دانلود و خرید کتاب خرگوش فراری مهسا بهروزمنش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خرگوش فراری اثر مهسا بهروزمنش

کتاب خرگوش فراری

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خرگوش فراری

کتاب خرگوش فراری، اثر مهسا بهروزمنش شامل چهار نمایش‌نامه تک پرده‌ای است. مهسا بهروزمنش این نمایش‌نامه‌ها را بر اساس داستان‌های کوتاهی از گورکی مارکوو تالیف کرده و انتشارات ویکتورهوگو کتاب خرگوش فراری را منتشر کرده است.


درباره کتاب خرگوش فراری

در کتاب خرگوش فراری چهار نمایشنامه تک پرده‌ای می‌خوانید که نخستین تجربیات مهسا بهروزمنش در حیطه نمایشنامه‌نویسی است. این نمایش‌نامه‌ها براساس چهار داستان کوتاه گورکی مارکوو شکل گرفته‌اند. تبدیل داستان به نمایش‌نامه چالشی بزرگ است که بسیاری ازنمایش‌نامه نویسان با آن روبرو بوده‌اند. تبدیل داستان به متنی برای صحنه نمایش، دشواری‌های نگارشی را در پیش دارد، ضمن آنکه نویسنده برای پیش برد و جذاب کردن اثر خود به توصیف‌هایی دست می‌زند که نمایشی نیستند و باید نمایشی شوند، خصوصا در بخشی‌هایی که از ذهنیت شخصیت‌های داستانش می‌نویسد، که این‌ها باید کاملا عینیت پیدا کنند. مهسا بهروزمنش به خوبی از پس تبدیل این داستان‌ها به نمایش‌نامه برآمده است.دشواری کار نمایشنامه نویسی که به سراغ داستانی می رود تا آن را برای صحنه آماده کند از همین جا شروع می شود. ایجاد جذابیت و کشش در نمایشنامه های تک پرده ای به دلیل پرسوناژ کم، باید از روزمره گی و پرگویی بگذرد تا بتواند تماشاگر را به تفکر وادارد، این همان چیزی است که مهسا بهروزمنش در جهت حصول آن کوشیده است. جهان ما، آن به آن در حال تغییر و تازه شدن است و تنها افراد خلاق می‌توانند دراین تغییر در جهت زندگی بهتر نقش خود را ایفا کنند. 

خواندن کتاب خرگوش فراری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر جزو علاقه‌مندان به نمایش‌نامه‌ هستید، خواندن کتاب خرگوش فراری که شامل چهار نمایش‌نامه کوتاه از مهسا بهروزمنش است را به شما پیشنهاد می‌کنیم. باوجدیکه این کتاب اولین تجربه مهسا بهروزمنش در زمینه نمایش‌نامه نویسی است، اما زبان شیوا و جذابیت داستان شما را به خود جذب خواهد کرد.

جملاتی از کتاب خرگوش فراری

در فضای تاریک صحنه، زن و مردی جوان دور از یکدیگر ایستاده‌اند. هر دو غمگین هستند و سر به زیر دارند.

"صحنه گو" وارد می شود و میان آن دو می‌ایستد. نوری مدور و باریک او را روشن می سازد. زن و مرد همچنان در تاریکی ایستاده‌اند.

صحنه گو شروع به صحبت می کند:

- در آن زمان که بلغارها در چنبره کمونیست‌ها دست و پا می زدند، ازدواج، شادمانه‌ترین قسمت زندگی مردم بود اما این شادمانی به دلیل فقری که حاکم بود به تلخی و اندوه بدل می‌شد. زوج های جوانی بودند که با تمام کوشش و از خودگذشتگی به بن‌بست می‌رسیدند. بن بستی که فقر، آن را می‌ساخت.

این زن و مرد جوان روزی با عشق با هم ازدواج کردند و اینک با اندوه از هم جدا شده‌اند. آن‌ها هنوز یکدیگر را دوست دارند اما ادامه راه برایشان ناممکن شده است؛ پس باید از هم جدا شوند. براساس قانون، اموال شان باید میان آن دو به طور مساوی تقسیم شود و ما در این زمان اندوهبار به اتاق کوچک آن‌ها آمده‌ایم.

«برای خواندن جملات بیشتری از کتاب خرگوش فراری، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

حجم

۴۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان