دانلود و خرید کتاب جاناتان مرغ دریایی ریچارد باخ ترجمه مهسا یزدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و از آن زمان تاکنون همواره یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا بوده است.

خلاصه کتاب جاناتان مرغ دریایی

ریچارد باخ در کتاب جاناتان مرغ دریایی، داستان پرنده‌ای را روایت می‌کند که با بقیه همنوعان خود تفاوت دارد. این مرغ دریایی سرشار از امید است و می‌خواهد تندتر و بالاتر پرواز کند؛ اما سایر همنوعانش حاضر به پذیرش این تغییر نیستند و او را از جمع خود طرد می‌کنند. این کتاب الهام‌بخش انسان‌هایی است که به دلیل تفاوت، جامعه حاضر به پذیرش آن‌ها نیست. کسانی که به دنبال معنای تازه‌ای از زندگی هستند و بدون ترس در مسیر تحقق هدف خود گام بر می‌دارند. باید خاطرنشان ساخت که باخ در کتاب جاناتان مرغ دریایی، مفاهیم والایی چون خودشناسی، عشق و آزادی را مطرح می‌کند.

خواندن کتاب جاناتان مرغ دریایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب جاناتان مرغ دریایی را به همه کسانی که به دنبال کشف تازه‌ای از معنای زندگی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ریچارد باخ

ریچارد باخ در سال ۱۹۳۶ در اوک پارک ایلینوی متولد شد. ریچارد علاقه فراوانی به پرواز داشت و در تمامی رشته‌های مرتبط با خلبانی فعالیت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت تصاویر متحرک در آسمان توسط نمایش هوایی خلبان تاکتیکی جنگنده‌های نیروی هوایی و  و آموزگاری فنی هوانوردی اشاره کرد. نویسندگی دیگر علاقه ریچارد باخ بود که در آن هم با موفقیت حاضر شد. او در تمام کتاب‌های خود از هواپیما و پرواز به‌عنوان وسیله‌ای برای انتقال یک پیام استفاده می‌کند. از جمله مهم‌ترین آثار باخ می‌توان به جاناتان مرغ درایی، هدیه پرواز، پندار یا اوهام، پلی به سوی جاودانگی، گریز از سرزمین امن، یگانه، فراسوی ذهنم و یادداشت‌های مرد فرزانه اشاره کرد.

جملاتی از کتاب جاناتان مرغ دریایی

اغلب مرغ‌های دریایی دغدغه‌شان فقط این است که ابتدایی‌ترین شیوه‌های پرواز را یاد بگیرند: چگونه خود را از کرانه به خوراک برسانند و برگردند. برای اغلب مرغ‌هایی دریایی، سیر کردن شکم بر اشتیاق به پرواز می‌چربد؛ اما برای این مرغ دریاییِ خاص، خوردن مهم نبود، بلکه به پرواز اهمیت می‌داد. بیش از هر چیز دیگر در دنیا. جاناتان لیوینگستون شیفته‌ پرواز بود.

مدتی بعد جاناتان متوجه می‌شود که دیگران به شکل عجیبی به او نگاه می‌کنند و تلاش‌های او برای یادگیری پرواز را درک نمی‌کنند. حتی پدر و مادرش هم نگران او می‌شوند که فقط تمرین می‌کند و هیچ غذا نمی‌خورد و یک مشت پر و استخوان شده است. از جاناتان می‌خواهند که همرنگ جماعت باشد و مانند دیگران زندگی کند؛ اما جاناتان هدف والاتری دارد و در جواب مادرش چنین می‌گوید:

باکم نیست که یک مشت پر و استخوان بیش‌تر نباشم، مادر. فقط می‌خواهم بدانم در هوا چه‌کاری ازم برمیاد و چه‌کاری ازم ساخته نیست، همین و بس. جز این خواسته‌ای ندارم».

جاناتان مرغ دریایی هر روز روش‌های پرواز و فنون حرفه‌ای‌تری برای اوج گرفتن و فرود آمدن را تمرین می‌کند. او شوق عجیبی به پرواز دارد و در مقابل شماتت‌های بزرگان مرغان دریایی نیز حاضر نیست از هدف خود دست بردارد؛ و سرانجام از دسته مرغان دریایی طرد می‌شود. به‌این‌ترتیب ماجرای جدیدی در زندگی جاناتان آغاز می‌شود. ماجرایی که در طول سال‌ها یکی از داستان‌های معناگرا، انگیزشی و الهام‌بخش جهان گشته است.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب جاناتان مرغ دریایی، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظرات کاربران

meliii
۱۴۰۰/۰۵/۳۱

به نظرم واقعا کتاب قشنگیه ! بعضی وقت ها توضیحات زیادی درباره ی دریا و مرغای دریایی می خونی اما اشکالی نداره ،ارزشش رو داره که تا تهش بخونی ! تو بخش چهار همه ی نماد ها رو متوجه میشی

- بیشتر
حسین رمضانی
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

یکی از بهترین کتاب هایی که درباره امید نوشته شده.درحالی که دیگر مرغان دریایی به حرف های جاناتان لیوینگستون(مرغ دریایی)اعتنا نمی کردند او به حرف های ناامید کننده دیگر مرغان دریایی اعتنا نکرد و با عقیده خودش و با ایمان

- بیشتر
نون صات
۱۳۹۹/۰۸/۱۵

بسمه دیگر هیچکس پرواز نمی‌کرد... تبدیل یک حقیقت به یک جنایت تجربه‌ای به شیوایی حال ما زیباست، نمیتونم بگم لطیفه، اما خشک زیباست پی‌نوشتی مهم‌تر از اصل: فصل چهارم که بعد به کتاب اضافه شده، زیباتر از حتی خود ۳ فصل اصیله. پیشنهاد می‌کنم همراه

- بیشتر
کاربر ۶۶۹۴۴۲۱
۱۴۰۳/۰۱/۲۱

کمی کسالت آور اما آموزشی برای مقاومت و امیدواری

آسمان دوم
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

اون نمونه‌ای که از کتاب گذاشتید اصلا یک صفحه هم از خود داستان رو نیاورده.

memol
۱۴۰۱/۱۲/۱۳

این کتاب باید تو مدرسه درس داده بشهههههه، بدجور حال روز ماست

کاربر ۵۱۵۸۲۹۵
۱۴۰۱/۰۷/۱۳

کسایی ک امید و اعتماد بنفسشونو از دست دادن حتما این کتابو بخونن 😍😍😚😚

shivana
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

درعین اینکه کوتاه و ساده بنظرمیرسه پرمغز و قابل تامل میباشد😊لذت بردم

کاربر ۲۸۶۳۳۷۷
۱۳۹۹/۱۲/۰۲

عالی

Esmaeil
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

داستان در مورد یه مرغ دریاییه که از اول تا آخرش آفتاب بالانس میزنه واسه همین کلی مرید جمع میکنه و هی از این دنیا میره یه دنیای دیگه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان