیت ویژه‌ای یافته است. از طرف دیگر این جنگ‌ها موجب تسریعِ زوال قدرت آمریکا نیز شده‌اند. در سوی دیگر نیز شاهد افول نقش دلار و بدهی سنگینِ ۱۰ تریلیون دلاری آمریکا هستیم. بیشتر این بدهی‌ها به دول عربی، چین و کشورهایی است که آمریکا می‌پندارد می‌تواند همه چیز ـ از حقوق زنان گرفته تا اخلاق سیاسی ـ را به آن‌ها آموزش دهد، فارغ از این‌که امروزه نرخ رشد اقتصادی آمریکا پایین آمده است. این نرخ در اغلب موارد خیلی پایین‌تر از کشورهای مهم صنعتی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۲۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان